Miten voisin olla välittämättä kaverin kommenteista...:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meille syntyi ihana, kauan odotettu pikkuinen prinsessa tuossa joulun alla ja ollaan miehen kanssa aivan lumoutuneita hänestä :) Lapsettomuuden piti olla meille jo varmaa kaikkien epäonnistuneiden hoitojen jälkeen, joten koko raskaus oli melkoinen ihme.

Hyvä ystäväni tietää tämän ja onkin ollut iloinen meidän puolesta ja tukenut raskausaikana kun pelot meinas ottaa vallan. Aina olen tiennyt että hän pitää poikalapsia suuremmassa arvossa kun tyttöjä. Ihan sen omien lastenkin kohtelussa silloin tällöin huomaa.

Häkellyin kuitenkin hänen kommentistaan kun kävi meillä vauvaa katsomassa. Toki onnitteli ja ihasteli asiaan kuuluvalla tavalla, mutta sitten vaan töksäytti "onneks tää oli vasta eka, vielä te ehitte sen pojan tehä, nyt vaan heti perään alatte yrittää" Enpä uskonut että näinkin vielä nykypäivänä ajatellaan... Ja edelleenkään me ei niitä lapsia niin vaan tehdäkään, todennäköisesti jääpi tämä tyttönen ainokaiseksi vaikka kuinka yritettäis. Varmaan oon herkkänahkainen mutta todella paha mieli tuli.... :(

Sano ihan suoraan vaan, että et hyväksy kotonasi tuollaista puhetta. Pitäkööt asenteensa omana tietonaan. Tosi rampauttavaa tuollainen on hänen omillekin lapsilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
todella ikävästi sanottu. voisiko olla, että on ihan ajattelemattomuuttaan vaan vitsaillut tms?

En tiedä. Minusta vaan totesi asian ihan kuin se olis ehdoton totuus. Hänelle onkin, mutta esim meille ei tosiaankaan ole. Ja jos olikin vitsi niin melko huono sellainen...

Alkuperäinen kirjoittaja nina:
Melko tahditonta ystävältäsi... Sanoitko tuohon mitään?

En saanut mitään sanottua, onneksi kaveri alko puhua ite jostain muusta saman tien. Ei tuntunu hoksaavan mitä sanoi tai ainakaan että siinä mitään pahaa olisi.

Ohi aiheen: mä olen taas aina ajatellut niin päin, että lapsettomuudesta kärsivät nimenomaan tekevät niitä lapsia, muut taas saavat :D . Näin ainakin omalla kohdallani ajattelin, kun meillä ihan tekemällä tehtiin sitä lasta. Muut taas tuntuivat ihan vaan saavan niitä.

No anyway, musta tuon kommentin voi jättää omaan arvoonsa. Jos kerran tiedät, että hänellä on tällainen asennevamma ollut jo ennen teidän tyttönne syntymää ja se heijastuu hänen omiinkin lapsiinsa. Raukka pieni.... ei tiedä, miten katkeraksi saakaan omat tyttärensä (jos hänelle niitä on vahingossa tullut).

Niinpä, niin se vaan on että vielä tänäkin päivänä oletetaan että perheessä pitää olla tyttö ja poika ja jos vain yksi lapsi niin mielellään poika, suvun nimeä jatkamaan.

Jos tuo nyt ei ihan joka kerta toistu kun näette niin paina villasella.

Paljon onnea pikkuisesta prinsessasta!

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Ohi aiheen: mä olen taas aina ajatellut niin päin, että lapsettomuudesta kärsivät nimenomaan tekevät niitä lapsia, muut taas saavat :D . Näin ainakin omalla kohdallani ajattelin, kun meillä ihan tekemällä tehtiin sitä lasta. Muut taas tuntuivat ihan vaan saavan niitä.

Itse ajattelen myös näin, me tehtiin meidän esikoista vaivaiset 1,5vuotta mutta kyllä siinä tekemisen maku oli. Vaikka ei ihan hoitoihin asti päästy, tutkittiin vasta.

Kellon ja kalenterin kanssa tuli hommailtua ;)

Toki häntä pidettiin hyvinkin rakkaana ja odotettuna lahjana kun sitten vihdoin ja viimein syntyi.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Niinpä, niin se vaan on että vielä tänäkin päivänä oletetaan että perheessä pitää olla tyttö ja poika ja jos vain yksi lapsi niin mielellään poika, suvun nimeä jatkamaan.

Jos tuo nyt ei ihan joka kerta toistu kun näette niin paina villasella.

Paljon onnea pikkuisesta prinsessasta!

Kiitos :) Toivon tosiaan että pitäis tästä lähin tuommoiset ajatukset omana tietonaan.

Ja tuosta lasten tekemisestä, niin kyllä tosiaan tekemällä tehtiin tätä meidänkin neitiä. Kokonaiset 5 vuotta siihen menikin.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
...mielellään poika, suvun nimeä jatkamaan.

Tuo on todella hassu ajatus, kun nykyään mieskin voi ottaa naisen sukunimen. Ja siltäkin kannalta hassua, että niin monet sukunimet on niin yleisiä, että ei sillä ole väliä, jatkaako sukua kukaan vai ei. :D

Ohi aiheen tämäkin, mutta mua kiinnostaa miten tuo hänen asennevamma näkyy omien lasten kohtelussa? Ihan siis uteliaisuutta kyselen ja kovasti ihmettelen moista käytöstä

Ohhoh. Taitaa olla kouluttamaton ja säälittää hänen puolestaan kun itsekin on nainen.
Sanopa hänelle, että sinä elät 2000-lukua jolloin ihmiset ovat samanarvoisia ja tyttö perii äitinsä./vanhempansa. siinä kuin poikakin.

kysyitkö häneltä mihin te sitä poikaa tarvisette? ei enää tarvita fyysistä voimaa pellolla. Naiset saavat taulut seinälle ja tietokoneet päivitettyä siinä missä pojatkin, jos tytöille vaan samassa mittakaavvassa ostellaan tavaraa kuin pojillekin. useimmile ei ostella ja myös kouluissa pojat valtaavat koneet, mistä johtuu se, että tytöt eivät opi.
pelkästään tyttökouluissa tytöt oppivat kaiken paremmin

Itse ymmärrän tuon asenteen vanhemmissa ihmisissä. Se ei ole oikein, mutta he ovat eläneet siinä ajassa, jolloin näin tosiaan ajateltiin hyvin yleisesti. Voi olla vaikea muuttaa ajatuksia, kun maailma menee eteenpäin. Jotkut on jääneet jumiin sinne 1960-luvulle...

Mutta että ystävässä ja vielä naisessa (ei sillä, että se miehille olisi sallitumpaa, mutta että väheksyä omaa sukupuolta). Siis ymmärsin, että ystäväsi on nainen.

Tosi kummallista. Itselläni on poikia ja saattaisi käydä meillä päinvastoin. Eli jos tuleva on tyttö, niin lellitään ihan piloille, kun äidistä on niin ihana kasvattaa tytöstä nainen.

Siis kun me emme ainakaan tarvitse poikia mihinkään. Tytöt ovat parempia ihan kaikessa. Koulussa, työelämässä jne.
Tytöt ovat kauniita älykkäitä viisaita.
suuri osa pojista tyhmiä ja laiskoja.

Meillä joku älypää oli letkauttanut miehelleni ettei hänen sukunsa jatku. Syy= Mies oli ottanut mun sukunimen ja vauvalla tuli tietty meidän sukunimi. Ei siis miehen "poikanimeä".

Ihan kuin suvun jatkuminen olisi nimestä kiinni. Ehkä se joillekin ressukoille sitä on:(
Mun mielestä se on enemmän esim. geeneistä kiinni :D

Mutta joo. Onneksi olkoon tytöstä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ohi aiheen tämäkin, mutta mua kiinnostaa miten tuo hänen asennevamma näkyy omien lasten kohtelussa? Ihan siis uteliaisuutta kyselen ja kovasti ihmettelen moista käytöstä

No esimerkiksi huomasin joku aika sitten kun hehkutti poikiensa koulumenestystä ja ylpeänä kehui kuinka fiksuja ovat jne. mutta jätti kokonaan mainitsematta tyttärensä, jolta minä sitten kysyin tytöltä että tulikos hyvä todistus. Tyttö näytti minulle todistustaan ja 8-10 oli kaikki numerot eli tosi hyvin on hänkin menestynyt. Siltikään kaverini ei tyttöään kehunu millään tapaa tai noteerannut edes koko todistuksen näyttöä.

Lisäksi pojat on kasvatettu silleen että heidän ei tarvi tehä mitään kotihommia, eikä edes osata mitään perusjuttuja, esim. pistää astiat koneeseen syönnin jälkeen. Tytön kylläkin opetettu auttamaan kotitöissä ja siivoamaan veljienkin jäljet. Poikia ei myöskään juurikaan komenneta ja saavat tehdä kaikkea hölmöäkin sillä verukkeella että ovat poikia.

Ja kaikkea muutakin pientä aina huomaan siellä käydessä mutta tuossa jotain mitä tuli mieleen. Niin ja viikkorahaa saavat pojat enemmän ja alkoi saada sitä nuorempana.

Tyhmästi on ystäväsi sanonut. Mun työkaveri taas sanoi, että: "Täytyyhän teidän se tyttö vielä tehdä". Vastasin, että meidän lapset on nyt tässä. Enempää ei tule. "No, mutta kyllähän sä tytön haluat!" Mä en halua enää tyttöä enkä poikaa, tää on nyt tässä. :kieh:

Noilla pojilla tulee aika kovat ajat sitten, kun pitäis alkaa morsianta etsimään.... Nykyajan naiset kun arvostaa miehessä jotain muuta kuin sitä, että teettävät kaiken työn naisilla.

taas saattaisin sanoa samalla lailla jos kyseessä tosiaan olisi todella läheinen ystävä tai sisko tarkoittaen sillä sitä että nyt saatiin tää maailmaan(kerroit että tuki raskausaikana) tehdään nyt vielä poikakin lue toinen lapsi(sitähän sanotaan aina vastakkaista sukupuolta seuraavaksi toivottavan jolla on yksi lapsi) En tiedä ymmärsikö kukaan mitä tarkoitin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No esimerkiksi huomasin joku aika sitten kun hehkutti poikiensa koulumenestystä ja ylpeänä kehui kuinka fiksuja ovat jne. mutta jätti kokonaan mainitsematta tyttärensä, jolta minä sitten kysyin tytöltä että tulikos hyvä todistus. Tyttö näytti minulle todistustaan ja 8-10 oli kaikki numerot eli tosi hyvin on hänkin menestynyt. Siltikään kaverini ei tyttöään kehunu millään tapaa tai noteerannut edes koko todistuksen näyttöä.

Lisäksi pojat on kasvatettu silleen että heidän ei tarvi tehä mitään kotihommia, eikä edes osata mitään perusjuttuja, esim. pistää astiat koneeseen syönnin jälkeen. Tytön kylläkin opetettu auttamaan kotitöissä ja siivoamaan veljienkin jäljet. Poikia ei myöskään juurikaan komenneta ja saavat tehdä kaikkea hölmöäkin sillä verukkeella että ovat poikia.

Ja kaikkea muutakin pientä aina huomaan siellä käydessä mutta tuossa jotain mitä tuli mieleen. Niin ja viikkorahaa saavat pojat enemmän ja alkoi saada sitä nuorempana.

Mutta jos sinä huomaat nuo tyypilliset asiat, miten juntit ja kouluttamattomat käyttäytyvät, niin etkö voi huomauttaa tälle äidilel? ja kehua hänen tyttöään ja jättää ne laiskat ja osaamattomat hulttiot, jotka kasvatuksella pilattu, huomaamatta? tottakai heillä on aikaa päjrätä koulussa, kun kotoan ei tarvitse tehdä mitänn
tuohonhan se miesten ylivertaisuus keksinnöissä jne perustuu. he ovat aina saaneet vaan opiskella, naiset ovat tehneet kaikki työt.

Yhteistyössä