Miten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yleistä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yleistä?

Vieras
Elikkäs miten yleistä on, että testi näyttää plussaa, vaikka ensin olis näyttäny miinusta?

Eli ittelläni menkat n.viikon myöhässä, tänään ( pe23.9) tein testin, joka näytti negaa. Eilen aamuna tuli vähän verta vessareissulla, olin aivan varma, että menkat alkaa.
Mutta sen tuhrun jälkeen edelleen menkkamaista kipua, mutta verta ei tule.

Lisäks mulle on ilmaantunut närästystä, jota ei ole koskaan aiemmin ollut.

Voinko sittenkin olla raskaana:) Millon kannattaa tehä seuraava testi?

hCG-hormonipitoisuus alkaa nousta vasta 4-5 viikon kuluttua edellisistä kuukautisista jos raskaus on alkanut ja se on korkeimmillaan muutaman viikon kuluttua ja sit taas laskee eli viikon päästä testi vois olla jo plussaa.

Kuukautisten normaalina aloituspäivänä nega, vaja viikko myöhemmin haalea viiva, ja siitä pari pv myöhemmin selkoplus. Kaikkihan riippuu siitä oletko raskautunut keskikierrossa vai esim. hieman myöhemmin, ja myös raskaushormoonin kehitysvauhti on yksilöllistä.

Mulla oli menkat viikon myöhässä = nega, siitä pari viikkoa = nega, mutta kun oli kuukauden myöhässä niin silloin plussa :)

Voisit tehdä testin vaikka viikon päästä, tai vajaakin.

Tein taas testin eilen ma.26.9., eli edellisen tein pe.23.9.
Eilen jälleen nega, voiks käydä niin et vielä muutamien päivien päästä vois näyttää sittenkin plussaa?

Menkat jo 1,5vkoa myöhäs, ja alkuillasta alkaa aina kovat alaselkäkivut, närästys ja turvotus. Tällasia vaivoja mulla ei ole koskaan ennen ollut.

Eli mitä muuta tää voi olla kuin että olisin raskaana? Kokemuksia?

""Valaiskaa"" mua:) Kiitos:)!

Mikset kävisi terveyskeskuksessa veritestissä, jos epäilyttää? Siitähän sen varmuudella näkee, eikä tarvitse pähkäillä noiden pissatestien kanssa. Jos tulos on nega, niin ainakin voi heti alkaa selvittämään onko kyseessä jonkunlainen hormonihäiriö tms. ja saat avun siihen sitten. Saatat myös yllättyä iloisesti ;) Reippaasti vain asiaa selvittämään, niin saat mielenrauhan.

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että olen kerran ollut aivan varma raskaudesta, kun menkat olivat myöhässä, vaikka olin testannut varmaan 4 negaa. Oireitakin mukamas oli... Painelin terveyskeskukseen, lääkäri teki sisätutkimuksen (totesi, ettei kohtu ole pyöristynyt), mutta lähetti vielä labraan veritesteihin: tuloksena nega. Pakko se oli uskoa, vaikka olin ollut niiiiin varma. Sain Terolut-kuurin käynnistämään menkat uudelleen ja pari kiertoa, niin tulin sitten oikeasti raskaaksi. Turha pähkäily on kuluttavaa, mutta faktoja ei pääse pakoon: sitä joko on raskaana tai sitten ei. Tsemppiä sulle :)

Yhteistyössä