monelta teidän päiväkotiin/kouluun heräävät menee nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tinttiliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2 vuotiaat menee tällä viikolla nukkumaan klo 21 tai sen jälkeen, ja herätys on seiskalta tai puoli seitsemän (lapset itse heräävät, en herätä). Johtuen siitä, että nukkuvat hoitopäivän aikana 2h päiväunia, ja jos laittaisin klo 8 iltaunille, vähintään toinen on hereillä jo 5.30. Minä en itse jaksa niin vähillä yöunilla.

Nyt on tarkoituksella myöhennetty tuota nukkumaanmenoaikaa, koska kellojakin käännetään viikonloppuna.

Tästä huolimatta meillä tänäkin aamuna toinen lapsista yritti hereille ennen kuutta, mutta sain onneksi takas nukkumaan vielä hetkeksi.

Viimeksi muokattu:
6 v 10 kk ekaluokkalainen ja 4 v 9 kk päiväkotilainen menevät nukkumaan kello 20 mennessä (paitsi tiistaisin: silloin ei ehdi, kun on harrastus) ja heräävät aamuisin kello 7.

2,5v ja 4,5v menevät nukkumaan 20.30-21.00. Isompi yleensä nukahtaa heti (ei nuku päiväunia) ja nuorempi kukkuu joskus yli yhdeksäänkin. Aamulla heräävät itse 7-7.30 välisenä aikana, en siis herätä.

Klo 20 silloin kun on 4.50 herätys ja 21 silloin kun meen iltaan ja nukkuu n. 7 aamulla. Aikaisemmin en saa häntä nukkumaan koska nukkuu hoidossa aamuvuoroina n. 3h päiväunet ja iltavuorossa n.1,5h päiväunet.

Mennäänpä teillä aikaisin nukkumaan. Meidän lapset on vielä alle kouluikäisiä, mutta muistan itse, että ihan ekalla luokallakin mentiin nukkumaan kello 22:00. Koulu alkoi välillä kello 8:00 ja välillä kello 10:00. Meidän alle kouluikäsetkin menevät nukkumaan ehkä tuossa 22:00 aikaan nytkin. Leikkivät siis nytkin vielä. Ovat kotihoidossa ja heräävät siinä 9:00 jälkeen.

Ysiluokkalainen valvoo melkein kuin itsekin, yökyöpeli. Koulu onneksi alkaa myöhään eli herätys 4-9 aamulla. Ihan hyvän yön kerkeää nukkua, toisin kuin minä. Ainakin puoleen yöhän menee valvoessa, itse en edes silloin aina saa unta, saatan valvoa kolmeen, neljään. Vähillä unilla meen.

Yhteistyössä