Mitenköhän mun synnytys käynnistetään...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Menen perjantaina käynnistykseen. Viikkoja tuolloin 39+ jotain. Viime viikolla olin 2cm auki, kanavaa oli jäljellä vielä 2cm. Pää oli kiinnittynyt. Edellinen syntyi "syöksyllä", sen vuoksi tämä käynnistetään. En tullut kysyneeksi lääkäriltä että käynnistetäänkö cytotecillä vai millä? Onko kellään kokemusta? Tulipa vain mieleen, että kun edellinen oli niin nopea ja raju, että aiheuttaako tuo cytotec myös rajun synnytyksen? erona toki se, että olen sairaalassa ja apu on lähellä. toisin kuin viimeksi, ehdimme juuri ja juuri sairaalaan...

Cytotecilla ei joillakin saa aikaan juurikaan supistuksia,mut oksitosiinia voi vissiinki sillon käyttää,jos kalvot puhjenneet?Voin olla väärässäki..Mulla meni ensin vedet eikä supistuksia kuulunu,ni sit laitettiin tippa.

Eiks ne ensisijaisesti puhkaise kalvot jos paikat on jo niin valmiina että pystyy? Meidän sairaalassa ainakin tehty niin. Riippuu muutenkin varmaan alapään tilanteesta :) Itsellä ei ole käynnistyskokemuksia, olen vain kavereilta kuullut ja muilta lukenut.

Onnea koitokseen. Ihana tietää milloin nyytti on sylissä (tai ainakin jo varmasti matkalla) :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Eiks ne ensisijaisesti puhkaise kalvot jos paikat on jo niin valmiina että pystyy? Meidän sairaalassa ainakin tehty niin. Riippuu muutenkin varmaan alapään tilanteesta :) Itsellä ei ole käynnistyskokemuksia, olen vain kavereilta kuullut ja muilta lukenut.

Onnea koitokseen. Ihana tietää milloin nyytti on sylissä (tai ainakin jo varmasti matkalla) :heart:

mulle sanottiin että ei,koska sillon lapsen on oltava ulkona tietyn ajan kuluessa. siinä voi ajaa itsensä ojasta allikkoon.
ja lääkäri oli kun oli oikeessa,mun synnytys ei tosiaan käynnistyny ees tipassa. vauva tuli ittestään,mut olinpa sit sairaalassa valmiina.
ja mun paikat oli käynnistyspäivänä 3cm auki eikä kanavaa jäljellä,mut seinämää jonkunverran.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:

mulle sanottiin että ei,koska sillon lapsen on oltava ulkona tietyn ajan kuluessa. siinä voi ajaa itsensä ojasta allikkoon.
ja lääkäri oli kun oli oikeessa,mun synnytys ei tosiaan käynnistyny ees tipassa. vauva tuli ittestään,mut olinpa sit sairaalassa valmiina.
ja mun paikat oli käynnistyspäivänä 3cm auki eikä kanavaa jäljellä,mut seinämää jonkunverran.

Oho. Karua. Onkohan tossa tosiaan noin sairaalakohtaisia eroja vai onko vaan arvioitu tilannekohtaisesti, mulla kun tosiaan kahdella kaverilla on käynnistetty kalvojen puhkaisulla sen takia kun on ollut jo niin kypsät paikat. Toivottavasti ei itse joudu millään tapaa käynnistykseen..

Yhteistyössä