Mökkeily anopin kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HettaL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HettaL

Vieras
Anopilleni ja minulle tuli vähän kinaa viikko sitten (tai lähinnä anoppini suuttui aivan käsittämättömästä asiasta käsittämättömän paljon, kun kysyin, mitä hän sanomallaan tarkoitti) ja hän sitten sanoi ajattelemattomuuttaan, että tehdään niin, että te mökkeilette aina eri aikaan kuin me. Nyt sitten soitteli ja perui puheitaan ja jutteli, että tottakai mennään yhdessä mökille ja että on odottanut minulta koko viikon anteeksipyyntöä, kun kysyin kuulemma vittumaiseen sävyyn häntä loukataksani kysymykseni (aha????), mutta on nyt leppynyt ilman anteeksipyyntöäkin...

Mulla kuitenkin vaivaa tuo juttu sen verran takaraivossa, että ihan heti en ole menossa mökille heidän kanssaan ja oikeestaan suututtaa todella paljon, että anoppi odottaa mun pyytävän anteeksi, vaikka ainut mitä tein, oli ilmeisen sopimattoman kysymyksen esittäminen ("Mua jäi vaivaamaan, että mitä sä tarkotit kun sanoit ....?"). Sain myös haukut osakseni, joten ehkä anopin olisi ollut syytä pyytää multa anteeksi, eikä toisin päin....

Lähtisittekö itse mökille meidän tilanteessa?

Vaikea sanoa, kun en oikein osaa kuvitella, millainen tuo tilanne voisi olla eli että mitä olisi sanottu jne. Tosin, mökkeilisin kyllä paljon mieluummin vain oman porukan kesken.

eiköhän asia ole tuolla sovittu. Ihmiset nyt möksähtää ja suuttuu ihan pienistä ja ihmeellisistä asioista. Kun tunnemyrskyn jälkeen palaa järki päähän, on ihan viisasta unohtaa omat ja muiden sammakot.

Jos susta jo ennakkoon tuntuu että et halua heidän kans yhtäaikaa mennä niin älä mee. Tai puhu anopille suoraan: Kysy että miksi suuttui siitä sun kysymyksestä? Ja sano että mielestäsi sinulla itsellä ei ole anteeksi pyydettävää. Jos asiat selviää, niin sitte voisin lähteä, mut jos ei niin en lähtis.

Kyllä mua kyrsii sen verran paljon, että eiköhän meidän tämän kesän mökkeilyt ollut tässä. Turha niitä sanomisia nyt on perua. On asioita, mitä ei kannata sanoa ääneen, koska ne jäävät pyörimään mieleen. Edes vihaisena.

Mä Saattai

Mä kaivelisin edelleen sitä alkuperäistä asiaa, joka sua jäi vaivaamaan. Miksi anoppi suuttui niin kovin? Oliko asia sen arvoinen? Jos kyse jostain isommasta erimielisyydestä, voi olla, etten enää halauaisi mökkkeillä anopin kanssa. Yrittäisin miettiä myös isompaa kokonaisuutta. Kannattaisiko nyt minun olla aikuinen, jos anoppi on epäkypsä idiootti???

Oletko kertonut anopille, ettet tarkoittanut kysymystäsi mitenkään loukkaavaksi vaan että se oli tavallista puhetta ilman mitään sivutarkoituksia. Olisi harmillista, jos teidän välit menevät tuollaisen pikkujutun vuoksi pilalle. Jos jatkat vihanpitoa jättämällä aiemmin sovitun mokkireissun väliin, niin välit voivat huonota entisestään. Toisaalta anopin ei pidä antaa pyöritellä sinua miten sattuu. Toivottavasti saisitte puhuttua asian selväksi.

Yhteistyössä