Miten YH:t sairastaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihan äimänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja no:
oksentelun lomassa tai esim kovassa kuumeessa olen ruokaa väsännyt, käynyt kaupassa jne. ja toivonut etten pyörry. Nyt on nilkka paskana, sillä linkutan eteenpäin.

Jeps ei sitä voi jäädä sinne sängyn pohjalle märehtimään vaan kerättävä päiväksi voimansa ja illalla lasten nukkumaan menon jälkeen rojahtaa sänkyyn entistä kipeämpänä..

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
En ole yh, mutta kyllä mä joudun lapsen hoitamaan ihan itse vaikka olisin millaisessa kuolemantaudissa! Ei mies ole kertaakaan edes ehdottanut jäävänsä kotiin hoitamaan lastamme kun minä olen kipeä. Yöheräilyt joudun myös hoitamaan vaikka olen kipeä :D että enköhän minä pärjäisi ainakin yksinhuoltajana! Täytyy kyllä tunnustaa että välillä on ollut aikä härö olo,kun on ollu kuumetta 39 astetta ja lapsi heränny monta kertaa yöllä :D

no jos sun miehes on pösilö, ei voi mitään. sille se lastenhoito kuuluu yhtä lailla, mutta mikäs siinä jos hyväksyt ton. Ja en nyt tarkoita sitä, että jäis töistä kotiin ( vaikka silloin olis pakko, jos olisit sairaalassa tai todellakin sänkykamaa )

Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
oksentelun lomassa tai esim kovassa kuumeessa olen ruokaa väsännyt, käynyt kaupassa jne. ja toivonut etten pyörry. Nyt on nilkka paskana, sillä linkutan eteenpäin.

Jeps ei sitä voi jäädä sinne sängyn pohjalle märehtimään vaan kerättävä päiväksi voimansa ja illalla lasten nukkumaan menon jälkeen rojahtaa sänkyyn entistä kipeämpänä..

Ja mä voin todellakin sanoa, että ei ole miestä, mutta ei myöskään ketään muutakaan kuten sukulaisia auttamassa. Yksin olen aina, oli mikä oli.

Alkuperäinen kirjoittaja vg:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Toi on muuten jännä juttu, miten kaikki luulevat perheellisillä olevan automaattisesti niin, että joku rientää kotiin hoitamaan lapset ja tekemään ruuat silloin kun äiti on kipeä.. Ei mun mies pysty jäämään pois töistä noin vain, isovanhemmat on työssä ja kavereilla ei mahdollisuutta tulla päiväksi hoitelemaan mua. Kaupassa käynnin voin siirtää jollekin mutta niin varmaan yksinhuoltajakin....

No onhan siinä eroa, jos kuitenkin toinen aikuinen tulee iltapäivällä töiden jälkeen kotiin ja ottaa vetovastuun.

no on ja ei. meillä on koiriakin, en mä osaisi vaan jättää miehelle KAIKKEA vaikka olisin kuinka kipee. kyllä mä puuhaan ja jäin hoitaa lapsia jos mies läks koiria lenkittää. moni ei tajua kuinka ison vastuun koira(t)kin tuo.

kun mä ajattelen, mun elämän puitteissa, olisi ihan sika helppoa olla vaan kotona kipeenä. maata vaikka lattialla jos ei muuhun kykene. mutta koirat pakottaa ylös, sille ei minkään mahda. ja pahimmillaan on meillä ollut sellainenkin tilanne että samalla kun mä makaan kipeenä ja yritän jaksaa hoitaa lapset ja koirat, jompikumpi koirista ja molemmat kehittää siihen saumaan ripulin jota sit on ollut kämppä täynnä ja niitä sit olen kipeenä vielä siivoillut.

kyllä aina perheelliset kertoo kuinka sitä on yksin pärjättävä kun mies töissä, mutta unohdatte sen että teillä siinä se toinen ollut mukana koko ajan, vaikkakin töissä, mutta on kuitenkin.
Jo se toisen ihmisen tuki/turva on niin suuri, tiedät että se auttaa jos tarvitset apua eikä tarvitse jaksaa/pystyä yksin tehdä kaikkea.
Eli yh:t koko ajan yksin ja valvovat niin yöt kuin päivätkin, voimat erilailla lopussa ja kun tauti vielä siinä kunnolla päällä, pahimassa tapauksessa olet jo entuudestaan valvonut kipeän/kipeiden pienten kanssa ja sitten kun oma tauti siihen tulee niin huh huh.
En vähättele perheiden jaksamisia, rankkaa on kaikilla erilailla, mutta eipä se ole helppoakaan yksin.
Ei ole mummit ja paapat auttamassa ja taudit ym kun tulee niin jos et muuten jaksa niin itket ja teet.

Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:

Ja mä voin todellakin sanoa, että ei ole miestä, mutta ei myöskään ketään muutakaan kuten sukulaisia auttamassa. Yksin olen aina, oli mikä oli.

Ei ole mullakaan,ei sukua eikä sitä äijää enää..
jotta 4 kanssa toivoo ettei usein tule kipiäks =)

Äipälle: Mulla on mies mutta ei hänestä ole mitään apua kun mä sairastun, työpäivät on 12h ja kun tulee kotiin niin ei tod. ajattele sitä et mä oon kipee ja ala hoitaa lasta. Mä hoidan kodin ja lapsen vaikka kuolemaa tekisin, eikä siinä mitään, ite oon osani valinnut enkä valita!

No minkä ihmeen takia hyväksytte sen, että hoidatte yksin kipeinä lapset, te perheelliset? Ja tällä en tarkoita mitään syysflunssaa, vaan esim. influenssaa tai noro-virusta tmv. Miksi???

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
kyllä aina perheelliset kertoo kuinka sitä on yksin pärjättävä kun mies töissä, mutta unohdatte sen että teillä siinä se toinen ollut mukana koko ajan, vaikkakin töissä, mutta on kuitenkin.
Jo se toisen ihmisen tuki/turva on niin suuri, tiedät että se auttaa jos tarvitset apua eikä tarvitse jaksaa/pystyä yksin tehdä kaikkea.
Eli yh:t koko ajan yksin ja valvovat niin yöt kuin päivätkin, voimat erilailla lopussa ja kun tauti vielä siinä kunnolla päällä, pahimassa tapauksessa olet jo entuudestaan valvonut kipeän/kipeiden pienten kanssa ja sitten kun oma tauti siihen tulee niin huh huh.
En vähättele perheiden jaksamisia, rankkaa on kaikilla erilailla, mutta eipä se ole helppoakaan yksin.
Ei ole mummit ja paapat auttamassa ja taudit ym kun tulee niin jos et muuten jaksa niin itket ja teet.

Kun se puhelinsoitto kerta päivään ei kyllä tuo niitä voimia siihen tilanteeseen kun sä siellä vessan lattialla lapset kainalossa makaat. Eikä tule mummit ja paapat hyysäämään kun tekevät omia töitään.

Mäkään en tahdo vähätellä kenenkään jaksamista enkä muuta, tahdon vain että kaikki muistaa ettei perheellisillä ole aina sen helpompaa.

Tanjalle: En mäkään tarkoittanut valittaa, mutta joskus vain tympäisee tuo kun vähätellään kaikkea...
Nyt meillä rankka vaihe menossa ja kökkö mielentila ja se siinä =(
Mutta voimia sinulle =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minkä ihmeen takia hyväksytte sen, että hoidatte yksin kipeinä lapset, te perheelliset? Ja tällä en tarkoita mitään syysflunssaa, vaan esim. influenssaa tai noro-virusta tmv. Miksi???

Mun mies ei voi jäädä töistä pois noin vaan, enkä mä ketään muutakaan voi tänne pakottaa tulemaan.

Mun mies ei voi jäädä töistä pois noin vaan, enkä mä ketään muutakaan voi tänne pakottaa tulemaan.

sun miehes on sitten vissiin koko ajan töissä? kai se nyt on kotonakin joskus? Ja jos sä oikeesti olisit niin sairas ettet pysyisi pystyssä tai joutuisit sairaalaan, kai sun miehes sitten olis kotona? Vai naitko luuserin?

Onneksi ei ole vielä tarvinnut kokea kovin kauheaa sairastumista, mutta pienemmässä taudissa olen kyllä joku kerta vienyt terveen lapsen hoitoon ja itse sairastanut päivän kotona. Paremmassa kunnossa ollaan vietetty lapsen kanssa rentoa kotipäivää. Koirat joo pitää käyttää pissalla ulkona pikaisesti, mutta muuten ei ulkoiltu. Onneksi lapsi ei sairastele juuri ollenkaan ja itsekään en ole vielä joutunut ihan sängynpohjille mistään taudista. Mikäli näin kävisi, niin kaikki tutut, mummut, papat, naapurit, työkaverit ym. pitäis valjastaa avuksi kaupassa käyntiin ja lapsen kuskaukseen ja muuhun arkihommaan.

Taisin nyt laittaa epäselvästi tuon mitä tarkoitin, mutta teillä se joku joka välittää teistä ja soittaa sen puhelun kuinka jaksatte ym meillä ei ketään kiinnosta vaikka kuinka raatona maataan lattialla ja koitetaan selvitä parhaamme mukaan...
Se joku soittaa ja kysyy tarvitseeko jotain kaupasta kun pääsee töistä ja tulee teidän luokse ja ottaa vastuun lapsesta/lapsista ja voitte mennä sänkyyn ja huokasta... joku hoitaa lapset siitä eteenpäin =)
Me raatona hoidamme lapset ilalla vielä sänkyyn ja nukumme mitä saamme kun ne sairaat lapset itkevät yöllä kipujaan jne...
Tai ainakin näin toimii meidän tuttavaperheidemme miehet, mutta se varmaan riippuu millaisia mihiä teillä on =)
En ole katkera vaikka siltä kuulostaakin vaan väsynyt yh jolla huono hetki :D

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Taisin nyt laittaa epäselvästi tuon mitä tarkoitin, mutta teillä se joku joka välittää teistä ja soittaa sen puhelun kuinka jaksatte ym meillä ei ketään kiinnosta vaikka kuinka raatona maataan lattialla ja koitetaan selvitä parhaamme mukaan...
Se joku soittaa ja kysyy tarvitseeko jotain kaupasta kun pääsee töistä ja tulee teidän luokse ja ottaa vastuun lapsesta/lapsista ja voitte mennä sänkyyn ja huokasta... joku hoitaa lapset siitä eteenpäin =)
Me raatona hoidamme lapset ilalla vielä sänkyyn ja nukumme mitä saamme kun ne sairaat lapset itkevät yöllä kipujaan jne...
Tai ainakin näin toimii meidän tuttavaperheidemme miehet, mutta se varmaan riippuu millaisia mihiä teillä on =)
En ole katkera vaikka siltä kuulostaakin vaan väsynyt yh jolla huono hetki :D

äläs nyt kohta toi Molleri tulee ja kertoo ettei hänen mies sellaista tee :D kannattais varmaan naida kunnon mies, joka tekis vaimonsa ja lastensa puolesta noita juttuja.

sun miehes on sitten vissiin koko ajan töissä? kai se nyt on kotonakin joskus? Ja jos sä oikeesti olisit niin sairas ettet pysyisi pystyssä tai joutuisit sairaalaan, kai sun miehes sitten olis kotona? Vai naitko luuserin?

Mitäpä jos mies lähtee maanantaina 3vkon työreissulle ulkomaille ja vaimo ja lapset alkavat ti-ke välisenä yönä oksentaa. Meinaatko että mies tuosta noin vaan hyppää koneeseen ja matkustaa takaisin perheensä luo? Kun asiat ei vaan aina ole niin yksinkertaisia. Eikä kaikki miehet luusereita ;)

Toi on muuten jännä juttu, miten kaikki luulevat perheellisillä olevan automaattisesti niin, että joku rientää kotiin hoitamaan lapset ja tekemään ruuat silloin kun äiti on kipeä.. Ei mun mies pysty jäämään pois töistä noin vain, isovanhemmat on työssä ja kavereilla ei mahdollisuutta tulla päiväksi hoitelemaan mua. Kaupassa käynnin voin siirtää jollekin mutta niin varmaan yksinhuoltajakin....

jos mulla olisi joka sairastelun aikana joku iltaisin/öisin apuna, niin kyllä se tilanne olis ihan eri. lisäksi kaupassakäynnit voi tosiaan hoitaa se toinen vanhempi iltaisin..

vähän eri asia "siirtää" sitä kaupassakäyntiä jollekin, joka ei ole mitenkään vastuussa lapsista/perheestä, en siis käsitä, miten se onnistuisi yhtä helposti.

ja hän on siis töissä 24/7 aina kun sairastat?

Ollessani yh, kahden pienen lapsen, niin yksin oli pärjättävä, hoidettava kauppareissut yms yms vaikka oli 40 asteen kuumeessa. Isovanhempia ei asu lähimaillakaan. Mies otti lapset silloin itselleen kun makasin keuhkokuumeessa sairaalassa, mutta HETI kotiuduttuani olin taas yksin 1veen ja 2veen kanssa. Että enpä pahemmin niitä aikoja kaipaile :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:
Ollessani yh, kahden pienen lapsen, niin yksin oli pärjättävä, hoidettava kauppareissut yms yms vaikka oli 40 asteen kuumeessa. Isovanhempia ei asu lähimaillakaan. Mies otti lapset silloin itselleen kun makasin keuhkokuumeessa sairaalassa, mutta HETI kotiuduttuani olin taas yksin 1veen ja 2veen kanssa. Että enpä pahemmin niitä aikoja kaipaile :)

Minuaki vituttaa perheelliset, jotka täällä ruikuttaa!

Mies pääsee töistä klo 16-17, kuten valtaosa, käy kaupan kautta, tuo mitä tarvitsette ja on kotona 17-18.

Että onpa tosi rankkaa juu! Ja niin pöntöt miehet, jotka ei tule aiemmin kotiin vaan jää ylitöihin, kun vaimo & muksut on kipeinä, on kumminkin harvinaisuuksia (paitsi tällä palstalla).
Joten rutinat pois..

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä soitin paikalle MLL:än.

millä rahalla? Mitä jos olet pienipalkkainen?

Olin minimituloinen, eli elin toimeentulotuella. Eli sillä toimeentulotuella.

Tietenkään en voinut hoitajaa pitää 24/7, mutta kun hoitaja hoiti vauvaa muutaman tunnin (oiskohan ollut 4h) ja sain sen aikaa maata ja oksentaa sekä paskantaa rauhassa ( :D ) niin sitten sitä taas jaksoi väkisin loppupäivän että tuli ilta ja vauva meni yöunille.

Yhteistyössä