Miten voi unohtaa ehkäisyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
Kun usein käy niitä vahinkoja, että raskaus saa alkunsa, kun ehkäisyä ei ole käytetty..niin miten on mahdollista, että joku voi unohtaa ehkäisyn?? Luulin, että kaikilla kävisi ehkäisy ja raskauden pelko mielessä aina seksin harjoituksen yhteydessä. Sen ymmärrän, että pilleri voi joskus unohtua, mutta miten esim. kaksi teini-ikäistä voi unohtaa käyttää ehkäisyä? Teininä sitä raskautta ja sukupuolitaudin saamista kun pelkää yleensä vielä vähemmän. Valaiskaa vähän!

Teini-ikäisenä ei VÄLTTÄMÄTTÄ tajua asiayhteyksiä kunnolla, joten sen takia luultavasti se "unohtuminen" eli tajuaa kyllä, että ehkäisyä ei nyt ole, mutta ajatus on niin vieras raskaudesta, jotta sen ei ajattele tapahtuvan.
Eli ajatuksesi siitä, että teininä pelkää raskautta ja sukupuolitauteja enemmän on virheellinen. Tosinaan siis näin.
Se, joka sitten taas on tullut raskaaksi voisi ajatella olevan enemmän pelkäävä, koska tietää konkreettisesti riskit.

jos kumpikaan ei ole iljennyt ostaa kaupasta kumeja...ja harvoin kellään varmaan pillereitäkään on jo ekalla kerralla!
Musta oli ainakin nuorena tosi noloa ostaa ekat kumit, ku siinä olivat vielä kassalla ja myyjätäti kyyläs kokoajan...

Mä kuulin, et kaveri sanoi lastani vahingoksi, koska en ollut suunnitellut tulevani raskaaksi eli olen unohtanut huolehtia ehkäisytä. Tein aika nopeasti selväksi kaverilleni, että minä tosiaankin tiedän mitä tulee kun kaksi ihmistä haraastaa seksiä, eikä se näin ollen ole vahinko.

Varmaan se "unohtaa" sana ei tarkoita sitä varsinaista unohtamista. Siinä hirveän kiihottuneessa tilassa ei vaan kaikilla ole järkeä lopettaa ajoissa. Siitä kai se kiinni on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Aikuinen ihminen ei kyllä voi unohtaa ehkäisyä, teini ehkä voi, jos ei ihan vielä käsitä, että todella voi tulla raskaaksi.

Pitää olla aika idiootti teini jos ei tiedä millätavalla sitä raskaaksi tullaan.
Itse sain lapseni 17v ja 19v ja todellakin oli siinä iässä tiedossa miten lapsia tehdään.

No juu, en mä myöskään usko että ehkäisyn voi unohtaa. Ehkä se tosiaan on kauniimpi ilmaisu välinpitämättömyydelle. Eipä siinä mitään, jos tämä "unohduksen" seurauksena tuleva pienokainen saa kasvaa ja syntyä.

Uusimmat

Yhteistyössä