V
vierailija
Vieras
Meillä on TES-neuvottelut käynnissä ja nyt olen lukenut noita mitä työnantaja vaatii, niin yksi on näin:Työnantaja haluaa siirtyä jaksotyöaikaan. Jaksotyössä työvuoroluettelo laadittaisiin kahden viikon ajanjaksolle. Kahden viikon jakson säännöllinen työaika voisi olla enintään 88 tuntia ja päivittäinen työvuoro 4-10 tuntia (poikkeuksena kuljetus, jossa työvuoro olisi 4-13 tuntia). Työvuoroluettelosta ilmenisi päivittäisen säännöllisen työajan alkamisajankohta, suunniteltu päättymisajankohta sekä työntekijän vapaapäivät. Suunniteltu päättymisajankohta tarkoittaa sitä, että työnantaja voi ilmoittaa työpäivän kuluessa milloin työpäivä päättyy. Jos työvuoroluetteloon on merkitty työpäivän suunnitelluksi päättymisajaksi klo. 14.00, se voikin työnantajan ilmoituksella päättyä vasta klo. 16.00 tai jo klo 12. Työntekijä ei voi enää ennakoida ja olla varma työpäiviensä pituudesta. Muutoksella työnantaja haluaa päästä eroon ylityötunneista.
Toi että pääsee aikaisemmin töistä ei ole ongelma, mutta mites päiväkodilla ajatellaan, että en mä nyt ehdikään hakea lasta klo 15, kun mun työpäivä loppuukin klo 18.
Ja tossa oli vain yksi vaatimus, tossa niiden vaatimuslistalla on montakin todella epäinhimillistä vaatimusta.
Toi että pääsee aikaisemmin töistä ei ole ongelma, mutta mites päiväkodilla ajatellaan, että en mä nyt ehdikään hakea lasta klo 15, kun mun työpäivä loppuukin klo 18.
Ja tossa oli vain yksi vaatimus, tossa niiden vaatimuslistalla on montakin todella epäinhimillistä vaatimusta.