molluskat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirkas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirkas

Vieras
kertokaapa, jos teillä on ollut vaivana molluskat eli ontellosyylät. oletteko syöttäneet lapselle osterivinokaskapseleita? montako päivässä? minkäikäiselle?

meillä neiti 1 v 9 kk, kolme molluskaa, joista yhden isi nippas pois

kiitos etukäteen!

En ole tuota osterivinokasta antanut lapsille, en tiedä onko mitään rajoitteita. Isäntä kyllä säi "osterista" avun syyliinsä. Olen kait aika arka antamaan lapsille mitään "ei-virallista". Meillä autto se kun muutama nipistettiin pois niin elimistö alkoi itse "heräämään" ongelmalle ja kehitti vasta-aineen, Nyt ei ole enää molluskoita. Jee

Siis lähteekö molluskat tosiaan niitä pois nipistämällä?
Meillä nti 1v10kk ja molluskoja ollut kohta vuoden, yleensä max 5-10 kerrallaan eri puolilla kehoa. Neuvolassa neuvottiin olla tekemättä mitään, lähtevät kuulemma ajallaan?!

Meilläkin ensin terveydenhoitaja sanoi, että katsotaan rauhassa tilannetta. Sitten ystäväni kertoi, että oli saanut terveydenhoitajaltaan ohjeen, että kannattaisi kokeilla muutaman molluskan "tyhjentämistä", jotta elimistö alkaisi itse toimia vasta-ainetta valmistaen. Minä soitin vielä omalle terkkarille ja kysyin asiasta,ja hän sanoi että näin on. Tyhjentömistä ei vaan heti suositella, koska sehän tietty sattuu. Antoi meille Emla-puudutus lappuja (jotka kyllä jäi käyttämättä. Vaikutusta ois pitänyt oottaan 2h ja tyttö oli jo saatu "puhuttua" puristamiseen suostuvaiseksi).
Oleellista olisi saada sisällä oleva töhnä pois sieltä ja muistaa tietysti oma ja puristusalueen hygieenia. Ilmeisesti hommaan on olemassa, jotkut ihan oikeat "molluskapihditkin", mutta kyllä minä sormilla ne pari puristin. Ja jo viikon -kahden sisällä oli kaikki molluskat kadonneet. Ystävä perhe, oli uusinut käsittelyn taas parilla molluskalla(heillä ei lähtenyt kaikki kerrall)

meillä tytöllä oli molluskoita kaksi vuotta, syötimme osterivinokkaita, rasvailimme,tyhjensimme, lääkärilläkin käytiin useasti niiden tulehduttua.

Lopulta molkosan-heravalmiste siveltynä molluskoille poisti ne alle viikossa! Joku sanoi, että kyllä ne itsestään häviävät, mutta ekaluokkalaiselle koulun uinti, liikunta tms käynteineen ne oli aika kiusallisia

Onneksi lähtivät!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2007 klo 21:51 maija kirjoitti:
Meilläkin ensin terveydenhoitaja sanoi, että katsotaan rauhassa tilannetta. Sitten ystäväni kertoi, että oli saanut terveydenhoitajaltaan ohjeen, että kannattaisi kokeilla muutaman molluskan "tyhjentämistä", jotta elimistö alkaisi itse toimia vasta-ainetta valmistaen. Minä soitin vielä omalle terkkarille ja kysyin asiasta,ja hän sanoi että näin on. Tyhjentömistä ei vaan heti suositella, koska sehän tietty sattuu. Antoi meille Emla-puudutus lappuja (jotka kyllä jäi käyttämättä. Vaikutusta ois pitänyt oottaan 2h ja tyttö oli jo saatu "puhuttua" puristamiseen suostuvaiseksi).
Oleellista olisi saada sisällä oleva töhnä pois sieltä ja muistaa tietysti oma ja puristusalueen hygieenia. Ilmeisesti hommaan on olemassa, jotkut ihan oikeat "molluskapihditkin", mutta kyllä minä sormilla ne pari puristin. Ja jo viikon -kahden sisällä oli kaikki molluskat kadonneet. Ystävä perhe, oli uusinut käsittelyn taas parilla molluskalla(heillä ei lähtenyt kaikki kerrall)

Ja tavalliset puhdistetut pinsetit käyvät kyllä. Nyppimällä katoavat nopeasti ja lisää ei tule kuin muutama. Nypi nekin pois, tosiaan parissa viikossa voivat kadota. Muuten voivat olla vuosiakin vaivana! Puudutusgeeliä saat pyytämällä terkkarilta.

Yhteistyössä