mitkä teillä oli raskauden ensioireet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tein aamulla testin. Negatiivinen. Ei saanut edes haamua, vaikka olisi kuinka sirrittänyt silmiään.

Tiedän, että on vasta kuukautiskierron päivä 29/30 ja ovulaatio oli vasta 9 päivää sitten, eikä mahdollinen raskaus välttämättä vielä tikussa näykään, mutta ei jaksa vaan enää toivoa. Kyllä toi nega ne toiveet vei.

Jos sit vaikka olenkin raskaana, niin sitten olen. Se varmaan ilmenee sitten ensi viikolla.

Kurja pettymys.

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu82:
Tein aamulla testin. Negatiivinen. Ei saanut edes haamua, vaikka olisi kuinka sirrittänyt silmiään.

Tiedän, että on vasta kuukautiskierron päivä 29/30 ja ovulaatio oli vasta 9 päivää sitten, eikä mahdollinen raskaus välttämättä vielä tikussa näykään, mutta ei jaksa vaan enää toivoa. Kyllä toi nega ne toiveet vei.

Jos sit vaikka olenkin raskaana, niin sitten olen. Se varmaan ilmenee sitten ensi viikolla.

Kurja pettymys.

kokeile muutaman päivän päästä uudestaan. eikös muuten ovulaation pitäisi olla pari viikkoa ennen menkkoja?

Jos mun kuukautisia ei ala kuulua, niin toki sitten teen testin uudelleen. Ainahan on se minimalistinen mahdollisuus... Yritän silti olla sitä ajattelematta. Kun sitä ajattelee, se pieni minimahdollisuus alkaa paisua päässä suureksi ja sitten tulee toistamiseen samasta kierrosta pettymys. Ja se jos mikä on turhaa...

Joo, laskennallisesti ja keskiarvollisesti sanotaan, että ovulaatio on noin 14 päivää ennen oletettujen kuukautisten alkamista. Jos kierto on about 28 päivää, silloin se sijoittuu tietty myös noin 14 päivää edellisten menkkojen alkamisen jälkeen. Mulla on kuitenkin pidempi kierto kuin keskimäärin ja (näköjään) jostain syystä ovuloin myöhemmin. Se ei käsittääkseni ole ihan tavatonta, joskaan ei myöskään keskivertoa. Tein ovulaatiotestejä tässä kuussa ja niiden mukaan mulla oli ihan selvä ovulaatio kuukautiskierron 20. päivänä eli 9 päivää sitten, lauantaina.

Oisko täällä palstalla pörrännyt kukaan, jolla ois ess likimain sama tilanne? Pitkä kierto ja ensin negaa testissä... (Tai no äshc, ehkä sekin taas lisää mun turhia toiveita.)

Epäilen, että testi oli oikeassa. Mulla on kipeät tissit, finnejä ja kiukku. Itselleni todella tyypilliset PMS-oireet. Ja valkovuoto ei ole mitenkään erityisen runsasta, mahan nippailuja ei näy eikä pahoinvointiakaan. Lämmöt eivät ole 37 yli, minua ei pissata liikaa tai muitakaan "klassisia" raskauteen viittaavaa ei ole havaittavissa.

Mutta jos menkkoja ei kuulu, teen toki uuden testin. Muuten se on sitten leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! :)

Tilannestatus: eilen perjantaina alkoivat menkat. Ja sen verran runsaasti, että ei tää jäänyt nyt epäselväksi. Ei ole mitään kiinnitysvuotoa vaan ihan kunnolliset, rehelliset kuukautiset. :(

Samara88: Tee ihmeessä parin päivän sisään testi. Mun mielestä tuo sun tilanne kuulostaa raskaudelta enemmän (lähinnä noiden lämpöjen vuoksi). Ja tuu kertoo mikä tilanne...

Mä luulen, että jään silti vähän roikkumaan tälle palstalle ja katsotaan tilannetta ensi kierrossa. Tosin, mulla on sellainen olo ettei täällä kirjoittele kovin moni. Näitä saman aiheen keskusteluketjuja on niin täällä kuin muillakin saiteilla varmaan satoja, mutta tuntuu että niissä missään ei ole aktiivista keskustelijajoukkoa juuri nyt. Monet on vuosiakin vanhoja tai muutoin tyrehtyneitä. Se on harmi... Ois kiva löytää keskusteluryhmä, jossa tietäisi että on väkeä paikalla ja saisi ajatuksilleen tukea ja vastinetta. Sitähän täältä periaatteessa hakee: vertaistukea.

Niin ja yksi juttu vielä, joka mieltä painaa...

EI tosiaan olla varsinaisesti yritetty lasta kuin yksi kierto. Mutta niin hurjan monella mun tutulla on napannut ekalla kerralla, että ajattelin sen olevan (terveillä, nuorilla aikuisilla) varsin mahdollista, että nappaa heti. Ja niin ei sitten käynytkään.

Nyt mieltä painaa pelko: voiko jotain olla vialla? Toivuin itse pettymyksestä päivässä: jos menkat tulee, ne tulee. Ja jos en oo raskaana, en oo. Se oli surun ja itkun paikka, mutta meni pahimalta osin suht nopeasti ohi. Tilalle tuli kuitenkin pelko, joka ei näköjään olekaan ohimenevää laatua vaan piinaa mua aika pahasti. Lisättäköön, etten ole tyhmä: tiedän faktat ja tilastot. Ne eivät vain juuri nyt lohduta eivätkä ne edes välttämättä tunnu minua koskettavilta.

Katsokaas, meillä kaikki meni kaikki niin kuin piti. Harrastimme koko kierron ajan seksiä kuuliaisesti joka toinen päivä, joka ei kyllä ollut mitenkään ikävä asia... :) Testailin ovulaatiota (Apteekin ovulaatiotikuilla) ja kk pvänä 20 (normaalia myöhemmin tosin) testasin ovulaatiosta selvän plussan. Ja silloin peitto heilui lähipäivät joka ilta. Ja silti... En ollut raskaana. Mikä ihme on voinut mennä vikaan? Miten on mahdollista, että homma ei onnistunut?

Nyt piinaan itseäni kysymyksillä, että onko minussa tai miehessäni sittenkin joku vialla? Ymmärrän, ettei raskaus nappaa heti ekassa kierrossa, jos ovulaation ajankohdasta ei ole tietoa. Siihen osuminen kun tuurilla voi olla haastavaa. Mutta me tiesimme! Ja toimimme! Ja silti ei mitään. Pelottaa. (Ehkä turhaan, tiedän, mutta silti pelottaa)

Olen kelannut sitten mielessäni, että tosiaan... edellisissä suhteissa on tullut harrastettua aika paljon keskeytettyjä yhdyntöjä ja ihan rehellisiä "lipsahduksiakin" aika usein. Enkä ole koskaan vahingosta raskautunut. Mikä on suorastaan ihme... Siispä, olisiko nää kaikki yhdessä viite siitä, että en voikaan raskautua? Kävin Papa:ssa ja gynellä vasta syksyllä ja silloin periaatteessa kaikki piti olla kunnossa. (Ei siis ole esim- hoitamatonta sukupuolitautia tms.)

Nyt pelottaa. Miettiikö kukaan muu samoja asioita? Ja ennen kaikkea, onko kellään vastaavaa tilannetta ollut? Tai tietääkö kukaan faktaa siitä, mikä muu raskautumiseen voi vaikuttaa? Toisin sanoen, että voiko olla ettei raskaus silti ala, vaikka kaikki on kunnossa, mutta alkaakin seuraavasta kierrosta. Ja miksi näin on?

Santtu82, jos yhtään lohduttaa olen suunnilleen saman ikäinen kuin sinä, perusterve ja raskautumiseen meni noin puoli vuotta. Joten ei sussa mitään vikaa ole. Vuoden verran kai neuvovat yrittämään, ennenkuin kannattaa syitä tutkimaan... Stemppiä! Kyllä se sieltä tulee, kun et vaan stressaa! :)

Santtu82; Pahoittelut menkoista!! :hug: :flower: Olen pohtinut tämän aamun aivan samaa kuin sinä, tässä vähän kerrontaa fiiliksistä.

Nyt kp 1. Heräsin tänään menkkoihin joten "loistava" päivä alkamassa... Menkat ei aiheuttanu oikeestaan ihmeempää tunnereaktiota - pohdin vain itsekseni, ettei näköjään tule marrasvauvaa. Se vaihe kesti ehkä puoli tuntia, kun yritin käsittää etten ole raskaana, se ei ole mahdollista. Meille ei tule tästä kierrosta lasta, en tule vielä äidiksi, turha tehdä raskaustestiä, oireet kuuluivat menkkoihin.

Sitten aloin ajatella tulevaa, eli seuraavaa ovulaatiota joka on ehkä kp 5-15, riippuen nyt ihan kierrosta kun en sitä pituuttakaan tarkalleen vielä tiedä, ja ovulaatio näyttäis olevan pikkusen myöhäinen (täs kierros ovis kp15/27).

Sitten se kolahti. Pelko siitä, että jos en tiedä sitä vielä, etten voikaan saada lapsia. Jos sitä ei tulekaan ensi kierrosta, samoin kuin ei tästäkään. Eikä seuraavasta. Eikä seuraavasta. Jos mussa onkin jotain vikaa. Jos pillerit on tehneet jotain vahinkoa? Jos musta ei koskaan tulekaan äitiä, eikä meistä koskaan perhettä. En voisi koskaan saada odottaa lasta 9kk:tta, synnyttää, imettää, rakastaa omaa lasta pyyteettömästi, nähdä kun oma lapsi oppii ja kasvaa. Saada lapsenlapsia. Olla oikea perhe.

Tiedostan myös kaikki faktat, ja olen sosiaalialalla töissä. Järjellä ajatellen on normaalia ettei tärppää ekalla kerralla, oikeastaan melko harvalla käy niin, varsinkaan pillereiden jälkeen.
Olen pitänyt itseäni aina terveenä ja mieheni lisääntymiskyky on varma (tutkittu kun ollut aikoinaan exänsä kanssa lapsettomuushoidoissa). Eli mitä jos en olekaan, olen jotenkin virheellinen? Suvustamme en ole kuullut lapsettomuusongelmista. Äitini sai mut, esikoisensa, ensimmäisestä kierrosta pillereiden jälkeen.

Tiedän, että olen luonteeltani malttamaton.
Ja ollut yli-innokas koko edellisen kierron.
Tiedän että siitä seuraa pettymys.
Ja väsymys, koska tajusin juuri, etten tiedä jaksanko alkaa tikuttamaan ovista enää, se maksaakin ja vie energiaa. Enkä osaa vielä arvioida kierron pituutta ja oviksen ajankohtaa koska edellinen kierto erosi vielä niin paljon pillereitä edeltävistä kierroista jotka oli säännölliset. En siksi tiedä, odottaisinko jo normaalia kiertoa vai tuollaista pillereidensekoittamaa pidempää kiertoa. Siksi ovistikkuja saattaisi kulua tosi paljon ja energiaa vielä enemmän. Toiveita, pettymyksiä. Stressiä ja tuntemusten seuraamista.

Vielä en osaa päättää, tikutanko ovista tässä kierrossa, mutta yritän ainakin olla odottamatta liikoja, ajattelematta koko asiaa. Kun vaan joku kertoisi, miten se onnistuu? :|

Samara... Vieläkö pörräät tällä palstalla? Mikä on tilanteesi nyt?

Mulla oli noiden edellisten menkkojen alettua parin viikon suvantovaihe, odottelua ja yritystä, niin ei oikein ollut tänne mitään uutta kirjoitettavaa.

Mulla nyt menossa edellistä seurannut yrityskuukausi. Ovulaatio oli tasan viikko sitten maanantaina. On toki mahdollista, että tärppäsi. Pari päivää sen jälkeen tuli järjettömän kipeät rinnat, siis aivan uber-kipeät. Menkkojen taas pitäs alkaa vasta ensi viikon maanantaina. Ja normaalista rinnat eivät tule mulla kipeeksi yli puolitoistaviikkoa ennen kuukautisia. Yleensä menkoista johtuva tissikipu alkaa n. 4 päivää ennen menkkoja, siis toiveeni heräsi...

Muita oireita ei kyllä ole. Ei sitten vallan mitään. Mutta välttämättähän ei ole. Lähden viikonloppuna anoppilaan ja ajattelin testata ekan kerran ennen sinne lähtöä, vaikka se periaatteessa onkin 3 päivää liian aikaisin. Tiedän, että plussa ei välttämättä vielä tuolloin näy, mutta haluan silti kerran testata.

Raskaana oleva kaverini oli nähnyt unta, että mä olin raskaana. :) Oispa se joku raskaana olevan anisen yliaisti. Heh. :)

Tere, juu oon aina välillä vilkassu tänne että onko täällä enää ketään :D

Mulla tänään kp 26/21-27?

Ovis ehkä tikutettuna kp5 (hieman haaleampi ku kontrolliviiva),
mut tuntemuksien (limantarkkailu) mukaan vasta kp13 eli pari viikkoa sitten. Viikko sitten (kp20) kävin päivystyksessä alaselkä- ja alavatsakipujen takia. Ei löytynyt mitään, eikä verikokeen mukaan raskauttakaan. Tosin sitten mietin, jos kivut oli jostain esim suolistojutuista ja kiinnittyminen (ovis kp 13?) silloin, joten ei näkyisikään vielä veressä?

Se selviää nyt viikonlopun aikana, koska menkkojen pitäis kaiken järjen mukaan alkaa kohta :whistle: Tosin, koska lääkäri sanoi, etten verikokeen mukaan ole raskaana, olen jotenkin jo hyväksynyt sen ja odottelen vain niitä menkkoja jotta pääsisi uudestaan yrittämään. Ovistestitkin ostin eilen valmiiksi :)

Mulla on lämmöt yli 37 ja se väsyttää, mutta niin ne on normaalistikin ennen menkkoja. Ilmavaivat on kyllä olleet ihan järkyttävät verrattuna siihen, mitä ne normaalisti ovat tähän aikaan kuusta, mutta ei kai se mikään raskausoire ole...taidan vähän vaan toiveajatella nyt :)

Voi voi...

Nyt on kp 27/30 ja päätin tehdä aamulla raskaustestin, jos näkisi edes hailakan viivan. Mutta ei. Ihan selvä nega. Tosin, tiedämme kyllä että se todellakaan välttämättä vielä näy, kun tämmösenä lapsellisen yli-innokkaana testailee liian aikaisin.

Mutta sillä ajatuksella en yritä liikaa nyt itseäni lohdutella, hirveetä itsensä huijaamista nimittäin se. Pitää lähteä siitä, että testi toimii ja näyttää oikein. Ja jos menkkoja ei kuulu, niin sitten pohtii asiaa uudelleen. Ja niin kuin kovin moni täällä on huomannut, se ei olekaan sitten käytännössä niin helppoa.

Oikeastaan se, mikä on viitannut mahdolliseen raskautumiseen ovat 2 oiretta: tosi kipeät tissit ja palelu. Ne liittyvät minulla aina kiinteästi kuukautisiin, mutta nyt nämä oireet ovat alkaneet jo melkein 2 viikkoa ennen menkkoja, ja se on hyvin erikoista ja uutta. Muutoin mulla ei ole mitään oireita. Tuota palelua en oikein ymmärrä, kun mun lämpö ei ole yli 37, vaan 36.7... Omista peruslämmöistä mulla ei ole hajuakaan. Eikä siitä, nouseeko se naisen ruuminlämpö aina ja jokaisella joka raskautuu vai onko sekin yksilöllinen oire.

Maanantaina (nyt pe) pitäs menkat alkaa, joten siihen asti venailen. Sitten testaan uudestaan. Turhaanhan han nuo 3 raskaustestiä muuten tuolla kaapissa lojuvat... :)

Voi kun mä toivon Samara sulle tositositosi kovasti, että sittenkin ois napannut... Palloillaan lähipäivinä täällä taas, ja vaihdetaan tilannepäivityksiä? On kiva tietää, että jossain on joku joka on samassa tilanteessa. Jooko? En ole löytänyt toista palstaa, jossa ois koko ajan jotkut tietyt ihmiset aktiivisia.

Voi ei. Samara dear, kauheesti halauksia ja voimaa sinne! Ymmärrän fiilikset. Joten täältä nyt sympatiaa ja voimaa kasakaupalla.

Ne vähän ystävät joille itse oon livenä asiasta jutellut, eivät ole olleet järin kannustavia. Yleensä vastaus on, että "hei, vasta niin vähän yritystä takana" "hei sullahan on aikaa, oot nuori" ja "hei vuodenkin voi yrittää ilman huolta". Mielestäni tuo on ilkeää ja vittumaista sanoa, vaikka hyvää pohjimmiltaan sillä tarkottaisi. Noin ei vaan saa sanoa. Pettymys on silloin niin kova, että ainoa oikea reaktio muilta on, että olen pahoillani ja toivon super paljon et tärppää pian!

Mulla on huomenna maanantaina 30/30 kp. Perjantain testi oli tosiaan selvä nega, ja koska menkkoja ei ole kuulunut, teen huomenna toisen testin. Katsotaan, katsotaan. Toivon niin paljon, että itkettää.

Kiitos Santtu :hug:

Mä koen kans tosi kylmäks tavaks reagoida ton "ihan normaalia, sä oot yrittäny vasta pari kertaa ni ei sul tärppää varmaan pitkään aikaan vielä"... Kyllä tässä tiedostaa kaiken mahdollisen faktan, mutta tunteet on päällimmäisenä. Ite oon jutellu aiheesta aktiivisesti vain avomiehen ja parhaan kaverin kanssa (joka itse raskaana joten jaksaa jutella tästä :D). Toinen parhaimmista kavereista yrittää myös itse ja selittää siitä kuin viimeistä päivää, mutta jos itse sanon jotain omaan yritykseen liittyvää, niin tämä teilaa heti että "joo ei se välttämättä sitä tarkota, sul voi mennä vaik kuin kauan ku mäki oon yrittäny kesästä, ei se oo niin helppoa ja blaablaa." Ja jos innoissani kerron, että ovikses on plussa, niin vastauksena saattaa olla jotain "joo mullaki ollu monta kertaa mut ei se mitään silti vielä tarkota." tai "mitä sä oikeen stressaat ihan hölmöä tikutella joka päivä...".

Mua kyl tässä menkkojen aikana helpotti tieto siitä, että 20-32-vuotiailla naisilla kestää keskimäärin 7-8kk kunnes tärppää. Ja että kierrossa on n.20-25% mahis.

Nyt vaan pistetään kaikki peukut ja varpaat pystyyn ettei sulla ala ja plussa tärähtää!! :heart:

Heräsin aamulla klo 6.15. ja menin tekemään testin... Sain todella, todella haalean viivan. Ei siis mikään roskiksesta kaivettu, vaan ihan normaalissa ajassa ilmestynyt, mutta kovin haalea. Niin haalea, että piti herättää mies (unisilla silmillään) katsomaan, että näenkö oikein? Ja että onko siinä viivaa vaiko eikö? Mies oli sitä mieltä, että en kuvittele, mutta että kovin on haalea.

Nyt sitten on vähän jännittävät ajat. Aiemmin ajattelin, että kunhan tulis edes hailea viiva, niin riemu olisi katossa. Mutta eipä se ole. Viiva oli niin haalea, että en mä oikein tiedä tekikö tää oloa paremmaksi. Toivo tietysti heräsi, mutta epävarmuus on ihan yhtä suurta. Mahaan ja selkään kun sattuu välillä ihan tismalleen kuten silloin, kun menkat on alkamassa.

Mahdollisesta hedelmöityksestä tulee keskiviikkona (ylihuomenna) vasta 14 päivää ja joku on joskus sanonut mulle, että voi mennä enemmänkin kuin 14 päivää hedelmöityksestä ennen kuin raskaus näkyy testissä. En sitten tiedä.

Nyt vaan piina jatkuu samalla tavalla: odottelen muutaman päivän ja testaan uudestaan. Toivon, että viiva vahvistuu ja raskaus jatkuu. Oi voi, raskasta on tää naisen elämä.

Nyt toivotaan vaan että voimistuisi!! :heart: :D

Kyllä haaleakin viiva on tosi hyvä juttu, eikös se usein raskautta tarkoita ;)

Mä ostin tänään sylkiovistestin, 45? :whistle:
Vaikka onhan mulla noita tikkuja jäljellä vielä 12kpl, mutta inhoan ainakin tuota fertestiä, kun se saattaa näyttää usein selkeetä viivaa olematta kuitenkaan yhtä tumma kuin controlli - eli negatiivinen silti. Haluisin sellasia ovistestejä, missä olis selkeä ero negatiivisen ja positiivisen välillä...

Kiitos... Mutta mulla on vielä varsin epävarma olo. Toki tuo haalea haamu luo toivoa, mutta ei varmuutta. Huomenna aamulla teen toisen testin, katsotaan mitä se sanoo. Menkat nyt ei ole ainakaan vielä alkaneet.

Se mitä täytyy sanoa muille, jotka täällä pyörii, että ainakin multa puuttuu juuri nyt ns. "klassiset raskausoireet". Ja jos nyt olen raskaana, niin haluan tsempata siihen ettei plussan odottelijat siitä harmistuisi heti, kun oireita puuttuu. Liikaa ei tietenkään saa itseään psyykata tilaan, että "olen raskaana, olen raskaana". Pettymys on sitten suuri, jos ei olekaan. Mutta kannattaa jaksaa muistaa, ja toivoa, että voi olla raskaana. Tai no, mikäpä mä olen neuvomaan, kukin tavallaan.

Mua on kuitenkin juuri nyt pelottanut enemmän ne oireet, jotka multa puuttuu. Pelottaa, että se on merkki siitä ettei ehkä olekaan raskaana. (Vaikka haamusta voisi olettaa, että olen. Katsotaan asiaa uudestaan huomenna.) Listaan tähän nyt ne oireet joita mulla on ollut, toivoen etten nuolaise ennen kuin tipahtaa ja toden totta olen raskaana.

1. Kipeät rinnat. Ne tulivat kipeiksi kyllä normaalia aiemmin. Mun tissit on aina ennen kuukautisia todella herkät ja arat, mutta nyt kaikki alkoi jo melkein 2 vkoa ennen oletettuja menkkoja. Se herätti ekana mun toiveet raskaudesta.

2. Palelu. Palelen herkästi muutenkin ja mulle tulee aina ennen menkkoja sellainen 1-2 päivän "flunssa". Oon ihan poikki, väsynyt, mua palelee ja kaikkia lihaksia särkee. Se on mulle tosi normaalia, ja on ollut niin aina siitä asti kun menkat alkoivat 15-vuotiaana. Mutta nyt se palelu on jatkunut lähemmäs kaksi viikkoa eikä mene ohi. Joskin nämä muut "flunssa oireet" puuttuvat nyt. Ja mikä huomioitavaa: aina puhutaan että palelu johtuu ruumiinlämmön noususta. Voi olla. Mutta mun ruumiinlämpöni ei ainakaan ole noussut. Se on ihan normaali ja hieman alle 37. Silti palelee.

Muita varsinaisia oireita ei ole ollut. Se mitä todella oon pelännyt, on että tietyt oireet puuttuvat. Mulla ei todellakaan ole kovaa tarvetta juosta vessassa, ei pahoinvointia, ei väsymystä eikä lisääntynyttä valkovuotoa. Ei mitään niistä oireista, joista puhutaan "selvinä ensioireina raskaudessa". Ehkä ne vielä tulevat, ja saavat tullakin, jos se lasta tarkoittaa. Mutta ainakaan nyt ei ole tullut. (Ja nyt menossa kp 31/30 ja jos todella raskaana niin 4+0 viikko.)

Semmoista yleistä pohdintaa...

Samara: tuun kertoon tänne huomenna mikä tilanne. Ja kiitos tsempistä; kaipaan kaikkia peukkuja ja varpaita tueksi nyt! Mistä noi sun edelliset testit on? Mä tilasin omat ovistikkuni mammaksi.fi:stä ja ne oli tosi selkeitä, mun mielestä. Toimii samalla periaatteella ku raskaustestit: kaksi viivaa on ovis ja yksi viiva on nega. Mulle ne oli oli ihan selkeitä kyllä. Ja edukkaita.

Siispä siis. Olen tilannut niin ovistikut kuin raskaustestitkin mammaksi.i -sivustolta. En tiedä miten luotettavia ne ovat, mutta niillä on ainakin saatu ihan kunnolliset plussat ovulaatioihin aina. Ja nyt sitten pähkäillään raskaustestien kanssa...

Tein ekan testin yllä kerrottujen oireiden jälkeen kp 30/30. Sain haalean haamun, mutta oli siinä väriä. En kuvitellut viivaa, kun mieskin varmisti että viiva on. Mutta kyllä sitä piti katsomalla katsoa, että näkyi.

Olen saanut edellisessä kierrossa negatiivisia ja tässäkin kierrossa yhden selvän negan, jonka tein kp 27/30. Tiedän miltä selvä nega näyttää. Ja negassa ei kyllä saa sitä toista viivaa näkyviin edes mielikuvituksella tai röntgenvalolla. Tai ainakaan minä en ole saanut. Ja tämä testi näytti kyllä siltä, että hyvin heikko viiva on. Oletin, että se vahvistuu parissa päivässä.

Tänään aamulla kp 32/30. Ei edelleenkään kuukautisia eikä oirekartta ole muuttunut edellisestä kirjoituksestani. Tissit on kipeet, mahaa juilii sillon tällön (nyt enää vähemmän kuin vkonloppuna) ja välillä paleltaa. Tein uudelleen mammaksi.fi:n testin ja tulos sama: hailakka viiva, jonka miehenikin näki, mutta jota piti oikein katsomalla katsoa.

En tajua. Onko nuo testit huonoja vai eikö raskaushormonit ole lisääntyneet viime päivinä? Ei kai tuo nyt ihan täysin virhekään voi olla, jos viivaa kahdesti näyttää (vaikkakin heikkoa)? Raivostuttava tilanne, kun ei tiedä onko edes raskaana. Vai onko ollut ja nyt on menossa kesken? Mä en tajuu näistä. Oiskohan täällä ollut ketään toista mun ja Samaran lisäksi, joka tietäisi?

Ei kyllä yhtään hajua :o Kannattaa ehkä edelleen odottaa pari päivää, ja sit uudestaan. Tai ostaa clearbluen se raskaana/ei raskaana -testi?

Mun edelliset Fertestit on Prismasta, ihan perus liuskoja vaan.
MUTTA, eilen kp5 sain sylkitestillä positiivisen, ne kaks kertaa mitä eilen katsoin. Ja tänään ollu negatiivista. Viime kierrossa tikutin positiivisen kp5 eli on mahdollista :o

Ja pupuiltiin tänä aamuna, eikai liian myöhäistä, kun pitäishän munasolun elää se vuorokausi?

Yhteistyössä