Mitka mahollisuudet olla raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vainoharhainenvaihtari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vainoharhainenvaihtari

Vieras
Heipa hei, kirjoita nyt talle palstalle kun muille ei nakojaan ilman rekisteroitymista voi kirjoittaa. Loysin taman foorumin kun googlailin raskausoireita ja ajattelin etta ehka taalta saa asiantuntevampia vastauksia kuin teinifoorumeilta ja ainakaan taalla ei kukaan minua tunne vaikka selittaisinkin tilanteeni.

Olen siis vaihtarina talla hetkella, eli taysin vieraassa maassa. Tama on aika konservatiivinen maa, joten ei kylla mitaan toivoa menna kysymaan esim. hostperheelta naista asioista (he kun luulevat minua varmaan neitsyeksi viela). En tieda mita pitaa sanoa jos haluan raskaustestin apteekista (nama ei taalla osaa edes englantia) saatika sitten jos olisin paksuna niin miten paasta jonnekin ultra-aanikuvauksiin.

Mutta ongelma on siis tama: syon e-pillereita, mutta silloin talloin multa unohtuu ottaa (ja otan myohassa)/on ollut vatsatautiakin taalla. Pillereiden ansiosta mulla ei siis normaalisti tule menkkoja ollenkaan, eli menkkojen poisjaannista en voi paatella mitaan. Viime aikoina mulla on ollut alavatsa ja ristiselka aika kipeita, vahan niin kuin menkkaoireet, mutta ei kun ei ole menkkoja. Samaten oon saanut ihmeellisia kiukkupuuskia ties mista turhasta ja oon ollut hirveen vasyny ja sen lisaks viel tuntuu etta on nena tukos koko ajan. Aloin miettii et onko taa ihan normaalia? Oisinko noista pillereista huolimatta voinut tulla raskaaksi? Olin siis suojaamattomassa (jos ei pilsuja laske) yhdynnassa n. 4 viikkoa sitten ja sita aikaisemmin n. 2-3kk sitten.

Toinen mita mietin kanssa on se, etta jos nyt sattuisinkin olemaan raskaana, niin kuinkahan pahasti noiden pillereiden syominen voi vaurioittaa alkiota/sikiota?

Vahan paha kun ei ole menkkoja normaalistikaan niin en edes tieda onko aihetta epailla vai ei :/

siis pillerit olen kyl aina ottanut, mutta joskus on tullut otettua myohassa. samaten jossain vaiheessa oli vatsatautia (just ennen tata viimeista kertaa tais olla) joten mahollisuutena myos etta pilleri ei oo ehtiny imeytya.

google ei varmaan hirmusesti auta. kysyin nyt tolta pojalta jonka kanssa oon ollut (han kun osaa englantiakin) ja ei ihan hirveesti ilahtunut. kaipa sita pitais sit apteekkiin marssia. muita ongelmia mm. koulupuku, joka paalla ei apteekkiin meno tule kysymykseenkaan. apteekki on myos aika kaukana (taalta n. tunnin matka bussilla) ja ei mitaan hajua miten on auki sunnuntaisin...

ai niin joo, viela piti sita kysya etta nakyykohan testissa jos tassa 4vk takaisessa yhdynnassa olisin tullut raskaaksi? vai pitaisiko odottaa esim. viikko ennen kun kayn ostamassa? kasittaakseni testin tulos on varma vasta kun kuukautiset on myohassa, mutta niin, kun en tieda niista...

ja kiitoksia vastanneille.

Yhteistyössä