Mitkä luistimet ostaisin itselleni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suosituksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suosituksia

Vieras
Tarvisin siis luistimet. En ole hyvä luistelemaan, enkä ikinä ole luistellut muilla kuin kaunoluistimilla terillä potkimalla. Ja edellisestä kerrasta on varmaan öö... noin 20 v aikaa, yläasteella.

Luistimet olivat musta kylmät, kävi jalkoihin ja nilkkoihin.

Nyt lapset ovat luisteluiässä (4 ja 2,5 v), joten ajattelin että kaipa munkin on hommattava ne. En usko, että luistelen silti valtavasti niillä ja haluan että ovat kohtuullisen edulliset.

Jos ostan nyt itselleni hokkarit, jotka kuulemma ovat lämpimämmät ja mukavammat alalle, miten opin niillä luistelemaan? Ei oo hinkua luistelukouluun enkä edes tiedä, onko niitä aikuisille. Varmaan kallliitakin jos on.

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko hokkarit mukavammat?

siinä mielessä, että ne taitavat olla leveämmät.

Me just ostettiin koko perhe ja olimme tänään ekan kerran luistelemassa ja vertailtiin luistimia. Niin meistä tuntui olevan juuri toisinpäin. Miehen luistimet olivat istuvammat ja mun luistimet tuntuivat olevan selkeästi leveämmät.

lesteissä eroa, kaunareissa ainakin. kannattaa vertailla. tukevilla luistimilla oppii paremmin kuin löpsykkä varsilla.

katso paikallisten luisteluseurojen sivuja. aikuisille järjestetään luistelukouluja esim muutaman kerran kursseja. mistä päin olet?

Vantaalta, mutta jos aikuisten kurssit ovat lasten kurssien hintaisia, en aio maksa siiitä niin paljoa. Ajattelin että jos lähinnä opin pysymään niillä pystyssä sen verran että voidaan muutama kerta vuodessa käydä yhdessä luistelemassa (luulisin että max 10 krt/talvi).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hyvä, mulla on leveä lesti ja leveät on hyvät. Mutta käykö ne nilkkoihin kuin ne kaunoluistimet?

Jos olet viimeksi luistellut 20 vuotta sitten, niin ei tämän päivän kaunoluistimia voi verrata niihin. Just tiistaina olimme ostamassa luistimia, niin kyllä nämä kaunoluistimet ovat ihan eri planeetalta kuin ne mun, myös, 20 vuotta vanhat.

Kokeilin luistella niillä vanhoilla luistimillani nelisen talvea sitten ja totesin parin sadan metrin luistelun jälkeen, että tää on ihan surseesta, kun ne luistimet oli niin löysät nilkasta. Rullaluistimiin tottuneena se löysyys tuntui tosi ikävältä.

Nää uudet on hyvät. :)

Yhteistyössä