Mitkä värit mulle sopii?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huuhkaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huuhkaja"

Vieras
En halua julkaista täällä kuvaani, mutta jos täällä vaikka olis joku värien ja kauneudenhoidon asiantuntija, joka osais edes vähän arvioida mitkä värit mulle vois sopia vaatteissa ja meikeissä.

Hiukset on luonnostaan ehkä keskiruskeat, mutta värjään niitä yleensä hiukan tummemmalla. Silmät on tummat siniharmaat. Kauempaa ne saattaa näyttää jopa ruskeilta, kun on niin tummat. Iho on aika kalpea ja ilmeisesti sävyltään kylmä, koska verisuonet kuultaa ranteissa siniviolettina. Jostain luin, että verisuonten väristä voi katsoa onko iho lämmin vai kylmä sävyltään.

Olen yrittänyt muutamalta kampaajalta kysellä, mitkä värit mulle sopis, mutta sain tosi ristiriitaista tietoa. Yksi sanoi, että pitäis käyttää kylmiä sävyjä, toinen taas että lämpimiä. Yksi sanoi, että violetti on mun väri, kun taas toinen sanoi violetin saavan kasvoni sairaan värisiksi. En oikein tiedä ketä uskoa.

Haali kotoa mahdollisimman monen värisiä vaatteita ja tekstiilejä ja laita niitä rinnuksillesi hyvässä valossa peilin edessä. Kyllä siinä kummasti itsekin huomaa, millä värillä naama näyttää hyvältä ja millä näyttää lähinnä haamulta.

No sepä tässä onkin ongelma, kun jonain päivänä joku tietty väri näyttää omiin silmiin kivalta ja seuraavana päivänä taas se tuntuu aivan väärältä väriltä minulle. Riippuu varmaan valaistuksesta, joka meillä täällä kotona on ehkä vähän huono. Meikeissä oon itse tykännyt käyttää murrettuja harmaita, sinisiä ja vihreitä luomivärejä ja mustaa eyelineriä ja ripsiväriä. Huulissa käytän oikeastaan vain huulikiiltoja.

Vaatteissa käytän paljon mustaa, valkoista, murrettuja vihreitä ja harmaata. Sellaista peruskauraa. Siitä halu tietää minulle sopivat värit oikeastaan lähtikin, kun haluaisin vaatekaappiini jotain kivan värisiä vaatteita, mutta en tiedä mitä värejä kannattaisi haalia. Viimeksi vaatekaupassa myyjä myi minulle puoliväkisin lohenpunaisen huivin, koska se on kuulema aivan minun väriseni, mutta en ole pitänyt sitä kertaakaan, koska omaan silmään se näyttää ihan tyhmältä.

Vaikuttaisi kuvauksen perusteella että olet "talvi" tyyppiä värianalyysia miettien, eli viileitä kirkkaita sävyjä suosisin. Unohda murretut vihreät ja ylipäätään murretut värit. Lohenpunaisen sijasta violettiin taittuva punainen, fuksia tai ihan kunnon pinkki. Valkoinen, musta ja harmaa käyvät hyvin! Yleensä ovat parhaita. Vihreistä raikas /syvä metsänvihreä. Ruskeatkin käyvät kun ovat syviä ja kirkkaita, ei keltaruskeita.

Hyvin harvalle suomalaiselle oikeasti sopii musta, vaikka hyvin monet sitä käyttävätkin.

Itselleni ei musta sovi lainkaan, vaikka aika samoin värin itseäni kuvaisin kuin sinä, silmät on ehkä vähän vaaleammat siniharmaat. Moni myyjä on sitä yrittänyt tyrkyttää, mutta moni on mielipiteensä muuttanut, kun on siellä kaupassa nähnyt minun sovittavan sitä mustaa ja samaa toisen värisenä, ovat itsekin myöntäneet olleensa väärässä.

Jos itse yrität tuota värianalyysiä tehdä, niin se pitäsii tehdä mahdollisimman hyvässä luonnonvalossa ja ilman meikkejä

Minäkin luulen että olet joko "talvi" tai viileä kesä (cool summer).
Kylmät värit siis sopivat sinulle: hopea, harmaa, tummansininen, haalea pinkki jne. Ei mitään kellertävää.

Yhteistyössä