Miten vauvanne vatsa reagoi kiinteiden aloitukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äityli kysyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äityli kysyy

Vieras
Meillä testattu kiinteitä nyt reilut 2 vk ja vauva 5 kk. Menussa ollut peruna, porkkana, kesäkurpitsa, bataatti ja tänään kukkakaali. Välillä kakka ollut kuivaa ja välillä limaista. Ei ole itkenyt vatsaansa, joten tällä kaavalla varmaan jatketaan. Onko muillakin vatsa reagoinut näin?

Tuossa on aivan liian monta lajia. Vauva vaatii keskimäärin 12 maistelukertaa oppiakseen uutta. Tuon ikäisen ei tarvi vielä saada montaa annosta päivässä. Eli kahdessa viikossa liikaa vaihtelua..,mutta tämä vain minun mielipide...+ jonku lehden. Aloittaisin kauralla

Tuossa on aivan liian monta lajia. Vauva vaatii keskimäärin 12 maistelukertaa oppiakseen uutta. Tuon ikäisen ei tarvi vielä saada montaa annosta päivässä. Eli kahdessa viikossa liikaa vaihtelua..,mutta tämä vain minun mielipide...+ jonku lehden. Aloittaisin kauralla
Olen antanut kerran päivässä pari teelusikallista. Ei ole tullut esiin mitään yliherkkyyksiä, jollei tuota kakkajuttua lasketa.

Esikoiselle tuli ummetusta etenkin perunasta ja viljoista alkuun yöhuutoa. Äkkiä se vatsa siitä tottu kummiski
Jos lapsella on ummetusta niin ehkä voisi koittaa jotain hedelmösoseita välillä, vaikka päärynää tai luumua.
2uutta makua per viikko on ihan sopiva tahti minusta, toki jos ongelmia tulee niin sitten voi hidastaa.

Mä oon alottanu riisipuurolla mutta yhtä hyvin voi alottaa kauralla jos vauva on yli 5kk.

Eipä tuo mitenkään reagoinut.
Yhtä makua maisteltiin molempien kohdalla 3 päivää ennen kuin otettiin taas uutta makua mukaan.

Taisin aloitella kaurapuurolla ja siitä sit 4 viljan puuroon.

Kiinteät aloitettiin 4kk:n iässä ja oli vähän pakko 3-4 päivää maistattaa yhtä ja sitten uutta kehiin..Kakkasi 6 kertaa päivässä ja parhaimmillaan vartin välein, ei muuta

Yhteistyössä