mitenkäs ootte miehen kanssa nimistä sopineet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toisaalta miksi ei mutta..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toisaalta miksi ei mutta..

Vieras
meille tulossa toinen vauva.. mies alkoi nyt sitten ihan vaivihkaa puhua (tosi ohimennen mukamas vihjaillut) että josko se olisi poika ja toiseksi nimeksi voisi vaikka laittaa hänen toisen nimensä.
Puhui jo joskus ennen ensimmäistäkään lasta (jo seurusteluaikana) samasta asiasta että josko hänen nimen sitten joskus poika saisi.
Voi tietysti olla kun veljensä pojan toinen nimi on isänsä mukaan.
Ihan normaali suomalainen nimi kyseessä, mut minulle se ei vaan ole koskaan napannut.
Eka lapsi tyttö ja ehdotti hänelle minun toista nimeä silloin aikanaan, mutta en itse halunnut.
Ei tahtois pahoittaa toisen mieltä, mutta mutta,, en vaan tykkää siitä nimestä niin hirmusesti.
Ja joustin jo aikaisemmin ja annettiin lapselle(kuten tietysti toisellekkin) hänen sukunimensä vaikka alunperin oltiin sovittu minun nimestä.
mitä työ tekisijä?

Toinen nimi voi olla vaikka pallihiki, mitä väliä?Kuka nyt toista nimee ees käyttää jos ei oo kutsumanimenä...Joten anna miehen laittaa se nimi, on myös hänen lapsensa.

Esikoisen nimestä ei ollut epäselvyyttä sillä mieheni tykkäsi ehdottamastani nimestä. Toisen nimestä taisteltiin, mies halusi Saanan, minä jotain ihan muuta, tytöstä tuli Viivi. Kompromissinimi siis. Mies suostui minun ehdottamiini toiseen ja kolmanteen nimeen. Tämän kolmannen lapsen nimestä tulee taistelua. Tai sitten vain tyydyn siihen että mies saa tällä kertaa päättä. Mutta kun se haluaa pojasta Eeron ja tytöstä Fionan.

Kompromissinimiä :p Esikoisen etunimen päätti mies, vedettiin väliviiva ja toinen nimi minkä mä halusin :D Kolmas nimi oli molemmille mieleen.

Keskimmäisen etunimen päätin minä ja taas viiva väliin ja miehen haluama nimi ja kolmas nimi rimmas esikoisen nimeen... :p :whistle:

Kolmas sai nimensä meidän etunimien mukaan(miehen nimen alku ja mun nimi) ja toinen nimi tuli anopilta, eli hänen etunimensä ja kolmas nimi rimmas ekan ja tokan kolmansiin ja on nätti nimi. :saint:

Tuliko vaikeesti B)

tiijän että inttämään ei missään nimessä alkais tuosta nimestä ja oon sanonu jo sillon kun tavattiin että ei tule sitä nimeä minun lapselle.. mutta jotenkin nyt sitä sitten on kai raskauden myötä herkistynyt asialle. oon vaan mutustellu ja mutustellu ja ei, en vaan tunne sitä omaks.
se on muuten Petteri <3

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tiijän että inttämään ei missään nimessä alkais tuosta nimestä ja oon sanonu jo sillon kun tavattiin että ei tule sitä nimeä minun lapselle.. mutta jotenkin nyt sitä sitten on kai raskauden myötä herkistynyt asialle. oon vaan mutustellu ja mutustellu ja ei, en vaan tunne sitä omaks.
se on muuten Petteri <3

Petteri on ihan hyvä nimi! =)

minoon päättäny toiset nimet ja ukko ekat nimet, tyttö sai nimen ku mänin suihkuun ja mennessä nakkasin ukolle allakan että tytöllä pitää olla nimi ku tuun takas, pojasta se tuli vähän helpommin..

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
se on muuten Petteri <3

niin mutta mikä käy sen eka nimeksi?

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
se on muuten Petteri <3

niin mutta mikä käy sen eka nimeksi?

http://www.vauvat.net/nimet.htm
http://www.nicehouse.fi/lastenhu/odotus/nimet/pojatsuo.htm

Siis musta on ihan ok antaa toiseksi vanhempien nimi. Meillä on ipanoilla kolme nimeä ja vaikeaa se on ollu. Ei sen takia, että ollaan eri mieltä vaan sen takia, kun minä en osaa päättää. Ekalle piti kirjoittaa kastetodistuskin uusiks, kun piti vielä vaihtaa.... Mutta Petteriä ei meillä kyllä olis tullu...

Mies anto pojan koko nimen. Haluttiin nimenomaan heimonimi, eli igbo-nimi pojalle. Toinen nimi on miehen etunimi ja Junior perään. Tytön toinen nimi meillä on ollu selvillä tokasta treffistä lähtien, siis siitä asti kun päätettiin mennä naimisiin.

Ton Petterin eteen kyllä sopii vaikka mimmonen nimi. Siitä hyvä! Laitat vaan jonkun oikeen kauniin ja sitten sun mieleisen, jos mies saa tahonsa läpi toisesta nimestä.Se olis reilua.

Minä kerroin, minkä nimistä odotin. Paitsi viimeisen kohdalla, sanoin, että äijän pitää kertoa toinen nimi. Meni pari päivää ja kävelimme toisiamme vastaan ja kumpikin sanoi saman nimen, samaan aikaan. :D

Yhteistyössä