Mites on vatsatautia liikenteessä tällä hetkellä ja missä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moona81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

moona81

Aktiivinen jäsen
19.01.2010
5 822
1
36
Kuopio
Tokihan sitä on aina jossakin liikenteessä. Mutta onkos isompaa "epidemiaa" liikkeellä ja missä päin

Myönnän itse olen aina ihan vainoharhainen tuon vatsataudin suhteen. Se nyt on vaan omalla kohdalla aina ollut vihon viimeinen tauti. Suoraan sanoen vihaan moista.

Vaikka norosta onneksi tietää että se on puoli vuorokautta oksentamista. Tai yleensä siihen asti kun vatsa on viimeistä pisaraa myöten tyhjä. Mutta sekin tuntuu olevan minulle liikaa...

Vuosi sitten just joulun alla oltiin kaikki norossa. Tammikuussa iski vatsatauti sitten uudelleen. Isäntä tais oksentaa kerran, lapset muutamaan kertaan. Ruoka ei kellekään maistunut kyllä moneen päivään. Itse sitten oksensin 5 päivää ihan kaiken mitä sisään sain :( .

Mites muut? Kestättekö vatsatautia? Ja mikä olisi paras juoma vatsataudin aikana. Legendaarinen keltainen jaffa kun on ns. kiellettyjen listalla.

Itse huomasin tuon pitkän vatsataudin jälkeen että mehujää oli parasta alkuun

Mä kammoan oksentamista :| Siis jopa niin paljon, että pitäisi varmaan hankkia apua siihen.. Oksentavan lapsen pystyn kyllä hoitamaan. Voisi sanoa, että mä pelkään mahatautia siksi että se tulisi itselleni :'( JA millainen äiti mä olen, kun voin sanoa, että jos tietäisin, etten koskaan tulisi elämässäni oksentamaan niin mä en murehtisi ollenkaan.. Aivan kamalat syyllisyyden tunteeet tulee tuosta, kun mieluummin antaisin taudin muille kuin itselleni. Kaksi viimeistä kertaa kun minulla on ollut mahatauti ja olen yrittänyt oksentaa on kurkusta vain tullut limaa ja kurkkuun aivan selvä stoppi :|

Käsidesi ja maitohapot käytössä joka päivä koko perheellä

Jaahassu ymmärrän siuta

Miullakaan ei ole mitään ongelmaa hoitaa sairaita lapsia. Ainut on vaan se nakutus takaraivoissa että voi höh kohta se on miullakin. Itsekästä ajattelu tiiän. Mutta en kyllä välttelekkään lapsia kun toiset ovat vatsataudissa.

Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Jaahassu ymmärrän siuta

Miullakaan ei ole mitään ongelmaa hoitaa sairaita lapsia. Ainut on vaan se nakutus takaraivoissa että voi höh kohta se on miullakin. Itsekästä ajattelu tiiän. Mutta en kyllä välttelekkään lapsia kun toiset ovat vatsataudissa.

kerrankin joku toinenkin :) Olen ukolleni sanonut, että nyt ymmärrä miksi jotkut pelkäävät esim. hämähäkkejä, mutteivät osaa sanoa miksi.. Mulla on varmaan jo oksentamisfobia.. Onneksi ei ole raskauksissa ollut pahoinvointia, tai sitten se olisi lopettanut pelon