Molemmin puolinen poskiontelontulehdus, kuuri loppui eilen .. *ällövaroitus*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minulla alkoi siis perjantaina tämä tauti ja lauantaina sain kuurin kun kävin kuvauttaa röörit.
Siis molemmilla puolin tulehdus.
Kuuri oli vain kolmen päivän mittainen, en tiedä miksi yleensä kestää sen viikon aina. Nyt piti käydä arvauskeskuksessa.

Mutta yhä vaan päätä särkee samalla tavalla kuin pe ja tavara mikä nyt tulee on todella todella kuvottavan näköistä. Ei lainkaan keltaista räkää, vaan sellaista harmahtavaa kokkareista paksua paksua tavaraa.
Siis onkohan tää nyt paranemisen merkki vai pitääkä soittaa taas tohtorille ja hakea uusi kuuri?

Olet ilmeisesti saanut zithromax kuurin. Se vaikuttaa monta päivää tablettien oton jälkeenkin eli odota rauhassa, sulla on vielä kuuri päällä. Muistelisin, että vaikuttaa 7 päivää

hakemaan uuden kuurin/tarkistuttaan tilanteeni tänään. Perjantaina sain kuurin vasemmalla puolella on tulehdus. Vielä viime yönä heräsin siihen, että särki tota poskea ja korvaa ihan sairaasti, mitään ei niistämällä tule ulos. Siis särki tosiaan melkein kuin hammaskivussa tota poskionteloa ja nyt päivälläkin on tosi kova paineen tunne siinä koko ajan ja tosiaan ihan tukossa toi vasen puoli. Olo muutenkin edelleen tosi 'sairas' hengästyn ja kylmä hiki nousee kun kävelen olkkarista keittiöön.. Ei hyvä.

Sanoi mulle jo se lääkäri ainakin että sitkeää muotoa on liikkeellä. Myös kuumeetonta keuhkokuumetta tämän lisäksi kuulemma ollut paljon.

Ok, ehkäpä mä odottelen sit vielä.
Tää päänsärky on vain hirvittävä. Ja huomenna pitäisi mennä jo töihin vaikka olo tuntuu hieman ei työkuntoiselta vielä.

Musta on kans hyvä merkki toi että lähtee irtoomaan se tavara sieltä. Sen takia juuri ite nyt meen uudestaan kun tuntuu että nyt vaan jämähti tonne onteloon toi eikä irtoo mihinkään suuntaan, en saa edes 'kirnuttua' sitä sieltä eikä valu nieluun niinkuin vkonloppuna vielä.. Ihania ällöjuttuja tosiaan! Mutta ihan hirveelle maistu ainakin se tavara mitä silloin tuli ja yskin ulos, meinas oksennus lentää pariin otteeseen siitä mausta.

Mulla Amorion kuuri näyttää olevan.

Käy ostamassa nenänhuuhtelukannu. Kuureja ei kannata monta peräjälkeen syödä.
Itse aikanaan söin ja vatsa ei siitä tykännyt, eikä kyllä helpottanut poskionteloiden olokaan.
Hoitaja sitten suositteli tuota kannua ja se on kyllä paras ostos ikinä. Ei ole yhtään kuuria tarvinnut sen jälkeen syödä!! =)

[QUOTE="hei";27836717]Käy ostamassa nenänhuuhtelukannu. Kuureja ei kannata monta peräjälkeen syödä.
Itse aikanaan söin ja vatsa ei siitä tykännyt, eikä kyllä helpottanut poskionteloiden olokaan.
Hoitaja sitten suositteli tuota kannua ja se on kyllä paras ostos ikinä. Ei ole yhtään kuuria tarvinnut sen jälkeen syödä!! =)[/QUOTE]

Kiitos sulle vinkistä, mutta kannu löytyy jo! :) Yritinkin ensin sillä ja Cirruksella tästä taudista selvitä, mutta jämähti sitten kuitenkin tonne toiselle puolen. Nyt ei irtoa silläkään yhtään mitään tosi huonosti menee edes läpi vesi tonne vasemmalle puolelle. Meinasinkin pyytää jos voisivat sitten punktoida terkkarissa että lähtis parantumaan, mä en kans noista kuureista muuten välitä ja yritän loppuun asti vältellä. Joku mielikuva on jostain tullut että nykyään ei noita punktioita juuri tehtäisi enää, mutta toivottavasti nyt lähtisivät tekemään kuitenkin. Mulle kans tota kannua suositeltu jo muutama vuosi sitten, olen kerran-pari vuodessa kipeänä mutta aina se melkein sit jumahtaa tonne vasemmalle puolelle.. ja on sitkeä!

Alkuperäinen kirjoittaja mä meen;27836751:
Kiitos sulle vinkistä, mutta kannu löytyy jo! :) Yritinkin ensin sillä ja Cirruksella tästä taudista selvitä, mutta jämähti sitten kuitenkin tonne toiselle puolen. Nyt ei irtoa silläkään yhtään mitään tosi huonosti menee edes läpi vesi tonne vasemmalle puolelle. Meinasinkin pyytää jos voisivat sitten punktoida terkkarissa että lähtis parantumaan, mä en kans noista kuureista muuten välitä ja yritän loppuun asti vältellä. Joku mielikuva on jostain tullut että nykyään ei noita punktioita juuri tehtäisi enää, mutta toivottavasti nyt lähtisivät tekemään kuitenkin. Mulle kans tota kannua suositeltu jo muutama vuosi sitten, olen kerran-pari vuodessa kipeänä mutta aina se melkein sit jumahtaa tonne vasemmalle puolelle.. ja on sitkeä!

Vasenpuoli on minullakin se hankaleempi puoli.
Mutta monesti saunomisen jälkeen irtoaa parhaiten, kun huuhtelee kannulla. Ja muutenkin tuo saunominen hepottaa ainakin minulla olotilaa kun poskiontelot vaivaa.
Toivotaan, että olosi helpottaa. Olo ei todellakaan ole häävi, kun tulehdus on pahimmillaan : /

Itse en pysty sitä nenäkannu härveliä käyttämään, etova ajatuksenakin.
Mutta mulla on monesti auttanut alkaviin ja päällä olleisiin poskiontelontulehduksiin höyryhengittely. Olen siis kiehuvaan veteen laittanut Carmolis-tippoja reilusti ja sitten hengitellyt niitä huuruja muutaman minuutin ajan. Ja sitten vielä sen hengittelyn jälkeen kastellut pyyhkeen kulmaa siinä kuumassa vedessä ja painanut sillä pyyhkeen kulmalla poskien päältä siitä onteloiden kohilta ja hiukan koittanut jopa hieroakin nenään päin.
Sitten onkin alkanut armoton niistäminen ja sillä sen oon pois saanu. :)
En toki voi sanoa, että kikka sinulla toimisi, mutta ainakin se on ihan kokeilemisen arvoinen. :)

Osaako kukaan sanoa miksi mulla yhä vaan tää kauhea päänsärky joka vihloo ja särkee koko naamaa? Ja varsinkin nenän varsi on kamalan säryn kohteena kuten myös otsa. Tää on ihan hirveetä, eikä 600mg buranakaan auta.

Kannattaa varmaan käydä vielä lääkärissä. Mulla piti syödä 2 ab-kuuria, mutta kyllä toi Zithromax yleensä tehoaa...itellä siis ensin Amoxin-kuuri ja perään Zithromaxia. Poskiontelotulehdus ja viruksen aiheuttama keuhkokuume...se veti aika veltoksi...1 kk sitten sairastin ja vieläkin yskittää välillä.

Lääkekuurisi vaikuttaa kuitenkin vähintään sen viikon verran, vaikka syötkin kuurin kolmessa päivässä. Anna siis ajan kulua ja lääkkeen tehdä tehtävänsä. Ota rinnalle käyttöön tulehduslääkkeet sekä nenäkannu. Mä todella suosittelen nenäkannun käyttöä jo ihan ennaltaehkäisevästi räkätautien yhteydessä :).

Pikaista paranemista!

Yhteistyössä