Miten vauvan saisi nukkumaan pitempään aamulla?

RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni

Aktiivinen jäsen
09.09.2007
5 194
0
36

Mä oon iltavirkku, joten tekee aika tiukkaa herätä klo 04-05 välillä... |O Ennen menin vasta tohon aikaan nukkumaan, ku olin töissä...

Nukkumaan pikkumies menee 19.30, nyt yritän tässä just venyttää kaheksan paremmalle puolen, jos auttais...

Pulloa yritin tänään antaa, mutta siitähän se varsinaisen virtapiikin sai. :headwall:

Puurolle ollaan joskus noustu ja sit menty takas nukkumaan, mut sit muksu nukkuu kuiteski vaan 30 min ja mä kerkeen just nukahtaa kunnolla. Sitte se vasta tuskaa onki...

Alkuyön nukkuu omas pedissä ja sit otan viereen. Ennen toi muksu ei ollenkaan nukkunu, jos viereen otti, nyt sentään jokusen tunnin saa lisäaikaa, ettei kahelt tarvii nousta...

Että neuvoja ottaisin kyllä nyt vastaan...? :/

sanon että ei mitenkään. Meillä oli tuossa 6-9kk iässä vaihe, että nousi 5-6, nyt ikää 11kk ja saattaa nukkua kasiin, yleensä seiskaan. Aika auttoi, mikään muu ei. Jos lyhensin päikkäreitä niin ei nukkunut sitäkään.

Ai niin muuten, tuli mieleen tuo aurinko. Eli meilläkin kun kevätaurinko alko viime keväänä pilkottamaan, yöunet samantien lyhenivät. Varmista, että huone on TOSI pimeä -myös aamulla!

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja :
sanon että ei mitenkään. Meillä oli tuossa 6-9kk iässä vaihe, että nousi 5-6, nyt ikää 11kk ja saattaa nukkua kasiin, yleensä seiskaan. Aika auttoi, mikään muu ei. Jos lyhensin päikkäreitä niin ei nukkunut sitäkään.

Ai oisko tää vaan joku kausi? :|

Voi olla...meillä se kausi alko tossa 9-10kk ja jatkuu nyt edelleen tän 1v4kk kanssa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja maggie:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja \o/:
hommaa vauvan huoneeseen pimennysverho

Meillä ei auta, se on sitten pimeässä ja huutaa.

Meillä kyllä aikoinaan autto -kannattaahan tuo aikakin kokeilla.

Koettaa voi aina. Jätkä ei pimeää kavahda eikä se estä sitä heräämästä :headwall:

Pimennystä huoneeseen ja jospa antaisit vauvalle jonkin kaikkeista kivoimman lelun (jota on voitu pitää vaikka pari viikkoa piilossa, jotta on uusi) ja laitat pinnasänkyyn lelun kanssa. Ei ehkä leiki kovin hiljaa, mutta jos vaikka viihdyttää itseään niin, että saisit levättyä.

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuin monet päikkärit tää lapsi nukkuu,ja kuin pitkät?

Tossa yllä jo kirjotin; nukkuu kahet päikyt, ekat joskus n klo 10 ja ne on n2h ja tokat sitte kolmen neljän maissa ja ne on 30min-1h, joskus pidemmät. :/

En huomannut,sori.
Nuistahan tulee yhteensä 12h,että se saattaapi teidän muksulle hyvinkin riittää.
Meidän kolmannelle riittii.Nukkumaan klo 21,aamulla ylös klo 6-7.+ kahdet päikkärit joista tuli yhteensä sen verran että tyttö nukkui vuorokaudes sen 12-13h

Sellanen kausi täälläkin meneillään :wave: Menee nukkumaan 19.30-20.30 ja herää viiden jälkeen. Aikasemmin nukkui aamu seitsemään. Klo 10 aikaan aamupäikkärit ja iltapäivällä reilut 30 minsaa. Mulla menee joskus iltapuuhissa puoleenkin yöhön ja rankkaa on herätä aamulla... Onneksi on mahdollisuus halutessaan nukkua sillon ku vauvaki on päikkäreillä, sulla ilmeisesti ei?

Meillä ollaa perhepetissä ja jos vauva heräilee mutta mua vielä ihan hulluna väsyttää eikä vauva kuitenkaan itke niin annan sille lelun ja yleensä se viihtyy siinä vieressä jokellellen ja leikkien vielä sen aikaa että äippä saa sen verran huilia että pääsee sängystä ylös :D
Sitten tietenkin pakko nousta jos itkee...

Meilläkin oli just tuon ikäsenä ihan sama virsi. Ei auttanut pimennysverho eikä mikään... Tosin monia se on kuulemma jelpannut eli verhokauppaan mars, ei se ota kun verhon hinnan.
Mutta siis, jatkui kevään yli ja jonkun matkaan kesään se törkeän aikaisin heräily kunnes selkeästi itse jätti pois toiset päikyt. Siitä etiäpäin on keskimäärin seiskalta herännyt, joskus aiemmin ja joskus jopa myöhemmin :D
Saathan sie päivällä nukkua, saathan?

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Ei millään. Meillä alkoi aamukukunnat jo vauvaiässä. Päikkärit max tunnin joten niistäkään ei voi karsia. Ei auta pimennys, ei myöhempi nukkumaanmeno. Kai se ikä tuo muutosta.

Tää on ihan kuin meillä.
Jossain vaiheessa meillä tosin oli vaihe, että nukuttiin jopa 7-8 asti, mutta nyt taas pidemmän aikaa aamulla on noustu siinä viiden-puol 6 pintaan ylös, ja sillä ei oo merkitystä että onko menty illalla petiin klo. 23, vaiko klo. 19, heräämisaika on suunnilleen sama.

ap: Teillähän nukutaan kuitenkin aika mukavasti päiväunia :)

Yhteistyössä