Mitenkähän tähän pitäis suhtautua...miehelleni kai yllätysasia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie täällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie täällä

Vieras
Eli miehelläni on nuoruudessa tehty tyttö ,joka on jo yli 20-vuotias.
Mieheni siis lapsen isä ei ole ollut oikeastaan lainkaan yht. tyttäreensä koska sai hänestä tietääkkin vasta tytön ollessa 8-vuotias.
pari kertaa siis tyttöä nähnyt ennen aikuisikää.
Laitoin facebookin hakuun tytön nimen ja sain tietää että asuu nyk.samalla paikkakunnalla vain puolen km .päässä meistä.Lisäksi tytöllä on parivuotias lapsi....siis miehestäni on tullut jo pappakin.
Mies ei oikeastaan koskaan puhu tytöstään,ei koita ottaa yhteyttä ym,kuten ei tyttökään.
meillä ei ole yhteisiä lapsia ,jotka olisivat puolisisaruksia tälle tytölle.

Jotenkin aika karua kun jo kuitenkin olisi se lapsenlapsikin...

mä varmaan antasin asian olla vaan.

muoks*
saattasin mä koittaa jutskailla miehen kanssa asiasta ja siltä pohjalta kuulostella mitä hän ajattelee ja miettii asiasta. mutta en menisi silloinkaan selvittelmään että oot sitten pappa jne.

Viimeksi muokattu:
Niin ..enemmän vaivaa varmaan minua kuin häntä ettei edes koita ottaa tyttöönsä mitään yhteyttä:(

ihan ymmärrettävää.sekä sun fiilis, että miehesi tapa. täysin vierashan se tyttö on kuitenkin sun miehellesikin, vaikka nyt sattuukin olemaan bioisä.ei se ole helppoa mennä vaan "sotkemaan" toisen elämä.ehkä tytölläkin on jo isä elämässään jne.

Mä luulen, että miestä pelottaa se, että isyydestä koituisi joitakin "velvollisuuksia" vaikka tyttö on jo aikuinen. Eikä varmaan ole helppoa enää alkaa pitää yhteyttä.

Itse olen ihan avioliitossa syntynyt, vanhempani erosivat kun olin taaperoikäinen, joten mikään yllätys en isälleni ollut. Hän valitsi "lapsettoman" miehen tien, eikä ole pitänyt yhteyttä. Joskus aikanaan mummolassa, viimeksi vuosia sitten mummon hautajaisissa ollaan tavattu. Isä ei tiedä, että hänellä on lapsenlapsi, kohta kaksikin.

Yritän sanoa, että vaikka heillä olisi ollut yhteinen startti, se ei välttämättä tarkoita yhteistä jatkoa, valitettavasti. Saati näin, että hänellä ei ole mitään yhtymäkohtaa biologisen tyttärensä lapsuuteen.

[QUOTE="vieras";23146313]sillä tytöllä on varmasti isäpuoli sun miehen tilalla[/QUOTE]

On isäpuoli.Hänen sukunimensäkkin ollut tytöllä syntymäsät asti.vasta kun tytön äiti erosi isäpuolesta otti mieheeni yhteyttä(tyttö silloin 8-v) ja käski isyystestiin ja halusi elarit.

[QUOTE="Miu";23147012]Asia ei mielestäni kuulu sinulle millään lailla. Miehelläsi on entinen elämä ja jonkinlaisia valintoja asian suhteen tehtynä.[/QUOTE]

Kyllähän tämä nyt "millään lailla kuuluu" myös minulle.

[QUOTE="vieras";23149523]ymmärrettävää. kyllä mua oudoksuttais jos miestä ei yhtään kiinnostaisi oma lapsi. en tekisi lapsia noin suhtautuvan miehen kanssa.[/QUOTE]

No ei meille lapsia tule jo iänkään puolesta.Jakummallakin ent.liitosta lapsia tässä.

Mun isäni oli tuollainen luuseripaskiainen joka sanoi mulle puhelimessa että älä soita tänne enää ikinä :ashamed:
Olin siis 17-v ja juuri saanut tietää että mulla on isä elossa - halusin vain nähdä hänet, en mitään muuta. Mun mielestäni tuollainen mies ei ole mies ollenkaan, tuolla tavalla pakoilla vastuutaan ja jatkaa vaan eteenpäin :|
Että joo sori, mulla ei riitä ymmärrys tällaisia miehiä kohtaan :snotty:

Eli tällä tytöllä on kuitenkin perheessänne "puoli"sisarus. Tietääkö poika sisarestaan?

Tietää.Ovat käyneet tytön luonakin kun tyttö oli 15-vuotias(Ainut kerta kun isän näki).
Mies itse ehkä haluais olla tyttöön yhteydessä ,mutta ei tee asialle mitään.Olenkin ehdottanut että laittaisi edes synttäri-tai joulukortin.että muistaisi edes jotenkin ,mutta sanoi vain että ei ole hänen asiansa ottaa yhteyttä...eli odottaa kai että sieltä toiselta suunnalta tulee yht.otto:(
Tytöllä myös ns.bio-mummo-ja pappa tällä paikkakunnalla mutta eivät hekään tietääkseni pidä yhteyttä tyttöön.
Mies jotenkin katkera että sai tietää tytöstä vasta hänen ollessaan 8-vuotias ja senkin vain elatusmaksujen takia.

Mies jotenkin katkera että sai tietää tytöstä vasta hänen ollessaan 8-vuotias ja senkin vain elatusmaksujen takia.
---
Sillä tytöllä on äitikin. Koko juttu on ihan tarpeeksi paska ilman että sinäkin pistät pitkän nokkasi siihen. Ei tyttäret ole nukkeja joita puetaan ja joille lähetetään kortteja. Eikä hitto vie sinulle kuulu vähääkään vieraan ihmisen elämä. Anna aikaa. Sitä tarvitaan jopa vuosia lisää. Miehesi on jo menettänyt kahdeksan vuotta isyydestään. Nyt hän on lypsylehmän roolissa. Haluatko että hän jakaa loputkin rahansa sinun ja tuon tytön äidin kanssa. Vai ajatteletko vieläkään muuta kuin nukkeleikejä.

Hei miks kaikki lyttää nyt sen miehen!!?!? Eikö kukaan huomannu kohtaa, että mies sai tietää koko tyttärestä vasta kun tyttö oli 8 vuotta!!!! Eli ei se mies mitenkään hylääny perhettään tmv...

---
Sillä tytöllä on äitikin. Koko juttu on ihan tarpeeksi paska ilman että sinäkin pistät pitkän nokkasi siihen. Ei tyttäret ole nukkeja joita puetaan ja joille lähetetään kortteja. Eikä hitto vie sinulle kuulu vähääkään vieraan ihmisen elämä. Anna aikaa. Sitä tarvitaan jopa vuosia lisää. Miehesi on jo menettänyt kahdeksan vuotta isyydestään. Nyt hän on lypsylehmän roolissa. Haluatko että hän jakaa loputkin rahansa sinun ja tuon tytön äidin kanssa. Vai ajatteletko vieläkään muuta kuin nukkeleikejä.

Tyttö on jo yli 20-vuotias.ELI mies sai tietää tytöstä jo 13-vuotta sitten.Maksoi eletusmaksut siihen saakka kun tyttö oli 18-vuotias ja on yhden kerran tytön nähnyt rippijuhlassa.
Tyttö on siis muuttanut nyt joskus samalle paikkakunnalle kuin isä ,tuhon puolen km.päähän ja hänelle on synt.lapsi noin 2-v sitten.Muutosta ja lapsesta isä ei tiedä ja itsekkin sain sen selville facesta eilen.

Anna olla. Miehesi on tehnyt päätöksen aikoinaan, ei ole ISÄ. Isyys on muutakin kuin sukusolujen eteenpäin luovuttamista...

Meinaatko että se on sille lapselle välttämättä ihan sama mistä sukupuusta on saanut alkunsa..? Mulle ainakin juurien tunteminen ja oman perimän tietäminen on todella tärkeää.

Ai mies voi hyvillä mielin vaan päättää että tuolle lapselle en ole isä ja tuolle olen...? Toki ymmärrän mitä tässä tarkoitetaan sanalla isä ( varmaankin läsnäolevaa, välittävää isää joka haluaa olla isä..) , mutta ei se asian kieltäminen vähennä hänen osuuttaan lapsen perimässä.

Yhteistyössä