Mitenkä saada 1v2kk nukahtamaan itsekseen, auttakaa joku!!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja memo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

memo

Vieras
Haluaa että ollaan vieressä ja silitellään ja sitä nukahtamista voi kestää siis 45 minuuttiakin, tai ylikin, vaikka on kovasti väsynyt. Jos lähtee huoneesta pois, alkaa heti itkemään ja nousee seisomaan tai istumaan sänkyyn. Huudattamiseen ei minusta ole.

Mitenkä saisin tytön nukahtamaan itsekseen, vai tuleekohan sekin sitten taas ajan kanssa? (nukahti 6kk iästä lähtien 1v ikään itsekseen aina yöunille).

Ja mitenkähän pph:ssa hoitaja saa tytön nukkumaan kun nukahtaminen on niin vaikeaa, hoito alkaa 1,5 kk päästä!!!

Kaipaan kipeästi teidän näkemyksiänne omien tuekseni tai avuksi.

Meillä 2v poika oppi kuukausi sitten nukahtamaan itse. Vein omaan sänkyyn, peittelin ja toivotin hyvät yöt. Nukahti ilman huutoa itsekseen. Toisena iltana sama homma ja huusi puoli tuntia, kolmantena iltana huusi 15min. Neljäntenä iltana nyyhkytti hieman ja nukahti.

Nykyisin ottaa pupun kainaloon ja peiton päälle ja nukahtaa ilman minkäänlaista kitinää. Kannatti huudattaa pari iltaa. Ennen tosiaan piti silitellä ja vieressä nukuttaa, saattoi mennä yli tuntikin ennen kuin nukahti, nyt nukahtaa aika pian, korkeintaa menee 10 min.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no en tiiä...meillä tuo reilu 2vee vielä kaipaa silittelyä ja kädestäpitämistä, kun myö ollaan se siihen opetettu

Meillä samoin... Lapsi vähän päälle 2v. Isä saa lapsen nukahtamaan itsekseen, kun ei ole suostunut mun silittelylinjalle. Päiväkodissa tyttö nukahtaa itseskseen. Eli eri paikoissa eri nukutustavat. Lapsi oppii kyllä pian pph:n tavoille.

Mulla 1v 2kk ja kun rupeaa väsymään niin alkaa kihnuttamaan uniraasua kasvoja vasten ja siinä vaiheessa vien sänkyyn,peitto päälle ja kättä pidän selän kohdalla ja nukahtaa 5-10 minuutissa.Jos ennen väsymystä tai yliväsyneenä yrittää laittaa nukkumaan niin pomppimiseksi menee,eli kun ajoitus toimii niin nukahtaminen helppoa :)

Ok. Tuntuu vaan että tosi monella (lähes kaikilla...;)) lapset nukahtavat itseksiään jo tämän ikäisinä...

Mutta ehkä tyttö vaan nyt tarttee sitten äitiä tahi isää rauhoittelemaan uneen, varsinkin kun ei tuota tuttiakaan enää ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Sonica:
Meillä 2v poika oppi kuukausi sitten nukahtamaan itse. Vein omaan sänkyyn, peittelin ja toivotin hyvät yöt. Nukahti ilman huutoa itsekseen. Toisena iltana sama homma ja huusi puoli tuntia, kolmantena iltana huusi 15min. Neljäntenä iltana nyyhkytti hieman ja nukahti.

Nykyisin ottaa pupun kainaloon ja peiton päälle ja nukahtaa ilman minkäänlaista kitinää. Kannatti huudattaa pari iltaa. Ennen tosiaan piti silitellä ja vieressä nukuttaa, saattoi mennä yli tuntikin ennen kuin nukahti, nyt nukahtaa aika pian, korkeintaa menee 10 min.

näin se meni meilläkin.. tosin välissä oli se ravaamiskausi.. piti herran tulla aina avaamaan ovi.. eikun takas sänkyyn peitto päälle. on jo pitkään menny nätisti nukkuu nyt 2v 8kk ikää

oletko kokeillut sadunlukemista, laulamista - jos pääsisi tuosta fyysisestä kontaktista ja siirtäisi pikkuhiljaa omaa tuolia kauemmas sängystä ja pikkuhiljaa pienentäisi tuota aikaa, mutta tuonikäisen nukuttamiseen puoli tuntia hyvinkin saattaa mennä.

Mä oon vaan vieny vuoden iästä sänkyyn, omaan huoneeseen, unilamppu päälle, ja sänky "pesämäiseksi." Ovi raolleen. Tyttö nousee seisomaan ja itkee, mutta annan itkeä max. 5 min ja käyn rauhottelemassa. Muutama yö meni ja nyt kaikki nykahtamiset on todella helppoja. Nyt 1v 2kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Marlaharmaana:
Mä oon vaan vieny vuoden iästä sänkyyn, omaan huoneeseen, unilamppu päälle, ja sänky "pesämäiseksi." Ovi raolleen. Tyttö nousee seisomaan ja itkee, mutta annan itkeä max. 5 min ja käyn rauhottelemassa. Muutama yö meni ja nyt kaikki nykahtamiset on todella helppoja. Nyt 1v 2kk.

Kauanko rauhoittelet noin niin kun suurinpiirtein kun käyt? Jos näyttää siltä, niin silitätkö uneen, vai lähdetkö hetken silittelyn jälkeen pois? Itkeekö heti kun lähdet?

Yhteistyössä