MITENKÄS MÄ TÄN ASIAN NYT HOITAISIN, apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Tossa meidän kerrostalon pihalla yksi poika hajotti lasten polkupyörää, tiedän pojan ja hänen äidin, mutta en tunne hyvin, eivätkä asu meidän pihalla. Kun huusin ikkunasta että kenenkäs pyörää hajotat niin poika livahti paikalta pyörä mukanaan. Kysyin sitten omalta pojalta joka tilanteen näki että mistä oli kysymys, niin hän kertoi että poika oli retostellut varastaneensa pyörän. Tämä samainen pyörä löytyi nyt aivan vääntyneenä tuolta läheiseltä bussipysäkiltä.
En tiedä tarkkaan missä he asuvat, mutta näen heitä satunnaisesti leikkipuistossa, joten voisin kertoa siellä hänen äidilleen, mutta en voi olla varma kuinka monta päivää tähän menisi.
Niinpä kysynkin teiltä vinkkejä miten voisin hoitaa tämän asian jo aikasemmin, siis mitä olisi tehtävissä, onko tämä poliisi asia?

Poika on mun mielestä toisella tai kolmannella luokalla, tuo varkausjuttuahan mä tässä pohdin, että jos se pitää paikkansa niin joku onneton lapsi on ilman pyörää :/ Voihan se olla että tämä poika vaan retosteli eikä olekaan varastanut pyörää, mutta itsekin olen hänen nähnyt ajelevan ihan erinlaisella ja paljon isommalla pyörällä, tämä pyörä oli selkeästi hänelle liian pieni, mutta ei kyllä uskois että kukaan vanhempi hyväksyisi pyörän hajottamista oli se sitten oma tai varastettu.

Tee ilmoitus poliisille. Se ei ole sun asiasi selvitellä asiaa. Vielä jos on sellainen tilanne, että satunnaisesti tapaat pojan äidin niin on parempi, ettei hän tiedä, että se olet sinä joka on asiaan puuttunut. Parempi sun lapsellekin, joka on varmaan jollaintavoin tekemisissä sen lapsen kanssa joka pyörän oli varastanut. Ilmoittamalla poliisille vältytte siis riidalta ja vihanpidolta.

Yhteistyössä