Mitenhän tää nyt menee??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen slomalla, ehkä vielä pitkään. Hain päivärahaa 2 viikkoa ennen joulua, perustuen 2013 vuoden verotukseen (koska mulla silloin selvästi paremmat tulot kuin viimeisen 6kk:n aikana.)

Työnantaja viivytti häneltä vaadittavien todistusten lähettämistä ja päätöstä ei ole kuulunut.

Jos päätös on nyt kielteinen ja joudun hakemaan uudelleen ja vuosi on vaihtunut, niin häviän rahaa kk tasolla kymmeniä (jopa satoja laskujeni mukaan n.200) euroja kuussa. Voidaanko tämä huomioida, jos näin käy. Moka ei ole minun, vaan työnantajan.

Eikö se mene niin että kela antaa päivämäärän, mihin mennessä liitteet on toimitettava? Ja tässä tapauksessa liitteet on työnantajan toimittamat? Ehtikö työnantaja toimittaa liitteet ajoissa? Luulisi että tämän näkisi kelan sivuilta kun kirjaudut sisään?

Ei ole kyllä kokemusta tuollaisesta tilanteesta, mutta jos hakemus hylättäisiin sen takia että työnantaja toimitti liitteet myöhässä, niin sitten varmaan päätöksestä täytyisi valittaa ja perustella valitus hyvin ja tehdä selväksi että liitteiden viivästys ei ollut sinun vika. Voisi kuvitella että valitus menisi läpi, mutta eipä sitä koskaan tiedä. Olisiko nyt kuitenkin mahdollista että ne liitteet olisi toimitettu ajoissa kelaan?

Yhteistyössä