Miten voi vauva viedä niin mehut.. Tekis mieli häipyä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi apua..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi apua..

Vieras
En tarvitse ryöpytystä, mut oikeesti. Vauva kohta 10 kk ja ihan kiinni. Kai mä olen jo mesentunut tai jotain, olen ihan voimaton ja itkettää. Mistään ei tuu mitää, hetki jolloin olis aikaa jotain tehdä, en enää edes kykene. Tekis mieli häippästä, ihan oikeesti. Tuntuu vaan jos nyt lähtee, mitäs sit.. Kadunko joskus.. Mitä mä voin tehdä..

Hankit apua. :) Kaipaat selkeästi vähän enemmän omaa aikaa.

Oisko sulla kaveria tai sukulaista, joka vois katsoa lasta jonkin aikaa? Tai sit otat MLL:n lastenhoitajan tms. muutamaksi päiväksi ja katsot, riittääkö se. Tai sit haet lapselle hoitopaikkaa, sekin aika, minkä lapsi on päiväkodissa, auttaa.

Onko mies kuvioissa? Jos on niin enemmän vastuuta hänelle ja sinulle omaa aikaa.

Tai sitten harkitset töihin paluuta ja lapsi hyvälle pph:lle?

Tai puhut neuvolassa josko saisit jotakin apua lapsenhoitoon jos olet yh?

On mies kuviossa ja auttaa kyllä. Omaa aikaa tarvitsisin kotona ja olen siitä sanonutkin, mut aina pitsäis lähteä johonkin jotta sitä saisi.

Kyllä tää meidän liittokin vaan tässä hajoaa, ehkä pitäsi ottaa puheeksi neuvolassa, en vaan ole pystynyt. Esitän aina vahvaa ja itse olen aina huolehtija, siis muista. En ole ikinä pystynyt näyttämään heikkoutani.

Mulle oli aika korkee kynnys puhua neuvolassa siitä että tunnen tarvitsevani apua. Mutta sitten kun sen tein niin sain apua, kerran viikossa kävi perhetyöntekijä viemässä lapsia ulos muutaman tunnin, oli upeaa kun sai vaikka siivota ihan rauhassa :D

...Tosin mä ehkä olisin tarvinnut ihan pikkusen vielä enemmän apua, mutta toi autto jo tosi paljon ja me saatiin tosi hyvää palvelua periaatteella "lapset ensin", mikä myös lämmitti mun sydäntä ihan hirveesti. Lasten hyvinvoinnistahan koko jutussa on kysymys, ja sen kautta kun äitiä autetaan niin lapset hyötyy :)

Mietipä tosissasi myös sitä vaihtoehtoa, että lapsi menisi esim. perhepäivähoitoon! :)
Päiväkodissakin on tuon ikäisiä, luulen että voisi helpottaa todella paljon.

Yhteistyössä