Miten voi ihmiset olla kateellisia tästäkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23423128]kaikki on suhteellista. Meillä miehen palkka on 1000/kk eli yli puolet vähemmän kuin sinun miehelläsi. Vaikka minäkin olen sitä mieltä että on tärkeämpiäkin asioita kuin raha, mut silti jouduin menemään töihin kun lapsi oli 2v ihan vaan että katto pysyisi päänpäällä ja saataisiin ruokaa. En ole kateellinen ihminen mutta suuttuisin jos kuulisin jonkun sinun tilanteessasi olevan valittelevan tilannettaan, tuosta minäkin haaveilin, että vois tehdä lyhennettyä työviikkoa jne. Mut kaikilla asloilla palkka ei ole niin hyvä edes kokopäiväisellä työllä että voisi kuvitellakkaan tekevänsä lyhempää aikaa, sitten katsis jo olla työttömänä.[/QUOTE]

No minä en ole valitellut tilannettani. Tosiasia on silti, että ei 2400e/kk bruttona ole mikään hyvä palkka, vaikka joku toinen ei saisi latin latia. Ja meillä on kolme lasta ja asuntolaina. Teistä en tiedä mitä teillä on.

Mutta sitä ihmettelen, että mistä työstä siis maksetaan 1000e/kk ja onko tuo brutto vai netto?

[QUOTE="vieras";23423172]Kyllähän tuo enemmän harrastukselta kuulostaa kuin perheen elättämiseltä. Ymmärrän hyvin jos joku oliskin tuosta kateellinen. Itse painan tuplavuoroja ja vapaat siirtyy lyhyellälkin varoitusajalla. Ylitöitä ei makseta jne. Kunnalla olen töissä.[/QUOTE]

Eiköhän se ole mieheni, joka tämän perheen pääasiassa elättää. Minä tuon siihen päälle vain jotain extraa. Mutta minä hoidan pääasiassa kodin ja lapset. Ja minulle on tärkeämpää, että lasten elämä ei mullistu hetkessä täysin päälaelleen kuin se että saan mahdollisimman ison tilin itselleni. Vai eikö lasten kannalta muka ole mukavampaa se, että ekaluokkalaisen ei tarvitse joka aamu ja iltapäivä olla yksin ja että 3v ja 5v eivät samantien joudu olemaan joka päivä 8h töissä, kun tähän asti eivät ole olleet päivääkään vieraalla hoidossa.

Kyl mä oon ainakin kateellinen niille, jotka pystyvät tekemään osa-aika töitä ja varmaan moni muukin on, eikä siinä kateudessa mielestäni mitään niin pahaa ole. MUTTA vaikka olisi kateellinen, niin ei toiselle tarvitse pahasti sanoa ja kuten ap totesikin, niin heillä vain eletään niukemmin eli osalla näistä kalteellisista voisi olla samat mahdollisuudet niin halutessaan.

Kyl mä oon ainakin kateellinen niille, jotka pystyvät tekemään osa-aika töitä ja varmaan moni muukin on, eikä siinä kateudessa mielestäni mitään niin pahaa ole. MUTTA vaikka olisi kateellinen, niin ei toiselle tarvitse pahasti sanoa ja kuten ap totesikin, niin heillä vain eletään niukemmin eli osalla näistä kalteellisista voisi olla samat mahdollisuudet niin halutessaan.

Olen kaupassa töissä ja tosiaan vuosikausia on sopimuksessa lukenut 25h/vko. Lisätunteja tulee lähes joka viikko, normiviikko on enempikin 30h/vko, mutta sitähän ei sopimukseen kirjata, koska sitten olis aina tarjottava se 30h/vko. Olen katsellut muitakin paikkoja ja usein on se 20-25h/vko tarjolla, eipä paljon nappaa. Kyllä nauratti muutamia vuosia sitten, kun Siimes vaati, että jokaisella on oikeus tehdä 6h/pv, jos niin haluaa. Kyllä mulle ois todellakin kelvannu se! Mutta ei tainnu ihan sitä tarkoittaa...

Mielelläni tekisin kanssa vain 2-3 päivää töissä ja oisin loput vapaalla, mutta työnantajalle sekään ei käy, vaan töihin pitää mennä 4-6 tunniksi viitenä päivänä viikossa. Että kateellinen kannattaa olla!

Ilmeisesti aika monet saavat jotain kummallista tyydytystä pahansuopuudesta ja kateudesta. Todennäköisesti noiden kadehtijoiden elämässä on asioita, jotka ovat ainakin heidän omasta näkökulmastaan paremmin kuin sinulla (parempi palkka, korkeampi elintaso tms.), mutta sitä he eivät tule ajatelleeksi.

Joka tapauksessa - koskaan et voi olla mieliksi kaikille. Jos nyt rupeaisit painamaan pitkää päivää ja ylitöitä, joku jo kärkkäästi huomauttaisi, että laiminlyöt lapsiasi. Kannattaa jättää ilkeät kommentit omaan arvoonsa ja nauttia elämästä.

Joku tuolla jo totesi, että kotihoidontuet maksetaan yhteiskunnan varoista. Totta, mutta tuskinpa kukaan meistä on elämässään selvinnyt yhteiskunnan tukea nauttimatta. Lasten hoitaminen päiväkodissa on sitä paitsi yhteiskunnalle kalliimpaa kuin kotihoidon tukeminen. Itse olin aikoinaan pari vuotta kotihoidontuella, mutta olen sen jälkeen maksanut saamani tuen veroina moninkertaisesti takaisin. Minusta ei tunnu ollenkaan "väärältä ", että minun verorahojani käytetään tarkoituksiin, jotka tukevat yhteiskunnan toimivuutta ja tulevien veronmaksajien kasvatusta.

[QUOTE="alkup";23423278]Eiköhän se ole mieheni, joka tämän perheen pääasiassa elättää. Minä tuon siihen päälle vain jotain extraa. Mutta minä hoidan pääasiassa kodin ja lapset. Ja minulle on tärkeämpää, että lasten elämä ei mullistu hetkessä täysin päälaelleen kuin se että saan mahdollisimman ison tilin itselleni. Vai eikö lasten kannalta muka ole mukavampaa se, että ekaluokkalaisen ei tarvitse joka aamu ja iltapäivä olla yksin ja että 3v ja 5v eivät samantien joudu olemaan joka päivä 8h töissä, kun tähän asti eivät ole olleet päivääkään vieraalla hoidossa.[/QUOTE]

Joo joo, totta kai järjestely on sinulle ja lapsillesi hyvä. Ihmiset ovat kateellisia siitä, että heidän työpaikoissaan tuollaiset järjestelyt eivät ole mahdollisia. Ja jotkut saattavat ajatella niinkin, että he maksavat verorahoissaan toisten tällaiset "harrastukset".

[QUOTE="vieras";23423361]Olen kaupassa töissä ja tosiaan vuosikausia on sopimuksessa lukenut 25h/vko. Lisätunteja tulee lähes joka viikko, normiviikko on enempikin 30h/vko, mutta sitähän ei sopimukseen kirjata, koska sitten olis aina tarjottava se 30h/vko. Olen katsellut muitakin paikkoja ja usein on se 20-25h/vko tarjolla, eipä paljon nappaa. Kyllä nauratti muutamia vuosia sitten, kun Siimes vaati, että jokaisella on oikeus tehdä 6h/pv, jos niin haluaa. Kyllä mulle ois todellakin kelvannu se! Mutta ei tainnu ihan sitä tarkoittaa...

Mielelläni tekisin kanssa vain 2-3 päivää töissä ja oisin loput vapaalla, mutta työnantajalle sekään ei käy, vaan töihin pitää mennä 4-6 tunniksi viitenä päivänä viikossa. Että kateellinen kannattaa olla![/QUOTE]

Niin ei kaikki tosiaan pysty järkevästi tekemään sitä osa-aikatyötä, vaikka taloudellisesti se mahdollista olisikin ja silloin mun mielestä voi ihan aiheestakin olla kateellinen sille joka pystyy.

No, mä oon tehny puolikasta työaikaa (ja välillä pätkiä 80%) jo muutaman vuoden ja ai että se aiheuttaa kateutta ja kyristelyä.. totta helvetissä mulla on pitempiä vapaa jaksoja.. Muistutan aina työkavereitani, että HALOO se näkyy myös minun palkassani ja että sama mahdollisuus on joka ikisellä työntekijällä.

Ja auta armias taas kun kesälomia sumplittiin niin sitä ihmetyksen määrää kun mulla on 38 lomapäivää.. Taas piti muistuttaa että,myös minun lomarahani on työaika% sidottu. Huh. Se on vaikee tajuta.

Mutta meidän perheelle järjestely on täydellinen, mulla on aikaa olla lapsien kanssa, hoitaa kotia ja lasten harrastuksia, sekä mulla on vakkarityö joka ei uuvuta mua täysin.

Ja yksi kamala rasti on jollekkin se, kun mieheni oli hoitovapaalla, siitä oli jotkut kateellisia, ei ymmärrä.. onneks nä kateelliset on vain muutamat töistä ja loput on ihania työkavereita.

Aion tehdä % varmaan vielä monta vuotta.

Kyllä minäkin olen vähän kateellinen niille, joiden miehet suostuvat elättämään perheen ja elämään kituutellen, jotta vaimo saa olla mahdollisimman paljon lapsien kanssa kotona. Monet miehet eivät tätä halua, koska miehet eivät aina näe lasten kotihoitoa niin tärkeänä. Ja totuus on, että monet työpaikat eivät edes suostu kuin siihen 80-prosenttiseen työaikaan, joten vaikka kotona homma olisikin ok, niin kaikille tuo ei vain ole mahdollista. Etkö itse pidä tilannettasi millään tapaa kadehdittavana. Siis jos näkisit asian niin, että kaikilla ei siihen syystä tai toisesta ole mahdollisuutta.

vahvuus ja vielä kerran vahvuus. Itse olen saanut jo vaikka ikää 26 niin kaikenmoista kateellista paskaa niskaan.Lähtötilanne oli se että,tapasin vuosia sitten miehen,joka ei ollut sillon varakas,nyt on.
Olemme olleet yhdessä useita vuosia,mies on tehnyt paljon töitä ja minä olen hoitanut lapset. Kaikki hänen "ystävänsä" jauhaa että,minä olen onnenonkija,mull olisi muita miehiä...olen laiska,olisin tehnyt lapset rahasta,he ei muista nyt että,hei minähän olin tuon miehen rinnalla kun oli vaikeaa ja kaikki vasta alussa.Minä hoidin kodin ja lapset,jotta mies sai panostaa ammattiinsa. Joka vaati paljon matkustelua.
Aina aika ajoin jotain potaskaa kantautuu korviin minusta. Hmm ja mitä uskomattominta paskaa....

Mutta mikä on totuus on ihan toinen juttu ja sen vaan minä ja mieheni tiedämme :) Lopulta olemme työntäneet nuo paskanjauhajat elämästämme,ihan sama mitä ne keskenään jauhaa....
Siis kannattaa olla uskollinen vain ja ainoastaan itselleen ja sille mille uskoo,lopulta nuo paskanjauhajat ovat vain tikku paskassa....

[QUOTE="minä";23423458]Kyllä minäkin olen vähän kateellinen niille, joiden miehet suostuvat elättämään perheen ja elämään kituutellen, jotta vaimo saa olla mahdollisimman paljon lapsien kanssa kotona. Monet miehet eivät tätä halua, koska miehet eivät aina näe lasten kotihoitoa niin tärkeänä. Ja totuus on, että monet työpaikat eivät edes suostu kuin siihen 80-prosenttiseen työaikaan, joten vaikka kotona homma olisikin ok, niin kaikille tuo ei vain ole mahdollista. Etkö itse pidä tilannettasi millään tapaa kadehdittavana. Siis jos näkisit asian niin, että kaikilla ei siihen syystä tai toisesta ole mahdollisuutta.[/QUOTE]

Mun mielestä on outo käsitys "mies SUOSTUU elättämään perheensä".. Näissä tapauksissa myös äiti käy työssä ja elättää samalla lailla, elättää myös niin, että pesee pyykit, tekee ruuan, vie harrastuksiin, auttaa läksyissä, antaa aikaa... Se on myös elättämistä. Kyse ei ole suostumisesta vaan fiksusta miehestä joka haluaa sitä ja asian tärkeyden ymmärtämisestä. meillä tuo puolikkaan tekeminen oli alunperin miehen ajatus ja toive, hän koki että lapsille ei riitä tarpeeksi aikaa, ja samoin koin minä. Nyt teen 80%, syksyn (typykkä lähtee kouluun) teen 50% ja vuoden alusta taasen 80%...

Perheen hyvin vointia ei voi mitata muutaman satasen tulomenetyksellä.. Ei luulis kenenkään talouden kaatuvan siihen.

Ihan ot, mutta kannattaisi mainita nettopalkka, koska jos netto on 2400 euroa niin se on kyllä hyvä palkka eikä mikään paska.
Mutta ymmärrän kyllä aapeeta. Itse teen osa-aikaista työtä vapaaehtoisesti ja meillä on oikeasti huonot tulot mutta itse emme koe köyhistelevämme. Ja on kyllä ihmiset ihmetelleet ja surkutelleet että miten me pärjätään jne ja olenko etsinyt kokopäivätyötä. Tuntuu tuo vapaaehtoinen osa-aikatyö olevan vaikea käsittää. Kateellisuutta vai mitä, en tiedä. MUTTA nämä kommentit " miten mies suostuu elättämään perheensä kun ei se sitä oikeasti halua" haiskahtaa kyllä kauan kateellisuudelta. Ja ymmärtäähän sen. Ei kaikille miehille eikä edes naisille ole tärkeää se että aikaa riittää lapsille. Heille se pari tuntia illassa on riittävä ja kaikki muu on kummallista ja pakon edessä tehtyä. Meillä aiheesta on keskusteltu monet kerrat ja niin minä kuin mieskin ollaan ehdottomasti sitä mieltä että on hienoa että olen kotona ihan senkin takia että lapset saa olla vielä enemmän kotona.

[QUOTE="ninni";23423121]Musta tuntuu, että jotkut ihmiset ovat kateellisia ihan mistä tahansa - syyn ei tarvitse edes olla mitenkään ihmeellinen. Jätä sellaiset ihmiset ihan omaan arvoonsa. Pääasia on, että ratkaisu on hyvä ja sopiva teidän perheelle.[/QUOTE]

Juurikin näin.
Mulle on muutama ihminen kommentoinut että mikä sun ollessas ja kiva juttu sulle kun olen ollut kohta vuoden sairaslomalla:|
Itse olisin mielummin terve ja töissä:vampire:

[QUOTE="vieras";23423221]Oon kans kotihoidontuella ja hyvin tällä pärjää. Ei todellakaan mitään luksusta, mutta ihan hyvää elämää ja ajoittain jotain ekstraakin saadaan. Mä olen luullut tehneeni töitä, mutta olenkin näköjään vaan harrastanut, kun sopimuksessa on lukenut monta vuotta jo 25h/vko. Mutta pirun hyvä harrastus mulla on ollut, kun olen sillä perheeni elättänyt jo monta vuotta, repikää siitä ;)[/QUOTE]

Ja tukia saat paljonko? Tuskin tuolla palkalla mitään perhettä elätetään tai sitten yhteiskunta tai miehesi on se todellinen elättäjä.

ymmärrän hyvin kateuden, luulsisi sinunkin ymmärtävän ettei kaikilla ole asiat noin hyvin ja vähän ymmärtäisit näitä toisia etkä olisi noin herkkänahkainen. Kaikissa töissä ei tosiaankaan myönnetä lyhennettyä työaikaa. Meillä tienataan miehen kans yhteensä 2600 nettona kuukaudessa, ja tuossa on pyhälisät yms. Aikamonesta työstä ei jää käteen kuin n. se 1000/kk (keittiöala, siistijät, myyjät, autoasentajat jne.) , kun sitä joku tutnuti ihmettelevän. Teillä on asiat kadehdittavan hyvin. Ei se ole kaikilla siitä kiinni että halutaan mahdollisimman iso palkkapussi, niinkuin asian esitit. Joillakin se eläminen vaatii sen että tehdään täyttätyöaikaa, varmaan suurimmalla osalla. Jos saisin leivän pöytään kotona olemalla, tekisin todellakin niin, niin paljoa en työtäni rakasta että pelkän rahan takia siellä hikoilisin, ellei se olisi välttämätöntä perheen elatuksen kannalta.

[QUOTE="vieras";23424690]ymmärrän hyvin kateuden, luulsisi sinunkin ymmärtävän ettei kaikilla ole asiat noin hyvin ja vähän ymmärtäisit näitä toisia etkä olisi noin herkkänahkainen. Kaikissa töissä ei tosiaankaan myönnetä lyhennettyä työaikaa. Meillä tienataan miehen kans yhteensä 2600 nettona kuukaudessa, ja tuossa on pyhälisät yms. Aikamonesta työstä ei jää käteen kuin n. se 1000/kk (keittiöala, siistijät, myyjät, autoasentajat jne.) , kun sitä joku tutnuti ihmettelevän. Teillä on asiat kadehdittavan hyvin. Ei se ole kaikilla siitä kiinni että halutaan mahdollisimman iso palkkapussi, niinkuin asian esitit. Joillakin se eläminen vaatii sen että tehdään täyttätyöaikaa, varmaan suurimmalla osalla. Jos saisin leivän pöytään kotona olemalla, tekisin todellakin niin, niin paljoa en työtäni rakasta että pelkän rahan takia siellä hikoilisin, ellei se olisi välttämätöntä perheen elatuksen kannalta.[/QUOTE]

Tämä just on mun mielestä niin naurettavaa kateellisen porausta. SINÄKIN niin kuin MEKIN voit järjestää asiasi niin että toinen voi tehdä vähemmän töitä. Ei se tilanne kenellekään ILMAISEKSI tupsahda!

Yhteistyössä