Monenko mies valvoo vauvan kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja M Y R K K Y
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

M Y R K K Y

Aktiivinen jäsen
03.12.2006
8 069
0
36
Oon saanut lähipiirissä vähän ihmettelyjä osakseni,sillä meillä 7 kk poika joka on isän kanssa nukkunut ikänsä.
Synnäriltä kun kotiin tultiin niin ukkeliini totes että hänen huki olis hoitaa nää yöt.
Ja sanansa on pitänyt,poika on kyllä nukkunut hyvin mutta mies nukkuu työhuoneessa pojan kanssa ja mä yläkerrassa 2 vuotiaan tytön kanssa.

Tuo tytteli on ikänsä sairastellut paljon ja vieläkin kun lenssu iskee,menee yöunet 2 viikoks ihan plörinäks.Tänä syksynä jo 3 tautia..

Olen siis kotona päivät näitten kahen kanssa.
4 koululaista myös ja huushollihomaa isossa talossa riittää.

Onko muita kenen miehet on olleet vauvan kanssa öitä,vai ollaanko me tosi outoja??

Musta on ollut huippua kun ei ole univelkaa, jaksan päivät ihan erilailla.
Mies on yrittäjä ja tekee lyhempää päivää,menee 9 aikaa vasta töihin ja kotiin tulee siinä 15-16..

Välillä on silmät ristissä,mutta ei apu kelpaa!!

Meillä se on vaihdellut elämäntilanteen mukaan. Esikoista mies hoiti pääasiassa öisin, kun mä jatkoin opiskeluja, kun poitsu oli 3 viikon ikäinen. Isäntä oli silloin osa-aikaisessa työssä vain parina päivänä viikossa. Pienempien kanssa on ollutkin sitten toisin, silloin mä hoidin myös yöt, koska olin kotona ja mies töissä kokopäiväisesti.

Tarvittaessa mies on valvonut kyllä, mutta kolmivuorotyötä tekevälle miehelle lähes mahdotonta kokoaikaisesti.
Mä oon kuitenkin ollut lasten kanssa kotona enkä oo pahemmin väsynyt yöheräilyistä, mulla on myös mahdollisuus päikkäreihin.
Joten 70-30 miehen tappioksi :D

Mutta ette te tuolla järjestelyllä outojen kerhoon pääse, uskoisin :)

Ainuttakaan yötä mies ei ole 4 vuoteen valvonut lapsen takia...hermostuu heti jos yöllä joutuu heräämään kesken unien!!!!!

Minulla ei siis todellakaan ole hyvä mies!!
JA sinuna olisin todella onnellinen!!

Minä ainakin valvoin aina kun mahdollista kun tuplat oli pieniä (alle 3kk ).Mutta kun käy kolmivuorotyössä niin lähinnä viikonloppuisin ja iltaviikolla.Sai äiti ainakin silloin tällöin nukuttua kunnon yöunet kun tultiin pienten kanssa alakertaan nukkumaan.

Mun mielestä toi ei ole omituista.=) Hienoa vaan että sulla on miehestä noin suuri apu!! Meillä ei ukko ole varsinaisesti ottanut hommakseen hoitaa vauvaa yöllä,kyllä sitten kun olen jo vaikka illalla pyytänyt että voisitko sä,kun on ollu hirvee väsy tms. Mies on kans työn ohes koulus,tai toisin päin,ja siks se on ollu pääasias minä joka yölläki hoitaa,ku mies saattaa jo 4ltä nousta ja tulla vasta alkuillasta kotia. Tyttö on onneks hyvä uninen,saan sitte nukkua pikkupäikkärit välillä jos niikseen on.

No en osais kuvitellakkaan että heräilisi. Meillä mies ei edes herää siihen kun vauva herää yöllä syömään, ei se tiedä aamulla mistään mitä yöllä on tapahtunut. Ei se tiennyt eräskään aamu edes sitä kun isompi poika huusi kurkku suorana kipujaan ja otin pojan meidän väliin nukkumaan, aamulla mies vaan ihmetteli et mitäs se poika meidän sängys tekee, hyvät on unenlahjat. Minä saan sitten toisinaan päivällä ottaa torkut ja mies on poikien kanssa sillä aikaa, eli meillä tällänen järjestely ja toistaseks ainakin ihan pirteitä ollaan :)

Mutta miehellesi :flower: sillä ei toi taida hirveän yleistä olla :)

Hieno homma, mutta ei onnistuis meillä kun imetän. Ja siksi toiseksi: vaikka oliskin pulloruokinnalla, niin meidän asunnossa ei pääse niin kauas, etten heräis pojan itkuun. Vaikka oisin sohvalla korvatulpat korvissa, niin sen verran kovaääninen tuo pikku-ukko on, että heräisin.

Nyt sovittiin, että mä meen jokskuks yöks muualle nukkuun kun siitä on nyt kohta puol vuotta kun oon saanu vähänkään paremmat yöunet (=alle 3 herätystä/yö). Normaali herätysmäärä meillä edelleen on 1-2h välein...

Meillä mies valvoi joka toinen yö tai siis heräs antaan maitoo, jos tyttö heräs yöllä. Kyllä vieläkin nousee.. Nykyään tyttö kyllä huutelee äitiä, joten kai se on itse mentävä;)

Meillä mies valvoi aikoinaan kahden lapsen kanssa paljon enemmän kuin minä, kumpikin lapsista alkoi onneksi nukkumaan jo hyvin aikaisessa vaiheessa yöt heräämättä joten ei tarvinnut miehenkään kauheasti valvoa.

Osa puolitutuista on syyllistäneet mua tällä,taikka sitten oon herkkis ja vaan tuntuu siltä!! :wave:

Imetin 3 kk päivisin,mutta poika ei ole syönyt juuri koskaan öisin,ihan satunnaisesti.
Vaan tuo yöimetysten puuttuminen teki sen että maidon tulo väheni.

Kaksosten ollessa pieniä,silloinen ukkeli nukkui toisen vauvan kanssa ja sain herätä yhen vauva tahtiin,sekin oli iso apu.
Yks kaveri jaksaa ihmetellä mistä löydän tällasia miehiä!!

Vaan pitää muistaa olla kiitollinen tuosta avusta.Uni on niin tärkeetä!!
Seksiäkin on enemmän kyllä kun ei ole väsy ja se varmaan yks iso porkkana!!! ;)

Mutta että on muitakin miehiä silti jotka osallistuu ja "uhraa" uniaan.Hienoa!!! :heart:

Mulla välillä omatunto vaan soimaa pirusti...Koitan vaientaa sen!! :whistle:

meil mies herää aina ihan aina molempien poikien kaa jos tarvetta on!ja ihan syystä että mä oon niin pirun sikee uninen etten herää vaik pommi räjähtäis!tästä kiitos ihanalle miehelle mikä vie lähtee aamul enne 7:mää töihi =)

ei oo vauvaa enää mut kylhä se heräs, tosin mie kyl heräsin aina kans ja komensin miehen nukkumaan ku meillä oli helppohoitoinen vauveli joka ei kyl yleensä heränny yöllä ja nukkui sitten hyvät päikät millo mieki sain nukkua, ni helpompi se miun oli valvoa yöllä ku miehen jonka piti lähteä aamul kouluun tai töihi

Älä soimaa itseäsi, jos tuo tapa toimii teillä niin älä välitä tuttujen kummasteluista. Hienoahan se on, että molemmat niitä lapsia hoitaa. Isällekin muodostuu läheinen side lapsiin heti syntymästä lähtien, kun äidin kanssa tasaveroisesti heitä hoitaa. Meillä on isä myös aina osallistunut, molemmat ollaan öisin herätty. Tosin poikamme ovat molemmat olleet niin nukkuvaista sorttia ettei yöheräilyä/ syömisiä ole juurikaan ollut, joten siitäkin syystä jos pinnasängystä alkaa yöllä kuulua ääntä niin molemmat pomppaamme kummastuneina pystyyn =)

Mutta kummastelua olemme mekin silti osakseemme saaneet, vaikka itse koen luonnollisena että molemmat tätä arkea pyöritämme, hoidamme yhdessä lapset ja kodin niin kaikki eivät asiaa ihan niin kuitenkaan näe. Jopa neuvolassa terveydenhoitaja joskus ihmetteli, että enkö yksin lasteni kanssa pärjää kun mies noin paljon heitä hoitaa jne. Mikä oli aika loukkaavakin kommentti mielestäni.

Ihana mies sullakin! :)
mun mies hoitaa vauvaa öisin, kohta 6kk, aina viikonloput ja muut pyhät, ja jo se helpottaa minua hirveästi että saa ainakin 2 yötä viikossa nukkua hyvin!
viikolla en edes viitsi pyytää kun miehen herättävä jo 5.30.
kerran pari yössä vauva syö, kohta alotellaan puuuroja yms niin toivottavasti nekin syötöt jää pikkuhiljaa posi

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Monilla miehillä on sekin etu yöheräämisten suhteen, että he saavat heti uudelleen unenpäästä kiinni.

>Tosta piti jo aiemmin sanoa, että meillä mä oon se joka nukahtaa heti, mies pyörii valveilla.
Kuulemma monilla tosiaan toisin päin.

Kun esikoinen heräili öisin, eikä nukahtanut uudelleen heti, niin mies meni usein vauvan kanssa olohuoneeseen ja mä sain nukkua :).
Kuopuksen kanssa ei kenenkään ole tarvinnut valvoa: tissi suuhun ja samantien jatkettiin unia, sekä äiti että poika :heart: .

Yhteistyössä