K
kukka.
Vieras
Olen itsekin ihmeissäni: en ole edes tähän saakka tiennyt mitä tarkoittaa, kun "mitta tulee täyteen". Nyt tiedän. Minulla on tai no, OLI hyvä ystävä; ikäiseni nainen, olemme tunteneet vuosikausia. Nyt tuntuu, että tiemme ovat erkaantuneet lopullisesti.. Ajan mittaan tuli ilmi asioita, lähinnä arvomaailmaan liittyen, joita en voinut mitenkään ymmärtää (vaikka yritin). Ne kuitenkin jäivät vähäpätöisemmäksi muuten hyvän ystävyyden taustalle (esimerkiksi että hän aina hyppäsi sokeasti suhteesta toiseen "lennossa" välittämättä siitä ketä siinä sivussa satutti, teki yhden tällaisen miehen kanssa lapsen ja päätyikin aborttiin kun mies ei ollutkaan mitä hän oli puolen vuoden seurustelun perusteella kuvitellut... heti seuraavan miehen kanssa yhteen muutto ja "hullu" rakastuminen parin viikon päästä abortista.. jne. jne.) Ja viimeisenä tällaisena "stunttina" iski naimisissa olevan miehen ja teki tälle saman tien lapsen. (Toistakin naimisissa olevaa miestä yritti sinnikkäästi, mutta mies ei lähtenyt pettämään vaimoaan.) En tuominnut, enkä arvostellut MUTTA vaikeaahan näitä oli ymmärtää.. Viattomia sivullisia kärsimässä ja hedonistista elämäntyyliä "kaikki mulle heti paikalla".
Nyt tuli raja vastaan: en vaan enää kykene näkemään itseäni tämän ihmisen kanssa missään tekemisissä... Tuntuu väärältä jopa häntä kohtaan, koska vastenmielisyyden tunne on niin valtava. Kysymys kuuluukin: MITEN kerron asiallisesti ja loukkaamatta, että hänen elämäntyylinsä on omien arvojeni vastainen, eikä sovi siihen arvomaailmaan jota itse edustan (toisten kunnioittaminen ja vastuun ottaminen, vahva oikeudentunto..).
Hänen tapansa elää ja kohdella muita lähinnä kuvottaa..
Nyt tuli raja vastaan: en vaan enää kykene näkemään itseäni tämän ihmisen kanssa missään tekemisissä... Tuntuu väärältä jopa häntä kohtaan, koska vastenmielisyyden tunne on niin valtava. Kysymys kuuluukin: MITEN kerron asiallisesti ja loukkaamatta, että hänen elämäntyylinsä on omien arvojeni vastainen, eikä sovi siihen arvomaailmaan jota itse edustan (toisten kunnioittaminen ja vastuun ottaminen, vahva oikeudentunto..).
Hänen tapansa elää ja kohdella muita lähinnä kuvottaa..