Arka liikkumaan vauvan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kotihiiri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28981225]Ja jos lohduttaa, niin mä jätin menemättä mihinkään siksi, että vauva oli rintaruokinnalla ja musta se tuntui niin hankalalta alkaa kaivamaan tissiä esiin. Vauva kun oli mallia huudan ja rimpuilen koko syönnin ajan imemisen välillä, joten julkinen "seesteinen" imetys ei oikein onnistunut :)[/QUOTE]

Sama juttu. Ekat 4 kk ei päästy käymään oikein missään, kun imettämisestä tuli niin kauhea rumba aina... varsinkaan vieraassa paikassa vauva ei osannut ollenkaan rauhoittua rinnalle.

Tässä muutama vinkki toiselta "pullonpyörittäjältä", jolla nyt 4,5 kk ikäinen vauva:

- Hommaa pieni termari ja ota keitettyä vettä termarissa mukaan pullon lämmittämistä varten. (Mä pidän termaria yleensä vaunujen alaosassa, ettei hoitolaukusta tule liian painavaa.)
- Nakkaa hoitolaukkuun tyhjä noin litran vetoinen pakastusrasia, semmonen peruskokoista rasiaa korkeampi. Kun tulee tarve lämmittää maitoa, kaada termarista tai pyydä kahvilasta rasiaan kuumaa vettä ja voilá, sulla on mitä näppärin pullonlämmityssysteemi.
- Käytä kodin ulkopuolella liikkuessasi tetroissa myytävää valmista korviketta; niiden kanssa on helpompi puljata reissun päällä kuin jauheesta valmistettavien maitojen.
- Totuta vauva juomaan huoneenlämpöistä maitoa. (Mä en jostain syystä ole älynnyt tätä tehdä ja niinpä lämmitän kuuliaisesti vaavin maidot edelleen...)

Muistelen, että vauvan kanssa oli nimenomaan rauhoittavaa mennä esim. kirppareille, koska vauvan syöttöhetkien aikana maltoin itsekin istahtaa alas ja rauhoittua. Minäkin käytin lämmitykseen kuumaa vettä, jota kannoin termarissa, ja lämmitysastiaa, tai pyysin lupaa käyttää milloin minkäkin puljun mikroa. Hätätilassa lämmitys onnistui myös juoksevan kuuman veden alla huoltoaseman tms. lastenhoitohuoneessa/wc:ssä. Kannattaa opettaa lapsi huoneenlämpöiseen juomaan. Kyllä oppii, kun totuttaa.

Nykyään saa lähes kaikkia korvikemerkkejä jauheena. Itse toimin niin, että mittasin jauheen valmiiksi suoraan tuttipulloon (pidemmälle reissulle useampaan tuttipulloon, jos ei pullon pesumahdollisuutta) tai pieneen minigrip-pusiin. Keitin veden ja laitoin termariin. Sitten kun tenavalle tuli nälkä niin vesi tuttipulloon, ja valmis!

Ei se vauva säry vaikka vähän aikaa huutaakin, jos vesi oli vielä liian kuumaa niin ravistelin pulloa sen aikaa, että korvike oli sopivan lämmintä. Itse koin, että jäähdyttäminen esim. vesihanan alla oli paljon nopeampaa ja helpompaa kuin lämmittäminen.

Tsemppiä ja rohkeasti vaan liikenteeseen, kyllä se ajan kanssa helpottaa! Muistan itsekin tuon arkuuden tunteen mutta se oli vaan lähdettävä jos ei halunnut pään leviävän kotiin.

Yhteistyössä