Monelta teillä laitetaan lapset nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nukkumatti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nukkumatti"

Vieras
Meillä pistetään lapsukaiset klo 20 nukkumaan. Vauva voi käydä jo aiemmin. Tuo 3v taistelee vastaa, mutta nukahtaa kuitenkin 21 mennessä. Itse pidän tätä tärkeänä, että jää omaa aikaakin illalla. Lapset siis kotihoidossa. Tuntuu että kellään tutulla ei näin. Lapset saavat valvoa 22 jne. (kotihoidossa siis). Olenko siis ihan natsi kun väkisellä pistän tota 3 vuotiastakin klo 20 nukkumaan?

No en tiedä oletko natsi, mutta tiedät kai itsekin, että jos ei nukuta niin ei nukuta. Mitä se 3v tekee siellä sängyssä tunnin?

Meidän kohta 3v menee nukkumaan klo 20 tienoilla, jos ei ole nukkunut päiväunia. Jos on nukkunut päiväunet, menee unille vasta klo 21 - 21.30. Turha laittaa aikaisemmin, kaikilla menee vain hermot, kun toinen on ylipirtetä, tekee temppuja, karkailee sängystä ja hokee "Ei väsytä, ei tuu uni" jne.

Meillä 11 kk vanha menee nukkumaan klo 22. Myöhäänhän se on, mutta tämä rytmi sopii meille. Itse menen nukkuun 23-00, joten pari tuntia on omaa aikaa. Ja aamulla saa nukkua hiukan pidempään. Lisäksi lapsi nukkuu päikkäreitä n. 4 tuntia, joten ehtiihän siinä omia asioita puuhastella ;)

Taistelin lasta joskus nukkumaan 20.00. Päästään kaikki helpommalla, kun lapsi menee nukkumaan vasta 21.00 ja unia tulee hyvin pian. Jos lapsi on tyytyväinen, ei itkuinen väsymyksestään, tuota voin suositella.

Meillä kaksi lasta 5v ja 1½v. Molemmat menee klo 20 nukkumaan. Isompi nukahtaa yleensä 10 minuutissa ja pienempi heti. Parin kuukauden ikäisinä on otettu käyttöön tuo klo 20 nukkumaan meno ja siitä on lipsuttu isomman kohdalla ehkä 5 kertaa koko ikänsä aikana. Tämä toimii meillä!

Lapset 13-v, 11-v, 7-v ja 4-v. Kaikki laitetaan samaan aikaan nukkumaan yleensä. Sänkyihin viimeistään klo 20.45, pienemmät nukahtaa klo 21 mennessä, mutta isommat saa välillä lukea 21.15, jos ei uni meinaa tulla. Useimmiten kuitenkin koko porukka nukkumassa klo 21 mennessä. Kesällä, kun rupee olemaan valosampaa, niin valvovat useinkin klo 22 asti. Nuorimmainen saattaa mennä vähän aiemmin nukkumaan. Mutta kun koululaisilla pitkä loma ja aamusta saa nukkua, niin eipä illasta kovin aikaisin nukuta.

Meillä kotipäivinä 2 ja 3,5 vee menevät nukkumaan klo 20.00, koska kumpikaan ei kotona ollessaan nuku päiväunia (tai pienempi nukahtaisi hirveän taistelun jälkeen, mutta vasta kahden aikaan, emmekä näe järkeä että silloin vasta nukkuu päiväunet). Hoidossa (16pv/kk) nukkuvat molemmat ja se siirtää yöunta 21.30-22.00 asti kummallakin. Sitten on mukavata herättää aamulla unenpöpperöisiä lapsia kuuden aikaan kun yöunet niin lyhkäset :/

Jos sä olet natsi niin mikäköhän mä olen ? :(
Vaikka olin kotona ja samoin lapset, niin alle kouluikäisinä olivat sängyssä viimeistään klo 19.30
Nyt meillä menee 6v eskarilainen sänkyyn viimeistään klo 20 ja kolmasluokkalainenkin 20.30
Olen huomannut että jos valvovat pitempään niin aamut on kaaosta ja kiukuttelua.

Alkuperäinen kirjoittaja äitiminä;26136839:
Meillä kaksi lasta 5v ja 1½v. Molemmat menee klo 20 nukkumaan. Isompi nukahtaa yleensä 10 minuutissa ja pienempi heti. Parin kuukauden ikäisinä on otettu käyttöön tuo klo 20 nukkumaan meno ja siitä on lipsuttu isomman kohdalla ehkä 5 kertaa koko ikänsä aikana. Tämä toimii meillä!

Niin juu ja kotihoidossa kumpikin ja aamulle heräävät yleensä 6.30-7.

Monelta teillä herätään, joiden lapset menee jo klo 20 nukkumaan? Meillä tuo 11 kk vanha nukkuu 10-11 tuntia yössä, enkä kyllä haluaisi jo klo 6 herätä, kun ei kerran ole mihinkään kiire...

[QUOTE="nukkumatti";26136774]Meillä pistetään lapsukaiset klo 20 nukkumaan. Vauva voi käydä jo aiemmin. Tuo 3v taistelee vastaa, mutta nukahtaa kuitenkin 21 mennessä. Olenko siis ihan natsi kun väkisellä pistän tota 3 vuotiastakin klo 20 nukkumaan?[/QUOTE]

Mun mielestä olet natsi, jos lapsen pitää maata sängyssä tunti ennen ku nukahtaa. Makaatko ite sängyssä yhtä kauan ennen nukahtamista?

Jos haluat omaa aikaa ni sit lapsi aamuisin aikaisemmin ylös, jotta unirytmiä saadaan käännetyksi.

Meillä 4 ja 1 vee ja nukkumaan noin 20.30 ja nukahtavat viimeistään 21. Jos ei väsytä ni sit nukkumaan 21, ennen puolta nukahtavat. Ja meillä voidaan hyvin olla vielä puoli kasilta kaupassa, lapset ei huuda väsymyästä vaan jaksavat hyvin ja ovat nätisti.

[QUOTE="Neiti";26136891]Monelta teillä herätään, joiden lapset menee jo klo 20 nukkumaan? Meillä tuo 11 kk vanha nukkuu 10-11 tuntia yössä, enkä kyllä haluaisi jo klo 6 herätä, kun ei kerran ole mihinkään kiire...[/QUOTE]

Riippuu vähän, joskus 6-7 välillä mut useimmiten vasta puol 8 kanttiin, tänää ehdin juomaan kahvit itekseni kun kuopus heräs vasta kahdeksalta ja esikoisen kävin herättää puol 9.

Yhteistyössä