Miten voisin tukea? (Painonpudotuksesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Eräs läheinen ihminen, on järkevä ja älykäs ihminen..mutta hänellä on paino-ongelma, jonka oon lähiaikoina huomannut alkavan masentaa tai jotain. Hän ei oo ollut "oma itsensä" :/ On valitellut ettei vaatteet meinaa sopia, ei meinaa löytää oikeaa kokoa..(vaikka tiedän että suurempiakin kokoja on olemassa)
Haluaisin jotenkin ilmaista että haluaisin olla tukena, auttaa jotenkin häntä pudottamaan painoaan.
Liikuntaa hällä tulee jonkin verran, käy päivittäin (tai lähes) kävelyllä ja useamman kerran viikossa uimassa/vesijuoksemassa. Mutta, iltasyöminen on kai se kompastuskivi sit.
On hällä joitain sairauksia mutta niistä ja lääkityksistä en sen kummemmin tiedä..

Oisko kellä mitään vinkkejä?

mie oon/olin läski, ja ajoittain se masentaa. nyt oon karppaamalla saanu painoa -16kg vuoden alusta eikä ole tuntunut "dietille" kun rasvaisia herkkuja on saanu syödä, kun niitstä pidän. enkä tiukasti edes karppaa. läskiä on edelleen ja sanoisin et mua ei kukaan ystävä, puoliso, äiti tai kukaan muukaan saa laihtumaan tai innostumaan laihtumisesta, sen on lähdettävä itsestä. :( jos sitä halua ei ole, niin ei siitä tule mitään..

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Hankala tilanne aina, mun ystävällä samanlaista ja sitä on jotenkin niin estynyt sanomasta tai kysymästä.
Käy kaverina lenkillä tai uimassa?

Nii..hän vaan asuu suht kaukana mut tuo on kyl käynyt mielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja uk:
mie oon/olin läski, ja ajoittain se masentaa. nyt oon karppaamalla saanu painoa -16kg vuoden alusta eikä ole tuntunut "dietille" kun rasvaisia herkkuja on saanu syödä, kun niitstä pidän. enkä tiukasti edes karppaa. läskiä on edelleen ja sanoisin et mua ei kukaan ystävä, puoliso, äiti tai kukaan muukaan saa laihtumaan tai innostumaan laihtumisesta, sen on lähdettävä itsestä. :( jos sitä halua ei ole, niin ei siitä tule mitään..

Joo, niinhän se on.. :/

Mutta onnittelut hienosta pudotuksesta! :flower:

onko läheinen ilmaissut itse pudottavansa painoaan tai pitävänsä terveydestään huolta? jos ei niin sitten on vähän hankala juttu osoittaa antavansa tukea. toinen voi ottaa loukkauksena vaikka kuinka kauniisti asian muotoilisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Raidakas defliini:
onko läheinen ilmaissut itse pudottavansa painoaan tai pitävänsä terveydestään huolta? jos ei niin sitten on vähän hankala juttu osoittaa antavansa tukea. toinen voi ottaa loukkauksena vaikka kuinka kauniisti asian muotoilisi.

Niin, tuota loukkaamista viimesenä haluaisin.
Kyllä hän on kertonut soittaessaan, miten monesti on käynyt liikkumassa..on kans yrittänyt vaihtaa napostelunkohteitaan, vaikka onko nekään riisikakut tms. sen terveellisempiä..

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Alkuperäinen kirjoittaja Raidakas defliini:

Niin, tuota loukkaamista viimesenä haluaisin.
Kyllä hän on kertonut soittaessaan, miten monesti on käynyt liikkumassa..on kans yrittänyt vaihtaa napostelunkohteitaan, vaikka onko nekään riisikakut tms. sen terveellisempiä..

sä varmaan kehut kun kertoo liikkuvansa paljon. mutta ei se pelkkä liikunta mitään auta, kaikki sen tietää... oot varmaan jutellut muistakin terveellisistä naposteluista, esim hedelmistä ja vihanneksista iltapalana vaikkapa kevyen dipin kanssa? ei sitä oikein kummempaa varmaan voi tehdä. ite ylipainoisena (elämäntaparemontin tehneenä) voin sanoa että MINÄ olisin ottanut loukkauksena sillon vuosi sitten melkein minkä tahansa hyvää tarkoittavankin kommentin :snotty: ja nyt huomaan miten painonsa kanssa kamppailun luovuttaneet läheiset vetäisee samalla tavalla suojakilven päälle jos yhtään edes mainitsen miten oma oloni on tässä kilojen karistessa parantunut.

toisaalta, nyt kun oon terveemmillä elämäntavoilla niin arvostan pieniäkin rohkaisun sanoja ystäviltä.

Useinkin, kun käymään mennään, niin ollaan vähän pidempään kun välimatkaa on sen verran ja viedään esim.ruokaa mukana. Voishan sinne laittaa mukaan hedelmiäkin..

Kiitos vastaajille!

Yhteistyössä