MITEN voi olla mahdollisuus että työttömyyskorvaus voi jollakin olla VAIN esim. 20eur kuussa???

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päätöstä odotellessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

päätöstä odotellessa

Vieras
tarkoitan tietenkin kelan maksamaan korvausta jossa puolison tulot otetaan huomioon.
eihän kuitenkaan oikeutetttuun lapsikorotuksiin kosketa???

minusta on hirveän väärin että vaikka on hankkinut koulutuksen aikoinaan ja on hakenut työtä mutta ei ole sitä saanut, eikä työssäoloehto täten täyty, on puolison tulojen armoilla. eli miehen pitäisi elättää koko perhe. en usko että ne kelan asettamat tulorajat kovin suuret ovat.
 
Miulla ol työttömyyskorvaus 0 e kun otettiin huomioon puolison tulot!!!
Ilmotin jotten enää suostu olee työkkärin asiakas koska eihän mikään firmakaan maksa ihmiselle sen mukaan miten sen puoliso tienaa.
 
Tuttavilla mies tienaa n. 1900 euroa kuussa, 2 alle kouluikäistä lasta. Nainen saa täten 22euroa työttömyyskorvausta/päivä eli verot 20% kun otetaan pois niin n. 350€/kk. Kannattaa hakea töitä.

:( kurjaa!!
kyllä mä ainakin yritän hakea töitä mutta kun ei saa näillä kokemuksilla:( suuri määrä korkeasti koulutettujakin nykypvänä työttömänä,niin ei siinä se auta aina vaikka kuinka hakee töitä.

toisekseen,mulla on hyvin hankala tilanne.. haen psykoterapiaa ja mulle on jopa sanottu että voisin hakea osa-aikaeläkettä huonon henkisen tilani takia:(
 
Miulla ol työttömyyskorvaus 0 e kun otettiin huomioon puolison tulot!!!
Ilmotin jotten enää suostu olee työkkärin asiakas koska eihän mikään firmakaan maksa ihmiselle sen mukaan miten sen puoliso tienaa.

Hyvänen aika, eikä työkkäriä voi verrata mihinkään firmaan jossa ihmiset tekee töitä ja sitä työpanostaan vastaan saavat palkkaa.

Mutta tosiaan, eihän kenenkään ole pakko työkkärin asiakkaana olla.
 
no eikö voi hakeutua vaikka jollekin työkkärin kurssille niin saa sitä rahaa.
työmarkkinatukihan se on johon vaikuttaa puolison tulot,eikö siihen oikeutettu ole ollut jo työttömänä aika kauan kun ei ole oikeutta peruspäivärahaankaan ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätöstä odotellessa;22302559:
tarkoitan tietenkin kelan maksamaan korvausta jossa puolison tulot otetaan huomioon.
eihän kuitenkaan oikeutetttuun lapsikorotuksiin kosketa???

minusta on hirveän väärin että vaikka on hankkinut koulutuksen aikoinaan ja on hakenut työtä mutta ei ole sitä saanut, eikä työssäoloehto täten täyty, on puolison tulojen armoilla. eli miehen pitäisi elättää koko perhe. en usko että ne kelan asettamat tulorajat kovin suuret ovat.

Siis kyllä lapsikorotuksiin kosketaan, jos tuloja on "liikaa". Tuo systeemi on kyllä syvältä. Itse en ilmoittautunut aikoinaan ollenkaan työttömäksi, kun en olisi kelalta mitään saanut, vaikka meillä oli tuolloin viisi alaikäistä. Miehen tuloilla ja lapsilisillä kitkuteltiin jonkun aikaa ennen kuin sain töitä.
 
S y v ä l t ä h ä n toi on!
Tuntu ettei täs oikee oo ihmisarvoo ja ei miehel ois mikää velvollisuus miuta elättää,mut onneks on sen luontoinen et hänen rahat on meidän rahat :)

Jos olette avioliitossa niin kyllä se vähän niinkuin velvollisuus on. Avioliitossa puolisoilla on elatusvelvollisuus toisaan kohtaan. Ja mä kyllä rinnastaisin avoliiton tähän samaan sarjaan.
 
no eikö voi hakeutua vaikka jollekin työkkärin kurssille niin saa sitä rahaa.
työmarkkinatukihan se on johon vaikuttaa puolison tulot,eikö siihen oikeutettu ole ollut jo työttömänä aika kauan kun ei ole oikeutta peruspäivärahaankaan ?

Minäkään en ole oikeutettu peruspäivärahaan, koska mulla ei oo työkokemusta tarpeeksi. n. 100e/kk jää käteen rahaa, mutta hyvä, että edes sen verran :)
 

Yhteistyössä