mites nyt suu pannaan juntit? Helsinki maailman paras paikka asua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stadi <3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mä";23951742]Miksiköhän "stadilaisten" pitää koko ajan olla vakuuttelemassa miten hieno paikka Helsinki on? Ihan kuin itselleen yrittäisivät todistella... Hieno kaupunki se on, kuten moni muukin tässä maassa. Kannattaa aukaista silmät niin huomaa, miten kauniita ja upeita paikkoja koto-Suomessamme on :)[/QUOTE]

Itse olen reissanut Ruotsissa paljon ja sielläkin on helvetisti hienoja paikkoja, kuten Suomessakin. Tässä vertailussa ei tainnut olla mukana yhtään muuta paikkakuntaa Suomesta kuin pelkästään Stadi.

Eli voi lällätellä ulkomaalaisille, mutta veikkaisinpa että Suomesta löytyy ihan yhtä hyviä mestoja asua kuin Stadi jos ruvetaan vertailemaan.

Itse olen reissanut Ruotsissa paljon ja sielläkin on helvetisti hienoja paikkoja, kuten Suomessakin. Tässä vertailussa ei tainnut olla mukana yhtään muuta paikkakuntaa Suomesta kuin pelkästään Stadi.

Eli voi lällätellä ulkomaalaisille, mutta veikkaisinpa että Suomesta löytyy ihan yhtä hyviä mestoja asua kuin Stadi jos ruvetaan vertailemaan.

Puhut ihan totta! Itse olen asunut Ruotsissa vajaa 10v. ja komeita paikkoja laidasta laitaan löytyy. Erityisesti pienet kylät Tukholman ympärillä ovat vertaansa vailla. Suomessa kaunista löytyy myös mm. Tampereelta. Pidän siitä, miten sinne on jätetty sitä vihreää ihan keskikaupungillekin eikä pelkkää harmaata joka suunnassa. Ja ei oo valittamista rakennuksissakaan.

Olen oikein mielelläni juntti täällä rauhaisalla espoolaisella pientaloalueella, jossa takapihalle ei näy vaikka google kuvaisi ja olohuoneen ikkunoista avautuu kaunis metsäinen puistomaisema

[QUOTE="Manttu";23951946]Mua ainakin lähinnä huvittaa ap:n kaltaiset tyypit ja heidän mielipiteensä. Jos se Helsinki on niin hyvä paikka niin miksi pitää yrittää päteä haukkumalla muualla Suomessa asuvia? Eikö tehokkaampaa olisi kehua sitä omaa paikkakuntaansa?[/QUOTE]

Niinpä. :)

[QUOTE="vieras";23951683]Vain ulkopaikkakuntalaiset tai junantuomat Helsinkiin muuttaneet juntit sanovat "hesa".[/QUOTE]

helsingissä syntynyt ja käytän sanaa hesa :D stadi kuulostaa niin duunarimaiselta tietyissä piireissä.

[QUOTE="Manttu";23951946]Mua ainakin lähinnä huvittaa ap:n kaltaiset tyypit ja heidän mielipiteensä. Jos se Helsinki on niin hyvä paikka niin miksi pitää yrittää päteä haukkumalla muualla Suomessa asuvia? Eikö tehokkaampaa olisi kehua sitä omaa paikkakuntaansa?[/QUOTE]

johtuisko se siitä että maalaiset dissaavat helsinkiä ja helsinkiläisiä jatkuvasti kaikesta? varsinkin tällä palstalla.

[QUOTE="vieras";23951958]helsingissä syntynyt ja käytän sanaa hesa :D stadi kuulostaa niin duunarimaiselta tietyissä piireissä.[/QUOTE]

Stadi on niin rahvaanomaista, kannattaa artikuloida Helsinki selkeästi isoon ääneen, niin antaa itsestään sivistyneen kuvan. Ei kaadu kulissit..Tää on tarkkaa hommaa.

Tuli itsellä mieleen ihan sama, että kuinka monta muuta paikkakuntaa Suomesta tässä vertailussa oli kuin Stadi.

Ne asiat mitä jutussa mainittiin ei päde kovinkaan moneen Suomen kaupunkiin. Mielestäni ne on asioita, joiden vuoksi Helsingissä on kiva käydä, mutta en tiedä miten ne välttämättä asumiseen liittyy tai noh, rikollisuus jne.. on ehkä kuitenkin täällä landella vielä paremmin... Mutta siis sielä on hyvä lentokenttä, josta voi muutikin matkustaa maailmalle jne.

Ne asiat mitä jutussa mainittiin ei päde kovinkaan moneen Suomen kaupunkiin. Mielestäni ne on asioita, joiden vuoksi Helsingissä on kiva käydä, mutta en tiedä miten ne välttämättä asumiseen liittyy tai noh, rikollisuus jne.. on ehkä kuitenkin täällä landella vielä paremmin... Mutta siis sielä on hyvä lentokenttä, josta voi muutikin matkustaa maailmalle jne.

Henkirikoksia tehdään paljon enemmän maakunnissa kuin pk-seudula. Helsingissä ei ole yhtään lentokenttää josta on ulkomaanlentoyhteyksiä.

No, mutta maailman paras paikka asua. Noh, siitä nyt voidaan olla montaa mieltä ja lähinnä tuntuu mielipide kysymykseltä, ei kaikkia esim. kiinnosta todellakaan asua kaupungeissa ja mieltymyksiä mikä on omasta mielestä se maailman paras paikka asua on luultavasti yhtä paljon kuin on ihmisiäkin.

Itse olen asunut lähiössä koko elämäni, enkä oikein muuallakaan osaa asua tai olla, vaikka paljon tykkäänkin mökkeillä ja reissata, niin aina on kaipuu lähiöön takaisin.

[QUOTE="vieras";23951683]Vain ulkopaikkakuntalaiset tai junantuomat Helsinkiin muuttaneet juntit sanovat "hesa".[/QUOTE]

Minä olen kyllä kuullut monen aidon helsinkiläisen käyttävän sanaa Hesa.

[QUOTE="vieras";23952004]johtuisko se siitä että maalaiset dissaavat helsinkiä ja helsinkiläisiä jatkuvasti kaikesta? varsinkin tällä palstalla.[/QUOTE]

Aivan kuin helsinkiläiset ei dissaisi maalaisia...

Miksi ap:n ja joidenkin muiden viesteissä on yleistys, että asuu maalla=juntti ?
itse asun pienessä maaseutu kaupungissa ja olen sivistynyt , lukenut ihminen, matkustanut ja nähnyt paljonkin maailmaa. ei se asuinpaikkakunta tee ihmisestä automaattisesti junttia yms.

Taitaa olla aika teini tai muuten tälle tasolle mieleltään jäänyt ihminen tämä ketjun aloittaja..

Hienoa että sinusta helsinki on paras paikka maaillmassa. mukavaa että pitää noin paljon kotikaupungistaan. mutta ei se ole muilta pois..jos haluaisimme, voisimmehan me maalla asuvat aina muuttaa sinne onnelaan..mutta jotkut viihtyy paremmin toisaalla, niin kauan kuin töitä riittää... ettei työttömyys aja etelään.

Yhteistyössä