mitkä hyvät ns. matkarattaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syksy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syksy

Vieras
Tarvittaisiin mahd. pieneen tilaan menevät ns. matkarattaat, joissa voi ihan pienikin vauva köllötellä. Tarkoituksena on pitää ko. rattaita autossa mukana,minne sitten ikinä menemmekin. Kotona on "jykevämmät" kotitarkoitukseen, mutta autossa vievät liikaa tilaa. En halua ihan pikkurenkailla olevia, koska niillä tulee olemaan käyttöä myös hiekka-sora-sohjoteilläkin. Mutta samat rattaat kulkisivat mukana myös ulkomailla...Eli minkä merkkisiä suosittelette? Onko kellään kokemuksia sellasesta merkistä kun Bertini Shuttle? -niissä näkyi olevan isot pyörät, en vaan löytänyt mistään mitään tietoo niistä tarkemmin...

Jos haluat pieniä, mahdollisimman pieneen tilaan meneviä rattaita, joissa on isot pyörät, niin etsit mahdotonta. Sellaisia ei ole. Kun on isot pyörät, tulee samalla myös kokoa ja painoa. Eli ne Bertini Shuttlet painavat ihan yhtä paljon kuin varsinaiset vaunusikin, valitettavasti.
Hyviä matkarattaita, pienillä pyörillä ja sateenvarjomaisesti kasautuvia ovat esim. Peg Perego Pliko, Inglesina, Maclaren. Kaikkia saa Suomesta. Kaikki ovat ns. laaturattaita, hintaa n. 250-300e. Nämä kaikki painavat max 8kg, mikä minusta on matkarattaille maksimipaino.
Sitten on kuomurattaita, niin kuin nuo Bertinit. Niistä suosittelen esim. Teutonia Timmyjä, hintaa n. 300e.

joo olen kyllä huomannut, että "etsin mahdotonta" :/
Kertokaa, miten niillä pikkupyöräisillä matka taittuu muuallakin kuin asfaltilla tms. Itellä ei kokemusta ns. matkarattaista. Muutakuin tuttavan nitisevät ja heikuraiset pienipyöräiset... :( Tiedän kyllä, että niitäkin on eri laatuisia.
Tarkoitus perjantaina lähteä "vaunukauppaan"...

Sinuna hankkisin kapeahkot kolmipyöräiset, joissa kuitenkin ilmakumipyörät. Ne ovat nelipyöräisiä näppärämmät ja menevät yleensä yllättävän pieneen tilaan, mutta ovat ominaisuuksiltaan kuin tavalliset mitkä tahansa rattaat juuri esim. ilmakumipyöriensä takia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2006 klo 08:28 syksy kirjoitti:
joo olen kyllä huomannut, että "etsin mahdotonta" :/
Kertokaa, miten niillä pikkupyöräisillä matka taittuu muuallakin kuin asfaltilla tms. Itellä ei kokemusta ns. matkarattaista. Muutakuin tuttavan nitisevät ja heikuraiset pienipyöräiset... :( Tiedän kyllä, että niitäkin on eri laatuisia.
Tarkoitus perjantaina lähteä "vaunukauppaan"...

Lisään vielä tuohon ylempään kirjoitukseeni...
Ihan totta, meilläkin ns. laatumatkarattaat, mutta eivät kovinkaan mielekkäät hiekkatiellä saati stadin mukulakivillä. Vaikka olivat markkinoiden parhaita, niin kyllästyin niihin pian eli laatu ei välttämättä auta tuota kuvailemaasi tilannetta.

Olen hankkimassa Quinnyn 'easy'-rattaat (kolmipyöräiset ilmakumipyörät), jotka taittuvat hyvin litteäksi levyksi pakattuna, mutta ovat ominaisuuksiltaan paremmat kuin nitisevät ja heiluvat matkarattaat!!!

Meillä taas Teutonia Solanot ja aivan mahtavat ovat olleet. Huippuhyvä jousitus, menevät pieneen tilaan. Minulla ei huonoa sanottavaa näistä olekaan! Kokemusta monesta muusta ns. halpismatkarattaista, joita en enää huolisi(Emma, Carena, graco).

Meillä taas Teutonia Solanot ja aivan mahtavat ovat olleet. Huippuhyvä jousitus, menevät pieneen tilaan. Minulla ei huonoa sanottavaa näistä olekaan! Kokemusta monesta muusta ns. halpismatkarattaista, joita en enää huolisi(Emma, Carena, graco).

Meillä on Peg Perego Pliko P3 ja ne ovat olleet tosi hyvät, ei mitään valittamista. Aiemmin meillä oli Teutonia Solano mutta niitä minä puolestani en voi suositella, en tykännyt niistä lainkaan. Liian pienet pyörät meidän käyttöön ja istuin oli ihmeellinen kuppi, lapsi ei viihtynyt siinä yhtään.

Meillä on Emma:n kuomulliset matkarattaat (oisko ollut bmx-malli), joissa on isot pyörät. Pyörät kylläkin ovat tuollaiset kovat muoviset pyörät, mutta ihan toimivat. Eivät missään nimessä mitkään huippuhyvät, mutta ihan o.k:t ja toimivat. Meillä on ostettu vähän samanlaiseen tarkoitukseen aikoinaan nuo matkikset, eli kotoonta löytyy kunnon rattaat, mutta esim. kylään lähdettäessä on pakko olla pienempään kasaan menevät rattaat että kaikki muukin tavara autoon mahtuu mukaan. Eli olen näillä matkarattailla siis muuallakin kuin kauppojen käytävillä matkattu. Eihän se tietenkään ole yhtä pehmeää kulkua kuin kunnon rattailla, mutta kyllä pääsee eteenpäin irvistelemättä. Meillä oli hinta yksi kriteeri noiden ostossa, eli ei saa maksaa mansikoita koska tulee niin selkeesti kakkos/vähäiseen käyttöön, joten ne ei kauheesti myöskään maksa. Joten jos ihan matkarattaita halajat niin voin ihan lämmöllä suositella näitä tälläiseen silloin tällöin käyttöön.
Entä oletko katsonut kaupoissa näitä +6kk kuomurattaita? Eikös niistä mene suurin osa aika pieneen tilaan? Mut niissä ei vissiin taida selkänoja mennä täyteen makuuasentoon, eli ei pysty kopan kanssa käyttämään.

Uusimmat

Yhteistyössä