Mitkä värit teillä on joulukuusessa tänä vuonna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kfkfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samat kun sitä edellisinä vuosina, eli punainen, kultainen ja sininen. En ole ostanut uusia joulukoristeita vuosiin, osa kuusen palloista ja nauhoista on omasta lapsuudesta (80-luvulta.. huh).

Jos panostaisin uusiin koristeisiin niin ostaisin nyt kuparinpunaisia palloja, 1 cm paksuista kuusennauhaa esim. samassa sävyssä.

ei ole oikeestaan paljon värejä.. vihreää ja sitten valkoinen/beige/vaalea kulta/hopea.. Ja lasisia palloja joissa maalattuja koristeita. En ole räikeiden värien ystävä, joulukuusen koristeet ovat olleet neutraaleita jo vuosia :)

Meil on sekatyyli. Jotain mun lapsuudesta ja jotain hankittua. Perinteisi koristeita ja pienet led-valot. uusia hankin lähinnä tilalle kun jotain vanhaa joutaa jo pois. Kotona jo tottunu siihen että kuusi on lasten koristelema ja koristeet jo sillon osin äidin lapsuudesta. kuten nyt meillä.

:laugh:
Meiltä löytyy kaikki sateenkaaren värit, minun ja veljieni lapsena tehdyt "taideteokset" ja omien 4 lapsen koristeet.
Kyllä siinä joku esteetikko oksentaisi, mutta meille se on ainoa oikea tyyli :D
Tykkään kyllä muiden siisteistä tyyleistä, mutta en voi vaihtaa, näin on aina ollu.

Meillä on valkoinen kuusi ja samat koristeet kuin viime vuonnakin eli kirkkaat pienet led valot, hopeisia ja liiloja/violettejä palloja. En tosiaankaan rupea ostaa joka vuosi uusia koristeita, samat vanhat käy yhtä hyvin. Ja näyttävät joka vuosi yhtä hyviltä.

Kaikki lasipalloja ja väreinä kulta ja viininpunainen. Ostan yleensä 2-5 uutta koristetta koska niitä on tällä hetkellä jo yli 3 pahvilaatikollista eli kuusen täytyy olla iso. Kaikki on keräilty vuosien aikana...

Monta vuotta ollut kulta kuusen värinä. Tänä vuonna ajattelin tehdä erilaisen ja ripustaa kuuseen sydämenmuotoisia pieniä pipareita, kuivattuja appelsiiniviipaleita, valkoisesta huovasta tehtyjä koristeita ja ehkä pieniä hopeisia palloja :)

[QUOTE="eee";27633578]Monta vuotta ollut kulta kuusen värinä. Tänä vuonna ajattelin tehdä erilaisen ja ripustaa kuuseen sydämenmuotoisia pieniä pipareita, kuivattuja appelsiiniviipaleita, valkoisesta huovasta tehtyjä koristeita ja ehkä pieniä hopeisia palloja :)[/QUOTE]

Oi tää on varmaan hieno! :)

Meillä on riemunkirjava retrokuusi. Läpileikkaus askarteluhistoriasta 80-luvulta 2000 -luvulle. Seassa vielä omalta mammalta perittyjä koristeita. Nää tuo joulun. Stailatut kuuset on toki hienoja, mut mulle tulis paha mieli kun ajattelen että jättäisin ne kaikki rakkaat koristeet varaston laatikoihin ja vaihtaisin ne uusiin tyyliteltyihin. Semmonen petturifiilis. Sillisalaatti on hyvä :heart:

Mistä oikein tulee tuo oletus, että ne, jotka kykenevät ilmoittamaan kuusenkoristeiden värit, jotenkin stailaisivat kuusen sisustuslehtien viimeisimpien trendien mukaan kylmällä nipotusmielialalla ja ettei kuusessa olisi tunnelmallista, ihanaa ja lämmintä joulunihanaalämpötunnelmaa?

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Mistä oikein tulee tuo oletus, että ne, jotka kykenevät ilmoittamaan kuusenkoristeiden värit, jotenkin stailaisivat kuusen sisustuslehtien viimeisimpien trendien mukaan kylmällä nipotusmielialalla ja ettei kuusessa olisi tunnelmallista, ihanaa ja lämmintä joulunihanaalämpötunnelmaa?

No ei ollenkaan! Toki on ja ne on todella kauniita ja näyttäviä. Mä esim. en vaan meidän must -koristeista saisi ikinä mitään yhtenäistä tyyli- tai värimaailmaa aikaiseksi. Niitä kun on kertynyt niin monen vuosikymmenen aikana. Eri asia olisi jos olisin itse ne kaikki aikanaan ostanut. Mä olen itseasiassa tainnut ostaa ainostaan muutaman kuusenkoristeen itse :)

Vaikka mä kykenen ilmoittamaan vuotuisen väriteemaan kuuseemme, niin mistä tosiaan lähtee olettamus, että kaikki on uutta ja kliinistä jaappanilaista muovia tai haurasta kallista designia?

Oli teema mikä hyvänsä, kuusessa on lapseni askartelema enkeli. Osa koristeista on tosi tosi vanhoja (koska mä en luovu niistä), osa on 'epäkoristeita' niinkuin retrohenkisiä palkintolusikoita kirppareilta- rusetti ripustimeksi ja oksille, sano Aamuäree.

Käytä ja kierrätä. Se on mun mottoni.

[QUOTE="vieras";27631799]Samat kun sitä edellisinä vuosina, eli punainen, kultainen ja sininen. En ole ostanut uusia joulukoristeita vuosiin, osa kuusen palloista ja nauhoista on omasta lapsuudesta (80-luvulta.. huh).

Jos panostaisin uusiin koristeisiin niin ostaisin nyt kuparinpunaisia palloja, 1 cm paksuista kuusennauhaa esim. samassa sävyssä.[/QUOTE]

Nyt kun oikein illan mietin, niin olen kyllä haaveillut muutamasta uudesta kuusenkoristeesta.

Tämmösistä kävyistä,
product_thumb.php

Aurora borealis käsitellyistä kristalleista,
original.jpg

ja

Kärpässienistä,
http://www.henrymakow.com/mushroomOrnament.jpg[img]

ja tosiaan ne kuparinväriset (tai kuparinpunaiset) joulupallot

[img]http://i.c-b.co/is/image/Crate/AntiqCopperTextDotBl3inF12/$web_zoom$&/1207311202/antiqued-copper-textured-dot-ball-ornament.jpg

Lapset saavat koristella mielensä mukaan, joten melkoinen värien sekamelskahan siitä syntyy.

Joskus yritin "sisustaa" kuusen sisustuslehtien tyyliin, mutta ahdisti se valjuus. Halutaan meidän näköinen, eli väriä ja kodikkuutta piisaa:)

Yhteistyössä