mites se nyt sit taas meneekään kun on työtön+ hoitaa lapsia kotona...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eli saako työkkärin korvauksen lisäksi kotihoidontuen? Kuntalisän? Täytyyhän sitä jotain saada varmaankin, kun lapset eivät ole hoidossa?

Onko täällä ketä ketkä hoitaa lapsia työttömänä, ovatko onnistunee työnhaku ja koulutukset sun muut? Ennen kuin aloitatte, niin sanon siis että haluaisin oikeasti myös lähteä töihin, mutta minusta on turhaa viedä lapsia hoitoon kun kerran olen kotona.

työkkärin korvaus vähennetään kotihoidontuesta, samoin kuntalisä. Eli tulot on plusmiinusnolla. Koulutuksiin pääsee jos ehtii saada hoitopaikan, kunnalla 2 viikkoa velvoiteaika hoitopaikan järjestämiselle.

Jään kohta työttömäksi kotiin ja saan tuolloin liiton korvauksia, kotihoidontukea ja kuntalisää. Tosin kh-tuki vähennetään työttömyyskorvauksesta mutta kuntalisän saan pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja joojo:
työkkärin korvaus vähennetään kotihoidontuesta, samoin kuntalisä. Eli tulot on plusmiinusnolla. Koulutuksiin pääsee jos ehtii saada hoitopaikan, kunnalla 2 viikkoa velvoiteaika hoitopaikan järjestämiselle.

tää onkin jännä. Muistan vaan jonkun vanhan ketjun, missä useampaan otteseen mainostettiin että työttömäksi jääminen on taloudellisesti kannattavampaa :) Tietysti riippuu tosin liiton korvauksista..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

tää onkin jännä. Muistan vaan jonkun vanhan ketjun, missä useampaan otteseen mainostettiin että työttömäksi jääminen on taloudellisesti kannattavampaa :) Tietysti riippuu tosin liiton korvauksista..

Jos saa vain kotihoidontukea, niin kyllä liiton korvauksille kannattaa ennemmin jäädä. Liiton korvausten suuruushan riippuu entisen palkan suuruudesta, mutta kyllä mulla ainakin on liiton korvaukset suuremmat, kuin kh-tuki tai kh-tuki+kuntalisä.

Pari vuotta sitten kikkailin muutaman kuukauden työt.kassan rahoilla, sain samaan aikaan myös kotihoidontukea joka tosiaan vähennetään päivärahoista, MUTTA kuntalisää ei vähennetä.

Entäs sellanen kun minä olen perhepvhoitaja ja hoidan samalla myös lastamme kotona (saan kotihoidontukea) ja mies saa nyt ansiosidonnaista. Liitosta tuli kysely pari kk sitten että saammeko kotihoidontukea, vastasimme kyllä ja lähetimme laput liittoon. Kuitenkaan miehen pvrahoista ei ole vähentynyt kotihoidontuki vieläkään. Tänään tuli samanlainen kysely uudestaan, että saammeko saman määrän kotihoidontukea. Vastasin, että saamme ja edelleen teen työtä kotona. Vähennetäänkö se nyt vai miten??

Miehellä nettona nyk.tilille n.1000e ja jos siitä vähennetään vielä minun kht niin millähän me pärjätään kun ei ole kuin yksi lapsi hoidossa (minun palkka .350e/kk) :(

Yhteistyössä