mitenkäs mä toimin seuraavanlaisessa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aina vaikeeta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aina vaikeeta

Vieras
Ollaan erottu kesän aikana, meillä yhteinen kummilapsi joka on exän puolelta.
Exän kanssa ei olla väleissä.Nyt kuitenkin mua on kysytty kylään kummilapsen luo,tietenkin eri päivänä ku ex,niin miten nyt toimin juttelun osalta.Kun ovat ex ja sisaruksensa läheisiä niin nyt sit pelkään et kun tiedän heidän kyselevän työt ja muut asiat niin mitä mä sanon kun en haluis kertoa mitään omia juttuja kun en halua et ex saa niitä tietää.Kun enhän minäkään tiiä exän asioita(no jotain) niin miks sen pitäs tietää mun. Ja kun pelkään et jos kerron tuolla kyläs jotain niin sit ne kertoo ne myös exälle vaikka pyytäisin ettei kerro.
Kuulostaa taas niin vaikeeks tehdyltä ongelmalta mut tää vaivaa mua oikeesti.

niin onko sun asiat nyt hyvin vai huonosti? jos asiat olis hyvin niin kyllä kertoisin niistä ja jos huonosti niin valehtelisin että kaikki hyvin. ja mitäs se haittaa että ex saa tietää ett sulla mene todella hienosti ilman häntä!? (tiedän, etteet kysynyt tuota)....

niin onko sun asiat nyt hyvin vai huonosti? jos asiat olis hyvin niin kyllä kertoisin niistä ja jos huonosti niin valehtelisin että kaikki hyvin. ja mitäs se haittaa että ex saa tietää ett sulla mene todella hienosti ilman häntä!? (tiedän, etteet kysynyt tuota)....

no miten sen nyt ottaa sekä että.Olen töissä samassa paikassa missä silloinkin eli exän paikkakunnalla ja en halua et saa tietää ja kun mahdollista et saan sen vakkaripaikaks helmikuussa eli työn puolesta asiat ihan hyvin muuten kitkuttelen sit välillä ikävissäni ja välillä paremmalla mielellä. Sillä(exällä) on uus muija ja niillä omat juttunsa nykysin mikä kiukuttaa mua koska jätti mut sen takia ja edenny sen kans nopeammin muutamassa kuukaudessa mitä mun kans monen vuoden aikana. Et ei mulla ilman exää nyt niin kovin hyvin mee...

En vaan tahtois kertoa mitään ja jos valehtelen niin sekin tuntuu kurjalta.

No kerrot jotain sinne päin, kun kysytään työpaikasta, niin sanot että viihdyt hyvin siinä missä nyt teet, mutta on myös tulevaisuudensuunnitelmat. jos kysyvät sun henk koht asioista, sanot että nautit nyt vapaudesta ja siitä ettei tarvi pestä kenenkään likaisia kalsareita, jos ymmärät mitä tarkoitan;) annat ymmärt että sulla on asiat paremmin ku koskaan! sillä tiedän miltä susta tuntu! vaikka mä joskus jätin mun ex miestä, niin silti jotenkin tuntu pahalta tietää ku hänellä on jotain hyvä elämässä, vaikka mulla itselläni on mies ja lapset ja ammatti, silti.....

"Töissä menee kivasti, ei mitään ihmeitä."
"Hyvin menee yksinkin, onhan se tietty erilaista elää yksin kuin kaksin mutta on se ihanaa kun saa välillä välittää ihan vain itsestään."
"Aina kai sitä jotain säätöä löytyy, mutta ei mitään vakavaa tällä haavaa. Tykkään olla välillä yksinkin."
"No vähän tuntuu välillä hankalalle kun haluaisin pitää etäisyyttä eksään mutta yhteyttä ja hyvät välit sinuun - joka kuitenkin olet läheinen eksän kanssa."

Älä ota paineita vaan vie ite keskustelua eteenpäin, niin ei tarvitse henkilökohtaisuuksia alkaa kertomaan :)
Toki jotain ympäripyöreää voi sanoa, töistä ja muista, mutta juttelet muuten niitä näitä ja kyselet kuulumisia ym.
Ja voihan sitä sanoa ihan suoraan, että ette ole missään väleissä eksän kanssa, mutta toivot, että te voitte olla tekemisissä ja saisit tavata kummilasta kaikesta huolimatta :)

[QUOTE="mä";25272708]Älä ota paineita vaan vie ite keskustelua eteenpäin, niin ei tarvitse henkilökohtaisuuksia alkaa kertomaan :)
Toki jotain ympäripyöreää voi sanoa, töistä ja muista, mutta juttelet muuten niitä näitä ja kyselet kuulumisia ym.
Ja voihan sitä sanoa ihan suoraan, että ette ole missään väleissä eksän kanssa, mutta toivot, että te voitte olla tekemisissä ja saisit tavata kummilasta kaikesta huolimatta :)[/QUOTE]

No me ollaan jo kesällä sovittu et saan tavata edelleen kummilasta oli mun ja exän välit millaset tahansa ja toisaalta ne on tietosia siitä et ex jätti mut toisen takia et silleenkin helpompi kun ei tarvii miettiä et mitä ne musta ajattelee kun minä en oo pettäny ketään.Mä vaan panikoin kaikesta ja mietin et jos ne kuitenkin exälle kertoo jotain...toisaalta on hirveen vaikee mennä kylään kun olivat hekin vielä keväällä mun perhettä.

[QUOTE="Argh";25272671]"Töissä menee kivasti, ei mitään ihmeitä."
"Hyvin menee yksinkin, onhan se tietty erilaista elää yksin kuin kaksin mutta on se ihanaa kun saa välillä välittää ihan vain itsestään."
"Aina kai sitä jotain säätöä löytyy, mutta ei mitään vakavaa tällä haavaa. Tykkään olla välillä yksinkin."
"No vähän tuntuu välillä hankalalle kun haluaisin pitää etäisyyttä eksään mutta yhteyttä ja hyvät välit sinuun - joka kuitenkin olet läheinen eksän kanssa."[/QUOTE]

Hyviä vastauksia :)

Yhteistyössä