Miten voisin motivoida/tukea miestäni laihdutuksessa oikein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jotuni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jotuni

Vieras
Kun en haluais saarnata ja nalkuttaa ja helposti mies kokee kaikki sanomiseni sellaisena. miehellä on ylipainoa n 30kg. 4-5 vuotta sitten laihdutti saman verran onnistuneesti painonvartijoiden tekniikalla mutta antoi kaiken tulla sit takaisin... kysehän pitäs tietty olla siitä että hänen pitäis itse muuttaa ajattelutapansa ja syömistottumuksensa mut se tuntuu olevan hänelle vaikeaa. jos ei laske pisteitä niin syö taas ihan liikaa. hän joko kontrolloi tai sit syö niin paljon kuin huvittaa...

olen koittanut laittaa terveellista ruokaa, ei tosin muutenkaan syödä epäterveellisesti, auttanut pisteiden laskemisessa ja kehunut tuloksista mut nyt niitä ei ole tullut... lipsuu heti ekana päivänä.. huolestuttaa sinänsä koska ikää pian 40, yleiskunto niin heikko että hengästyy kun vaihtaa vaatteet... riskejä on siis monille sairauksille jne.. yhteistäkin liikuntaa olen koittanut mut aina hidastaa tahtia kun ei halua että tulee hiki... neuvoja? Miten saada mies ymmärtämään että olisi tärkeää ja korkea aika alkaa huolehtia omasta hyvinvoinnista?

Yhteistyössä