MKS Joitakin kiinnostaa toisten tissit ja se ruokkiiko äiti vauvaansa niillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riririri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

riririri

Vieras
Pitäkää huoli omista asioista. Mikä tarve imetyksessä onnistuneella on halventaa epäonnistuneita vittuilemalla "kun et vain ollut tarpeeksi vauvan vierellä, söit väärin tai ihan varmasti laihdutit" tms...

MIKSI toisten imetys kiinnostaa niin kovasti?

Imettämättömyys ei vahingoita ketään. Ei lasta. Korvike ei vahingoita. En usko, että äidinmaito todellisuudessa kovin merkittävästi ehkäisee allergioita (laittakaahan tutkimustietoa jos sellaista löytyy, itse olen löytänyt pelkkää "saattaa ehkäistä"-tietoa).

Pitäkää huoli niistä omista lerpakoistanne ja jättäkää muut äidit rauhaan. Korvike ei ole pahasta lapselle. Se on ruokaa. Se ei ole myrkyllistä, lapsi on turvassa.

Mitä tulee korvikkeen myskyllisyyteen, niin joku aika sitten Kiinassa taisi olla myrkyllistä maitoa pienille lapsille myynissä....

Mutta, imetys ei itsessään tee kenestäkään hyvää tai huonoa äitiä. Mutta mitä tulee imetykseen muuten, niin kyllä se ihmisnaaraan tuottama ravinto imeväiselle lapselle yksinkertaisesti on parempaa kun korvike. Vaikkei täällä myytävissä korvikkeissakaan mitään vikaa sinällään ole ja on pelkästää hyvä asia että vaihtoehtoja on olemassa.

Tämä on keskustelupalsta. Täällä voi keskustella imetyksestä. Ja se on ihan tarpeellista, muiden kokemuksista lukemalla oppii itse halutessaan paremmaksi imettäjäksi. Jos ne sua ärsyttää etkä tarvitse muiden kokemuksia/mielipiteitä, voit ihan vapaasti olla niitä lukematta.

Se, että pohditaan imetyksen epäonnistumisen syitä, ei ole kenenkään syyllistämistä. Toki ne, jotka väittävät imettämättömyyden johtuvan äidin itsekkyydestä tms. ovat typeriä. Mutta niitä törkyturpia löytyy täällä aiheesta kun aiheesta.

No sanos muuta.

Mua piristi hirveesti kanssa kun vauvan ekaa korvatulehdusta kommentoitiin sanomalla "niin kun sä imetit niin vähän aikaa" eikä vaikkapa "voi pientä poikaa".

Sit nää korvikkeiden myrkyllisyydet. Mä luotan suomalaiseen elintarvikevalvontaan. Mä en luota kiinalaiseen elintarvikevalvontaan.

Äidin tehtävä on ruokkia lapsensa. Ei arvostella miten toinen äiti ruokkii oman lapsensa.

[QUOTE="vieras";23441962]No sanos muuta.

Mua piristi hirveesti kanssa kun vauvan ekaa korvatulehdusta kommentoitiin sanomalla "niin kun sä imetit niin vähän aikaa" eikä vaikkapa "voi pientä poikaa".

Sit nää korvikkeiden myrkyllisyydet. Mä luotan suomalaiseen elintarvikevalvontaan. Mä en luota kiinalaiseen elintarvikevalvontaan.

Äidin tehtävä on ruokkia lapsensa. Ei arvostella miten toinen äiti ruokkii oman lapsensa.[/QUOTE]

Peesi. ;)

[QUOTE="sondersson";23441836]Tämä on keskustelupalsta. Täällä voi keskustella imetyksestä. Ja se on ihan tarpeellista, muiden kokemuksista lukemalla oppii itse halutessaan paremmaksi imettäjäksi. Jos ne sua ärsyttää etkä tarvitse muiden kokemuksia/mielipiteitä, voit ihan vapaasti olla niitä lukematta.

Se, että pohditaan imetyksen epäonnistumisen syitä, ei ole kenenkään syyllistämistä. Toki ne, jotka väittävät imettämättömyyden johtuvan äidin itsekkyydestä tms. ovat typeriä. Mutta niitä törkyturpia löytyy täällä aiheesta kun aiheesta.[/QUOTE]

Avainsanat on "halutessaan paremmaksi imettäjäksi." On ihan OK antaa asiallista imetystukea niille, jotka sitä haluavat. Mutta valitettavan usein täällä annetaan myös imetysohjeistusta sellaisillekin äideille, jotka eivät ole sitä pyytäneet eivätkä sitä halua. Tai sitten yleistasolla ylistetään imetystä ja ihmetellään/kauhistellaan niitä, jotka pulloruokkivat lapsensa. Tämän voi moni hormoneissaan herkkä äiti kokea painostukseksi ja syyllistykseksi.

Yhteistyössä