Mites jos olet juomassa porukalla, kuinka iso vastuu sinulla on toisista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mieltä vastuusta??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä mieltä vastuusta??

Vieras
Jos kaikki ovat kohtalaisen humalassa, osa kaatuilee, tulee pieniä nirhautumia tms. niin mitä sinun silloin kuuluisi tehdä omasta mielestäsi???

On vähän riita päällä tälläisestä, kun jätin yhden kaverin istumaan kadulle tosin muun porukka oli ympärillä - olen kuulemma heitteillejättäjä!!! Ko. hlölle ei kelvannut apu ja porukkaa jäi siihen kuitenkin eli yksin en jättänyt.

mä olin ite samassa jamassa viime kesänä, tempaisin sitten tahattomasti ihan teinilärvit. tolkku meni aivan tyystin. mun naapurin rouva huolehti musta, talutti vessaan oksentamaan, toi vettä, etsi mun kaikki kamat ja naapurin mies kantoi mut taksiin ja saattoi kotipihalle asti, maksoi tietysti taksinkin. olen ihan ikuisessa kiitollisuudenvelassa heille, ilman heitä mut ois todennäkösesti ryöstetty (tuskin raiskattu, sen verta kauheassa jamassa taisin olla... ).

eli tältä pohjalta: en IKINÄ jätä ketään kadulle siinä kunnossa, etten ole varma selviääkö se kotiinsa.

Mä en kyllä kanna minkään valtakunnan vastuuta humalikoista. :ashamed:

No helvetti, jos itsensä lärväkuntoon juo niin kärsikööt. :headwall:

Tosin mä en kyllä käykään missään noin kuin korkeintaan kerran kymmenessävuodessa.

yksi tuttavamme (nainen) on aina kännissä niin ärsyttävä! lähtee kävelemään suuntaan x ja sitten sitä on puoli kylää ettimässä. joku kun sen löytää niin ei suostu liikkumaan eikä mitään joten se joudutaan kantamaan kotiin tai taksiin. itse kieltäydyn täysin tästä puuhasta ja annan muiden hoitaa. jos aikuinen ihminen ei itse osaa huolehtia itsestään niin juoskoon vaikka meree, minun puolesta.

No huolehtisin muista oman voinnin mukaan. Eli en oleta että kukaan kavereistakaan ihan 100% olettais mun huolehtivan heistä jos oisin jotain ottanut, enkä mä olettais että musta huolehdittais. Mutta jos joku jää istumaan penkalle ja alkaa kitiseen eikä apu kelpaa niin kyllä mä koittasin maaritella mukaan.. Jos sekään ei auttas niin varmaan lähtisin käveleen.. aikuisia ihmisiähän tässä ollaan.

Mä oon varmaan ihan poikkeava tapaus, kun koitan katsoa tarvittaessa vähän vieraidenkin perään. Eli jos on sammunut kadulle, niin koitan herätellä ja saada kaverin jatkamaan matkaansa. arsinkin näin pakkasaikaan, mun luonto ei anna jättää toista ihmistä paleltumaan.

Sitä paitsi kyseessä VOI OLLA MYÖS SAIRAUSKOHTAUS, aina parempi tarkistaa, tarvitaanko ambulanssia.

ei mul oo kun yks kaveri joka ei tod tunne omia rajojaan ja se on aina ihan pää jäässä ja muiden ilta menee pilalle kun joutuu sitä holhoomaan kun ei sitä voi yksinkään jättää,voi saada mitä tahansa päähänsä :headwall:
onneks ei nähdä usein niissä merkeissä enää nykyää :ashamed:

Meillä oli joskus yks kaveripari,jotka aina viihteellä ollessaan alko riitelemään ties mistä.Sit kun toinen/molemmat suuttui toisilleen niin miun ja miehen piti olla jomman kumman/toinen toisen ja toinen toisen kanssa sit kävelyllä ympäri kaupunkia :headwall: tuli sitten iltalenkki samalla,ja pää selveni..
Nykysin osaavat olla kunnolla,yleensä ainakin..

Mä yleensä keskityn tanssilattialla heilumiseen, niin harvoin tulee kavereista huolta pidettyä. Onneksi ne kaverit joiden kanssa yleensä käy osaavat juoda kohtuudella. Toki jos kaverini jostain syystä umpitunnelissa olisi, hoitaisin hänet kotiin tai antaisisin toisten hoitaa, jos olisin vakuuttunut heidän tekevän tehtävänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Mä oon varmaan ihan poikkeava tapaus, kun koitan katsoa tarvittaessa vähän vieraidenkin perään. Eli jos on sammunut kadulle, niin koitan herätellä ja saada kaverin jatkamaan matkaansa. arsinkin näin pakkasaikaan, mun luonto ei anna jättää toista ihmistä paleltumaan.

Sitä paitsi kyseessä VOI OLLA MYÖS SAIRAUSKOHTAUS, aina parempi tarkistaa, tarvitaanko ambulanssia.

Mää oon samanlainen kanaemo... Ja pitäisin herkästi myös saarnoja toisille herkästi, jos huomaan, että joku mummo kävelee sairaskohtauksen saaneen äijän ohitse, eikä yhtään välitä asiasta..

Pari kertaa olen kantanut hyvin juopuneen ihan ventovieraan naisenkin kotio asti ja huolehtinut, että hänellä on joku huolitsija sen jälkeen, että jos menee tajuttomaksi, niin vie vatsahuuhteluun. Pariin kertaan olen ventovieraalle suht. nuorelle miehelle soittanut poliisit/ambulanssit kun on ihan sammunut tienpenkkaan yms. Kerran juoponkin hoitanut ambulanssiin, kun ei tullut tajua.. Yhden kerran sydänkohtauksen saaneen miehen -20 asteen pakkasista...

Kyllä sitä kattoo että porukka on koossa eikä kukaan jää jälkeen. Meillä on porukassa tapana kyllä katella tuntemattomienkin perään, jos löytyy kadunvarresta joku onneton sammuneena, niin soitellaan hälle kyytiä joko poliisilaitokselle tai päivystykseen. Ei oo suuri vaiva.
Käyn kyllä niin harvoin nykyään alkoholin huuruisella viihteellä ja sillonkin enemän ärsyttää kun muut alkaa vetää kauheeta showta ihan ihme jutuista ja kilahtelee jne :/

Yhteistyössä