Mitkä kevyttuotteet ovat epäterveellisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
Tuli tuosta kerma-keskustelusta ja transrasvoista mieleen, että mitä muita kevyttuotteita kannattaa välttää? Mitkäs on sitten ok?

Oon paljon miettinyt kevyttuotteiden hyöty-/haittasuhdetta, varsinkin nyt sen jälkeen kun on tullut äidiksi ja joutuu tekemään ruokaa lapselle

No ite oon sitä mieltä että ennemmin "aitoa" tavaraa vähemmän kuin sitä kevyttuotetta enemmän..
Ennemmin siis syön aidon tuotteen sokeria, kuin kevytversion makeutus- ja lisäaineita.

KAIKKI KEVYTTUOTTEET ON HUONOJA, niissähän se aito tuote tai sen osa on korvattu jollain keinotekoisella teollisesti valmistetulla yhdisteellä. Kuluttajat vaan yritetään aivopestä käyttämään kevyttuotteita, että saadaan lisää markkinoita. Aito tuote on AINA PARAS!

Kevyttuotteita on ehkä käsitelty teollisesti enemmän kuin ns. raskaampia tuotteita. jospa niiden epäterveellisyys johtuu siitä? Minä olen käyttänyt ihan "raskaita" tuotteita, välttänyt valmiiksi tehtyjä ja yrittänyt tehdä mahdollisimman alusta kotona -silloin tiedän mitä ruuassa on. Ja kun meillä syödään paljon kalaa, kasviksia, en sekoittele ruokaan voita ja kermaa -ei esim. kolestrolista ole ollut vielä ongelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
KAIKKI KEVYTTUOTTEET ON HUONOJA, niissähän se aito tuote tai sen osa on korvattu jollain keinotekoisella teollisesti valmistetulla yhdisteellä. Kuluttajat vaan yritetään aivopestä käyttämään kevyttuotteita, että saadaan lisää markkinoita. Aito tuote on AINA PARAS!

Joo oon osittain samaa mieltä, mutta sitten näissä, jotka ovat ehtaa tavaraa, niin niissäkin on huonot puolensa, eikö. No, ainakin jos liikaa syö :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Ja kumpi sitte terveellisempää, pieni nokare aitoa voita, vai kolmen sentin kerros kevytlevitettä joka ei muuten maistu oikein miltään?

Se voi on terveellisempää -ja se kevytlevite jota on laitettu kolme senttiä lihottaa enemmän kuin pieni voinokare. Nythän on niin, että suomalaiset ovat lihoneet kevyt tuotteista -ovat ajatelleet voivansa käyttää niitä enemmän...

Ja se voi on terveellisempää vaikka sitäkin olisi kolmen sentin kerros. Toki kaloreita tuliis paljon, mutta kevytlevitettä terveellisempää se edelleen on.

Alkuperäinen kirjoittaja Tomaattikeitto:
Ja kumpi sitte terveellisempää, pieni nokare aitoa voita, vai kolmen sentin kerros kevytlevitettä joka ei muuten maistu oikein miltään?

Se voi on terveellisempää -ja se kevytlevite jota on laitettu kolme senttiä lihottaa enemmän kuin pieni voinokare. Nythän on niin, että suomalaiset ovat lihoneet kevyt tuotteista -ovat ajatelleet voivansa käyttää niitä enemmän...

Laitatko linkin tuosta faktasta kiitos.

Niin no tätä mä just tarkotin tuolla, että ite olen sitä mieltä et ennemmin sitä aitoa kamaa ja iteki huomannu ton makujutun kevyttuotteissa ja tiedän et niitä käytetään sit ronskimmin ku aatellaan et ovat nii keveitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin no tätä mä just tarkotin tuolla, että ite olen sitä mieltä et ennemmin sitä aitoa kamaa ja iteki huomannu ton makujutun kevyttuotteissa ja tiedän et niitä käytetään sit ronskimmin ku aatellaan et ovat nii keveitä.

Toisaalta, suomalaisten lihomiseen on varmasti vaikuttanut myös napostelun lisääntyminen ja roskaruoan popsiminen ja arkiliikunnan vähentyminen. Mitäs jos on terveellinen, suht täyspainoinen ruokavalio, annoskoot normaalit, mutta käyttää niitä kevyttuotteita... Onko se nyt hyvä vai huono. Pitäiskö lapsen takia kuitenkin käyttää aitoja raaka-aineita, en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Linkin...löytäisinköhän jostain uutisesta, siitä nimittäin oli telkkarin uutisissa juttua.

http://www.ktl.fi/portal/suomi/esittely/ajankohtaista/?id=1498

Niinpä. Se mikä on virallisesti todettu terveelliseksi, lihottaa.

Aivan ja noissa suosituksissa on puolet kakkaa, niitä ei ole todellakaan tehty sen vuoksi että saataisiin ihmisille terveellinen ruokavalio, päinvastoin.

Johan sen nyt tyhmempikin tajuaa, että suositukset pysyy melkein samana vuodesta toiseen, mutta ihmiset lihoo.

Joko ihmiset piittaavat suosituksista ja lihoavat tai eivät piittaa ja syövät roskaruokaa ja lihoavat.

Luulisi itse ottavan selvää asioista ja kokeilevan, mikä auttaa pinonpudottamisessa ja mikä ei...

Yhteistyössä