Miten voikin olla niin hankalaa saada vuokra-asunto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sellainen vinkki: vvo:n sivuilla on vapautuvat/vapaat asunnot osia. Valitka sieltä pari-kolme sopivaa asuntoa ja tehkä hakemus suoraan näihin asuntoihin. Kaveri sai tällä tavalla asunnon vvo:lta parissa viikossa.

[QUOTE="Ihmettelen";25362170]vuokrakattonne on noin pieni? En halua olla ilkeä, kysyn uteliaisuudesta. Meillä molemmat opiskelijoita, vuokrattu yksityiseltä ja vuokra 920 euroa. Eikä mikään ongelma maksaa.

Jos vielä toinen vakituisesti töissä?[/QUOTE]

Miehen tuloista en puhu, mutta minä saan kuukaudessa vain 350e.

[QUOTE="mie";25362187]Sellainen vinkki: vvo:n sivuilla on vapautuvat/vapaat asunnot osia. Valitka sieltä pari-kolme sopivaa asuntoa ja tehkä hakemus suoraan näihin asuntoihin. Kaveri sai tällä tavalla asunnon vvo:lta parissa viikossa.[/QUOTE]

Äkkiseltä kun kävin katsomassa, niin Helsingistakin löytyi vapaita kaksioita, jossa vuokra alle 800e niin joku 5-6kpl. Hakemus sisälle ja sitten toimistoon käymään, niin.... :)

• Tykkää
Reactions: minmu
Olisitpa puhunut asunnon tarpeestasi kuukausi sitten, niin olisit saanut 48 neliön saunallisen ja parvekkeellisen kaksion Länsi-Vantaalta 700 eurolla. Pienihän tuo tietysti saunalliseksi kaksioksi on, mutta isompi kuin teidän nykyinen asuntonne. Oletko muuten kysellyt tutuiltasi, tietäisivätkö he ketään, jolla olisi asuntoa vuokralle tarjolla?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25362259:
Olisitpa puhunut asunnon tarpeestasi kuukausi sitten, niin olisit saanut 48 neliön saunallisen ja parvekkeellisen kaksion Länsi-Vantaalta 700 eurolla. Pienihän tuo tietysti saunalliseksi kaksioksi on, mutta isompi kuin teidän nykyinen asuntonne. Oletko muuten kysellyt tutuiltasi, tietäisivätkö he ketään, jolla olisi asuntoa vuokralle tarjolla?

48 neliötä, sauna, parveke ja 700 vuokra! Kyllä ois kelvannut :) Ollaan kyselty, muttei kukaan tunnu tietävän, kertovat kyllä jos saavat tietoon jonkun :)

katos ap realiamanagementin kautta.
Siellä vapautuu kämppiä aika tasaseen tahtiin.
Se meidän entinen kämppä oli kolmio 77m2 tjs..ja makso vesimaksuineen just ton sun sanomaan rajan (ja meitä oli 3..jos teitä ois kaks niin se ois 15€ vähempi).

[QUOTE="juu";25362334]No eikö se mies työssäkäyvänä voi maksaa isomman osan vuokrasta? Onnea etsintään, vaikeaa varmasti on![/QUOTE]

No niinhän se maksaakin, niinkuin nytkin koko vuokran ja melkeen kaikki laskut. Mulla menee lähes koko opintotuki tietokoneeseen, joka oli pakko ostaa opintojen takia ja osamaksulla. Kiitos, eiköhän sieltä joku joskus löydy :)

Me saatiin miehen kanssa Ilmariselta asunto Helsingistä parissa päivässä; viikonloppuna hakemus sisään ja maanantaina tarjottiin kämppää. Kannattaa mennä tuonne kurkkimaan: http://vuokraus.ilmarinen.fi/vuokraus/vapaatAsunnot.php

Hei,
olettehan ilmoittautuneet vuokranantajien ennakkonäyttöihin? Ainakin omistusasunnot usein menevät ennakkonäytöissä (samalla viikolla kuin lehdessä mainostettu näyttö, esim. su). Soittakaa heti ilmoituksenne nähtyä välittäjälle ja kertokaa kiinnostuksestanne asuntoon ja kyselkää, onko ennakkonäyttöä.
Tsemppiä, kyllä asunto löytyy!

Helsingistä kaikki alueet käyvät, Vantaalta lähes kaikki myös. Espoosta kaikki paitsi Espoon keskus/Suna/Suvela. Helsinki olisi paras ajatellen miehen työmatkaa ja minun koulumatkaa.

Tsemppiä! Toivottavasti asunto vastaa toiveitanne :)

Suvela ja varsinkin Suna ovat kyllä todella kivoja alueita joissa edullinen vuokra. Lisäksi sieltä helpot yhteydet Helsinkiin. Ihan turhaan parjattu alue. Helsingistä on vaikea saada asuntoa joten pommita Espoon kruunua viikottaisin soitoin. VVO:lle kannattaa myös soitella säännöllisesti, mä ainakin sain aikoinani sieltä nopeasti asunnon kun soittelin perään.

Itse pitäisin 4m2/henki aivan tyydyttävänä. Itse asutaan niin että meillä on 12m2/henki. Helposti voitas leikata 60% pois tästä asunnosta. Vallan tasokkaana pitäisin silti asuinolosuhteita. Toisaalta materialisti minussa vaatii kaikkea kakkelia nurkkiin.

Yhteistyössä