Mitenkähän tässä vois toimia? Vai voisko mitenkään? Unohdanko koko jutun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli parisen vuotta sitten "bongasin" työmatkani varrelta aivan ihastuttavan,vanhan omakotitalon. Näin siinä vanhan papan piha"töissä" monesti.
Nyt sitten näin talvisaikaan pisti silmään että pappaa ei ole näkynyt, piha on "astumaton", lumityöt oli pitkään tekemättä (eilen joku keski-ikäinen mies kävi ne lopulta puskemassa, oisko papan lapsi tmv). Tänään sitten vielä lähemmin siitä menin ja huomasin että sisällä ihan pimeää, muutamassa huoneessa ne vanhat kukkaverhot paikoillaan, postilaatikossa ei ollut nimeä (en muista onko siinä ollut aijemmin).
Talo on kiva ja lähinnä paikkana aivan ihastuttava ja meitä kiinnostaisi talo kovasti.
Kehtaisikohan sitä laittaa vaikka jonkin kirjeen postilaatikkoon jossa ilmoittaisi että kiinnostaisi vuokrata talo? :asmahed: :D Vai olisko se ihan noloa?
Kävi mielessä että pappa on kenties jo jossain vanhainkodissa ja talo nyt tyhjillään kunnes myöhemmin ehkä myydään (papan kuoltua), tai mistä minä tiedän, kävi vaan mielessä.

Mutta siis kehtaisko tosiaan ottaa yhteyttä noin? Vai nolaanko vain itseni =)

Moikkelis!

Ponkattiin teiän talo junan ikkunasta ja me muutetaan siihen.
Onks teijän vaari jo kuallu? Joko se on pian lähdössä?
Me tahrotaan tieiän talo! Voiraan maksaa vuokraakin (tai siis sossu).

Tulkaa esson baariin illalla jos käypi!

t. Siirri

Meillä vaari kuoli vuosia sitten ja ei oltu ehditty edes hautaan saatella kun naapurin rivarista otettiin yhteyttä et hei, haluttais vuokrata se talo. Kyllä se vähän loukkasi kun ei todellakaan oltu ehditty edes hautajaisia järjestää. Suosittelisin että kyselet vaikka siitä joltain naapurilta ( en tiedä tunnetko) että mikä on tilanne... Saakohan kaupungintalolta tietoa kuka talossa asuu. Tai sitten laitat kirjeeseen, että olen huomannut talon olevan asumaton, onko se myytävänä/vuokrattavana, älä puhu vaarista mitään.
* Itse asun tässä kyseessä olevassa nyt*

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Meillä vaari kuoli vuosia sitten ja ei oltu ehditty edes hautaan saatella kun naapurin rivarista otettiin yhteyttä et hei, haluttais vuokrata se talo. Kyllä se vähän loukkasi kun ei todellakaan oltu ehditty edes hautajaisia järjestää. Suosittelisin että kyselet vaikka siitä joltain naapurilta ( en tiedä tunnetko) että mikä on tilanne... Saakohan kaupungintalolta tietoa kuka talossa asuu. Tai sitten laitat kirjeeseen, että olen huomannut talon olevan asumaton, onko se myytävänä/vuokrattavana, älä puhu vaarista mitään.
* Itse asun tässä kyseessä olevassa nyt*

juu en todellakaan ajatellut siitä papasta mainita. Vaan lähinnä juuri siitä että talo näyttä olevan vailla asukasta...
Talo on vanha puutalo, luulen että alkuperäisen asukkaan omistuksessa. Jotenkin harmittaa jos talo jää pitkäksi aikaa tyhjilleen koska sehän menee pilalle :/
Talossa on todella iso tontti, joten myyntihinta olisi varmaan senkin perusteella jo huiman suuri, siksi kiinnostaisi vuokraaminen mielummin... Yritän kehitellä jotain, voihan se olla ettei asunnon omistaja/omistajan lapset edes ottaisi yhteyttä. Mutta kai sitä voi yrittää :D

Eiks jostain sellasesta kaupungin "rakennustoimistosta" jossa tekevät kaavoituksia ym pitäisi saada omistajan nimi tietoon, jos vaan tiedät osoitteen. Jos talo on asumaton niin ehkä kukaan ei kato postejakaan..

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Eiks jostain sellasesta kaupungin "rakennustoimistosta" jossa tekevät kaavoituksia ym pitäisi saada omistajan nimi tietoon, jos vaan tiedät osoitteen.

jaa´a, en tiedä. Täytyy koittaa googlettaa :D
Mutta toisaalta, auttaako se asiaa yhtään? Tai no sittenhän voi tosiaan soittaa sille omistajalle, eikä tarvitse laittaa sitä "kirjettä".

Kuumimmat

Yhteistyössä