MLL:n Aikku Eskelinen puhuu radiossa läpiä päähänsä :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aikulle ja muille fanaatikoille järkeä päähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja omavastuu loppupeleissä:
ehkä tässä puhuttiin ydinperheestä onhan tuossa lainaamassasi kappaleessakin viimeinen lause: toisen tilipussilla tulee toimeen jos vain oikeasti tahtoo. Että joo, meni nyt vähän ohi tuo sinun esimerkkisi.
Ymmärsin kyllä, mutta Kotiäiti sanoi myös, että kenellä tahansa =) Ja se taas ei pidä paikkaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siksihän se niin surullista onkin että lapset laitetaan jo niin pieninä hoitoon että heille ei ole ehditty kotona opettaa alkeellisiakaan käytössääntöjä ja päiväkodissa ei vaan jakseta ja välitetä. Lapsista kasvaa kurittomia aikä sitä kuria saa kyllä kotonakaan jos lapsi saa 10 tuntia päivässä tehdä mitä haluaa. Sitten ihmetellään miksi nykyajan lapset opn niin kamalia koululaisia, koteihin kovempi kuri ja lapset kotona siihen asti että ovat oppineet käyttäytymään, niin sillä saadaan jo paljon aikaan.

Nyt pisti kyllä naurattamaan, sorry nyt vaan... Päävastuu lapsen kasvatuksesta on KOTONA, oli kyse minkä ikäsestä ihmistaimesta vaan. Ja etpä oo tainnut käydä lähelläkään päiväkotia, kun väität,että mukulat saa päiväkodissa tehdä mitä vaan. Mä olen tehnyt pätkätöitä paljon eri päiväkodeissa, myös pääkaupunkiseudulla ja JOKAISESSA päiväkodissa on olut säännöt joita noudatetaan! Joten kylläpä on tuo sinun väitteesi todella kummallinen. Mitenkä luulet,että iso lauma mukuloita pystytään hoitamaan ilman sääntöjä?

Alkuperäinen kirjoittaja omavastuu loppupeleissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti:
Kenellä tahansa olisi mahdollisuus kasvattaa lapsensa kotona jos ei vaadittaisiin niin kovaa taloudellista tasoa. Vuokralle asumaan ja kakkos/kolmos autot pois ym ym niin alkaa löytyä sitä aikaakin lapsille. Asiat tärkeysjärjestykseen. Toisen tilipussilla tulee toimeen jos vaan ihan oikeasti tahtoo.

Varsinkin kun itse olen tämän muutoksen tehnyt. En ole päivääkään katunut. Toki se auttoi, etten ole koskaan ollut kovin mukavuudenhaluinen tai materialisti.

No, me haluttiin tarjota lapsille hyvä kasvuympäristö, ja meidän mielestä se tarkoitti omakotitaloa ja isoa tonttia maalla. Tää maaseutu on kuiteskin sen verran lähellä kasvukeskusta, että talot ovat melko kalliita. Eikä meillä ole perintöjä, joten tarvitsimme lainan. Eikä sitä makseta yhdellä palkalla. Ei silti, mun lapset on päikässä vain n. 6 tuntia päivässä, joten nou hätä, mutta asioidem tärkeysjärjestyskin on vähän monimutkaisempi kuvio kuin sinä näyt ajattelevan.

Minusta päiväkotien ja koulujen henkilökunta pitäisi kouluttaa kohtaamaan vanhemmat, jotta ei käy niin, että ne röyhkeiden ja vaativien lapset saavat kiusata, koska vanhemmat niin vaativat. Eli hiljaiset jäävät/jätetään aivan tahallisesti jalkoihin, koska joillakin on aina erityisvaatimuksia omasta kullannupusta, tyyliin, hänellä pitää olla hoitaja koko ajan vieressä vahtimassa, että hänellä on kaveri. jne.

eli kukin vanhempi nykyään vetää vain oman lapsen etua, ja toiset on ihan kakkaa. eli hoitajat pitäisi opettaa sanomaan tiukka ei kaikille erityisvaatimuksille.

Yhteistyössä