Miten vauvan kans peseydytään uimahallissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami uimari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami uimari

Vieras
Kertokaa hölmölle, kun en osaa kuvitella, miten toimittaisiin? Vauva ei vielä kävele (9kk), miten ihmeessä siellä uimahallissa saa itseltä pestyä kloorit tukasta ja kropasta, jos on vauva sylissä koko ajan? Eihän sitä voi sinne uimahallin lattiallekaan laittaa! :o

Hankit vanhan auton turvakaukalon ja laitat lapsen oman peseytymisesi ajaksi siihen. Vanha kaukalo siksi, että ei haittaa vaikka vähän kastuisikin. Autossa käytettävää kaukaloa ei kannata tähän hommaan ottaa.

Vauvan ollessa pienempi käytimme myös turvakaukaloa, mutta hieman vanhempana me hankimme Bumbo-istuimen, johon laitoin vauvan istumaan pyyhe ympärillä. Bumbo kestää vettä ja vauva pystyi olemaan ihan suihkun vieressä! Se osoittautui hyväksi vaihtoehdoksi!

Mä kyllä kylpylässä viimeksi laitoin vauvan konttausasentoon sinne suihkuni valuvan veden alle, että sain itse äkkiä saippualla pesastua. Toiset vie Bumbon mukana, mutta en uskaltanut, ettei sitä varasteta.

Meidän uimahallissa on niitä bumbo tuoleja joissa voi istuttaa nuita pieniä, jotka ei vielä kävele.
Mulla on ollut lapselle pieni pussi, jossa muutama kylpylelu, jonka saanut tutkittavaksi siksi aikaa, kun äippä peseytyy. Pysyy lapsella mielenkiinto niissä eikä lähde liukkaille lattioille juoksentelemaan. Kysmys siis jo kävelevästä taaperosta.

Alkuperäinen kirjoittaja ks:
Mä kyllä kylpylässä viimeksi laitoin vauvan konttausasentoon sinne suihkuni valuvan veden alle, että sain itse äkkiä saippualla pesastua. Toiset vie Bumbon mukana, mutta en uskaltanut, ettei sitä varasteta.

Mä en tykkäisi laittaa vauvaa suihkun lattialle, ties mitä pöpöjä sielläkin liikkuu. Toi turvakaukaloidea kuulosti tosi hyvältä!

Minulla oli alle vuoden ikäisellä mukana aina pesuvati, johon laitoin jonkin verran vettä ja lapsi siihen istumaan ja leikkimään siksi aikaa kun itse peseydyin.

Alkuperäinen kirjoittaja ks:

ÄLLÖÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin:
Minulla oli alle vuoden ikäisellä mukana aina pesuvati, johon laitoin jonkin verran vettä ja lapsi siihen istumaan ja leikkimään siksi aikaa kun itse peseydyin.

Meillä oli ensin turvakaukalo se sama kuin autossakin ( laitoin siihen ensin muovitetun froteen ja sitten vauva pyyheliinassa ) kun vähän kasvoi niin pesuvati tai sellainen pieni puhallettava "uima-allas" tuo allas meillä oli lähes aina matkassa mentiin sitten uimahalliin, kylpylään, tutuille tai mummolaan saunomaan.

Niin ja helppoa se on kun EI kävele, sit se pesu on vähän hankalampaa kun kävelee.. Yksikin livahti salamana takaisin hallin puolelle ja äiti tietysti ilman rihmankiertämää suihkussa, mee siinä sitten hakemaan lasta..

meitsi on tehny niin et oon levittäny pyyhkeen lattialle jonka päällä on voinu istua ja tutkiskella shampoo puteleita ja muita. samal taval oon tehny kävelevällekki muksulle. hyvi on meillä toiminu.

Yhteistyössä