Miten voisin edistää painon pudotusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pullukkapallukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pullukkapallukka

Vieras
V*tuttaa ihan hulluna: laihdutin kaksi vuotta sitten 12 kg ja pääsin ihannepainooni eli 55 kg. Olen 160 cm pitkä ja tuo 55 kg on minulle sellainen "hyvän olon paino".

Aloitin työt hoitovapaan jälkeen syksyllä ja kas vain, paino on hivuttautunut jo 60 kg!! Töiden aloittamisen jälkeen jokapäiväiset kärryttelylenkit ja lasten kanssa painiminen on jäänyt pois ja tilalle tullut 8 tuntia istumista. :(

Päätin, että nyt lähtee ainakin 3 kg pois ja kaksi viikkoa olen noudattanut tiukentunutta ruokavalioa, mutta paino ei vain putoa. Mitä neuvoksi?

Syön päivän mittaan 1-3 viipaletta täysjyväleipää, jossa kevytlevitettä, vihanneksia + kinkkusiivu, yhden lämpimän ruuan lautasmallia noudattaen (puolet rehuja, 1/4 tummaa pastaa/riisiä/perunaa, 1/4 lihaa), 1-2 hedelmää, 1-3 lasia rasvatonta maitoa. En oikeastaan pärjää vähemmällä ruualla nälättä, mutta pitäiskö vaan yrittää sinnitellä ja odottaa, että vatsalaukku pienenee?

Liikuntaa harrastan päivittäin puolisen tuntia cross-trainerilla. Liikuntaa varmaan pitäisi lisätä, mutta tuonkin teen illalla, kun lapset menee nukkuun enkä halua lähteä kuntosalille/jumppaan iltasella, kun muutenkin on niin vähän aikaa olla yhdessä lasten kanssa.

Pakko myöntää, että karkkia tulee napsittua harva se ilta, ei hillittömiä määriä kerrallaan, mutta kuitenkin.

Voi auttakaa minua, miten saan tämän painon taas kuriin? Masentaa niin pirusti tämä lihominen... :( Olin niin sujut itseni kanssa hoikkana, kerrankin oli kiva katsoa peiliin ja ostaa vaatteita ja kaikkea... Plääh.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Jätä nyt alkuun se karkin napostelu illasta pois ja katso kuinka vaikuttaa. Monesti tuollainen pienikin asia vois viedä yllättäen muutamankin kilon. :D

No joo, tuo on varmaan ihan totta. En oikeastaan ollut edes tajunnut, että sitä karkkia tosiaan tule napsittua melkein joka ilta, ennen kuin kirjoitin sen tänne... Pitää yrittää hillitä itsensä, mulla vaan on ihan hirveät makeanhimot illalla! :(

Jos sulla on illalla kamala makean nälkä, koita syödä marjarahkaa tai vaikka rasvatonta jogurttia (jos siedät keinomakeita). Voi olla, ettet saa proteeinia tarpeeksi päivällä ja se tekee makean himon. Itselläni on toiminut juuri tuo, et olen lisännyt rasvattomia maitotuotteita. Paino on lähtenyt tippumaan hissuksiin ja enää en illalla ahmi sokeria samalla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja möö:
Jos sulla on illalla kamala makean nälkä, koita syödä marjarahkaa tai vaikka rasvatonta jogurttia (jos siedät keinomakeita). Voi olla, ettet saa proteeinia tarpeeksi päivällä ja se tekee makean himon. Itselläni on toiminut juuri tuo, et olen lisännyt rasvattomia maitotuotteita. Paino on lähtenyt tippumaan hissuksiin ja enää en illalla ahmi sokeria samalla tavalla.

Hei, tuohan vois olla hyvä homma! Keinomakeutetut rahkat ja jogurtit ei oikein uppoa, mutta Pirkalla tais olla joku juotava rasvaton jogurtti, se oli ihan hyvää, pitääpä sitä hamstrata jääkaappiin makean hingun varalle! :) Paitsi että se ei tainnut olla sokeritonta...?

Onko sillä lihomisen kannalta suuri merkitys, syönkö kourallisen karkkia vai pari desiä rasvatonta jogurttia? Onko jogurtissakin proteiinia paljon?

Ja kumpi on suurempi mörkö, sokeri vai rasva?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja möö:

Hei, tuohan vois olla hyvä homma! Keinomakeutetut rahkat ja jogurtit ei oikein uppoa, mutta Pirkalla tais olla joku juotava rasvaton jogurtti, se oli ihan hyvää, pitääpä sitä hamstrata jääkaappiin makean hingun varalle! :) Paitsi että se ei tainnut olla sokeritonta...?

Onko sillä lihomisen kannalta suuri merkitys, syönkö kourallisen karkkia vai pari desiä rasvatonta jogurttia? Onko jogurtissakin proteiinia paljon?

Ja kumpi on suurempi mörkö, sokeri vai rasva?

Sokeri on mörömpi kun rasva. Koita syödä hyviä rasvoja, ja esim saat protskua raejuustosta, maito tuotteista, rahkaa, sinne vaikka marjoja tai mehukeittoa. Ja pyri syömään aamusin puuro marjojen kera.

Vinkkejä makeanhimoon:
*Syö pari palaa tosi tumma (85 %) suklaata ja saat makeanhimon pois!
*Tai sit teet hedelmäsalaatin: sekotat hedelmä coctail purkin ja tuoreita hedelmiä!
*Syö purkkaa ruuan jälkeen tai pese hampaat illalla ennen kun alat kattomaan elokuvaa...

Yhteistyössä