Miten vuorotyöläiset on järjestäneet lastenhoidon? Jos mies ei halua hoitaa lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pöö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pöö"

Vieras
Meillä 2 erityislasta yksi ainakin vielä normaali joka on päiväkodissa, kaksi vanhempaa on koulussa ja heillä olisi mahdollisuus ipkerhoon klo 16 asti.

Mä olisin pääsemässä töihin ja mies ei suostu mun vuorotyöhön ollenkaan, mies siis itse kotona työttömänä toistaiseksi.
Ei suostu edes keskustella mahdollisuuksista.
Mahdolliset vuorot olen miettinyt näin.
Aamu: Vien nuorimman hoitoon klo 6 ja haen kotiin kun pääsen klo 15, vanhemmat kerhossa tuohon asti, minä illan kotona lasten kanssa.Vanhemmille muksuille hoiaisin aamuksi vaatteet ja muut valmiiksi, lääkkeiden ja insuliinin annostelun.
Ilta: Vien nuorimman hoitoon klo 11 ja mies hakisi klo 15 kotiin, hoitaisi ruokailut ja iltahommat. Miehen peli-illoiksi hoitaja muutamaksi tunniksi kotiin.

Vapailla nuorin kotona ja minä lasten kanssa.
Mies on kova harrastamaan kaikkea mahdollista ja lähes pakkomielteinen geokätköilijä.
Mä alan jopa miettimään eroa koska mies ei selvästikään halua olla lasten kanssa, edes sitä muutamaa tuntia päivässä.
Haluisin jo lopettaa tän sossun elättinä olon ja tuossa olisi palkkakin niin hyvä.

ILtavuoroissa olisi kyse muutamasta tunnista lasten kansa ja aamulla vanhempien muksujen kouluun laitto johon menee 30 min, sitten saisi mata päivän ja tehdä mitä huvittaa, mutta kun kuulemma ei käy kun minä en näe lapsia tarpeeksi, huoh...

[QUOTE="pöö";25216190]Meillä 2 erityislasta yksi ainakin vielä normaali joka on päiväkodissa, kaksi vanhempaa on koulussa ja heillä olisi mahdollisuus ipkerhoon klo 16 asti.

Mä olisin pääsemässä töihin ja mies ei suostu mun vuorotyöhön ollenkaan, mies siis itse kotona työttömänä toistaiseksi.
Ei suostu edes keskustella mahdollisuuksista.
Mahdolliset vuorot olen miettinyt näin.
Aamu: Vien nuorimman hoitoon klo 6 ja haen kotiin kun pääsen klo 15, vanhemmat kerhossa tuohon asti, minä illan kotona lasten kanssa.Vanhemmille muksuille hoiaisin aamuksi vaatteet ja muut valmiiksi, lääkkeiden ja insuliinin annostelun.
Ilta: Vien nuorimman hoitoon klo 11 ja mies hakisi klo 15 kotiin, hoitaisi ruokailut ja iltahommat. Miehen peli-illoiksi hoitaja muutamaksi tunniksi kotiin.

Vapailla nuorin kotona ja minä lasten kanssa.
Mies on kova harrastamaan kaikkea mahdollista ja lähes pakkomielteinen geokätköilijä.
Mä alan jopa miettimään eroa koska mies ei selvästikään halua olla lasten kanssa, edes sitä muutamaa tuntia päivässä.
Haluisin jo lopettaa tän sossun elättinä olon ja tuossa olisi palkkakin niin hyvä.

ILtavuoroissa olisi kyse muutamasta tunnista lasten kansa ja aamulla vanhempien muksujen kouluun laitto johon menee 30 min, sitten saisi mata päivän ja tehdä mitä huvittaa, mutta kun kuulemma ei käy kun minä en näe lapsia tarpeeksi, huoh...[/QUOTE]

huoh......JOs ei mies hoitais niin miksi asua saman katon alla....

että sun miehen on PAKKO kantaa vastuunsa TEIDÄN lapsista. Eihän tossa ole mitään järkeä, että sä siellä mietit ja stressaat miten lasten asiat hoituu. Et sä jaksa pidemmän päälle tollaista pyörittelyä.

Ai nykyään saakin hoitopaikan lapselleen jos miestä nyt vaan ei huvita hoitaa lapsiaan :O
Olen aina luullut että' vanhemmat (lue vanhemmat siis molemmat) on perheessä vastuussa lapsistaan ja ei vain ainoasteen se äiti. Mutta nykyään jos isä makaa kotona ja ei huvita hoitaa kun äiti painaa duunia niin saakin hoitopaikan :O

Hitsit mikä tollukka! Onkohan sen itsetunnolle sit liikaa, et susta tulee perheen elättäjä?

Mä varmaan menisin töihin ja sopisin pk:n kanssa jotenkin ne ajat niin, että ite hoitaisin asian. Kyllähän yksinhuoltajatkin käy töissä..

Ja samalla kyllä vilauttasin äijälle ero korttia ja käskisin valitsemaan geokätköilyn ja perheen välillä.

Ota nyt ihmeessä se työpaikka ja hae lapselle vuorohoitoa. Jos et saa vuorohoitoa, ota yhtys lastenvalvojaan ja kerro isän toiminnasta. Se kai pitää muutenkin tehdä jos erota meinaat. Kannattais varmaan harkita yksinhuoltajuutta.

[QUOTE="pöö";25216307]Ja kun mies ei saa töitä, muutamia jaksoja ollut tukitöissä jossa palkka mitätön. Ehkä mä heivaan tuon tollukan pihalle.[/QUOTE]

Ja tuollasen olet mieheksi ittelles ottanut???

tuo geokätköily on kyllä vaarallinen harrastus. Kaikki aika menee siihen tiedän monta tyyppiä ja kun lähialueetkaan ei riitä vaan pitää lähtee monen sadan kilometrin päähän niitä metsästämään

[QUOTE="vieras";25216284]

Mä varmaan menisin töihin ja sopisin pk:n kanssa jotenkin ne ajat niin, että ite hoitaisin asian. Kyllähän yksinhuoltajatkin käy töissä..

Ja samalla kyllä vilauttasin äijälle ero korttia ja käskisin valitsemaan geokätköilyn ja perheen välillä.[/QUOTE]

vuorohoitopäiväkotiin ei saa viedä jos toinen vanhemmista on kotona. Ap:n täytyy siis aloittaa siitä että pistää miehen ulkoruokintaan, sen jälkeen kunnalla on velvollisuus järjestää hoito..
Sä oot pitäny sitä ukkoa yhtenä sun lapdistas vissiin liian pitkään, en tiedä toipuuko se tuosta enää.. Jokatapauksessa ottaisin sen työn. Käske ottaa lapset mukaan geokätköilemään, pienimmät tarvittaessa kantolaitteisiin.

Eikö miestä innosta edes se, että taloudellinen tilanteenne paranee, kun menet töihin? Ehkä miestä pelottaa elämänmuutos tai sitten se käy hänen itsetunnolleen, kuten joku sanoikin, mutta joka tapauksessa nyt on se kuuluisa kasvun paikka. Omaakin toimintaasi voisit korjata. Miehesi on tottunut siihen, että sinä hoidat ja huolehdit lasten asiat ja hän voi mennä ja tulla mielensä mukaan.

Meillä riitaa kanssa mun työvuoroista, ei mee jakeluun, että mun työt on tärkeämpiä kuin hänen harrastukset.. Jos sama äkkäily jatkuu hoitovapaan jälkeen niin jatkamme elämää eri osoitteissa..

Itse olen vuoro- ja mies päivätyössä. Lapset ovat osa-aikaisessa hoidossa. Aamuvuoropäivinä minä vien ja haen (mulla lyhyempi työmatka). Itavuoropäivinä minä vien klo 14 ja mies hakee klo 17. Yövuoropäivinä sama juttu, ja nukkumispäivinä mies vie aamulla ja minä haen klo 12. Hyvin toimii kun ollaan molemmat vastuussa lapsista. Tuollaista miestä en katselisi.. JSSAP!!

Meillä samankaltainen tilanne, eli kaksi erityislasta ja kuopuksena normi-lapsi kenen kanssa olen itse yhä kotona. Viimeistään parin vuoden päästä on tilanne missä kuopus aloittaa päiväkodin ja isommat ovat koulussa. Silloin yritetään saada kahden vuorotyöläisen listat osumaan mahd hyvin yhteen lastenhoidon kannalta, ainakin toinen tekee töitä osa-aikaisesti tämän helpottamiseksi ja ongelmakohtiin järjestellään lastenhoitajaa.

Sellaista vaihtoehtoa ei olekaan että toinen voisi päättää ettei halua osallistua lastenhoitoon. Jos toinen olisi tylttömyyden takia kotona niin hän päinvastoin ottaisi sen päävastuun lapsista ja kodista helpottaakseen työssäkäyvän arkea.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
en varmasti laittaisi 2v hoitoon ja koululaista ip-kerhoon jos isä on kotona. Pakkohan sen on niitä hoitaa, vai jättääkö yksin kotiin. Ihme loinen!!! Ei kyllä meillä onnistuisi millään ja en olisi katsonut kyllä hetkeäkään tuollaista menoa. Kyllä omia lapsia PITÄÄ hoitaa!!!

Yhteistyössä