monestako kiinteistövälitysfirmasta olette ottaneet hinta-arvion?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Qaz: Olipa sangen realistinen ja fiksu selvitys kiinteistövälittäjistä :flower: . Ja loistava tässä kohtaa, kun ollaan vasta alkutaipaleella. Eihän me olla vielä edes päätetty lähdetäänkö itse myymään, käytetäänkö sukulaista vai välitysfirmaa.

Mitä enemmän tietoa nyt, sitä vähemmän harha-askeleita...toivottavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Meillä on käynyt kolme välittäjää arvioimassa..
Myyntiin tämän saisi totta kai se, joka on hinnasta eniten sama mieltä meidän kanssa. Yksi arvioi asuntomme niin hinnakkaksi, että hänelle jos tämä annettaisi myyntiin niin kukaan ei varmaan tulisi edes katsomaan :laugh:
No, mun sisko on kiinteistönvälittäjä niin kyllä loppujen lopuksi hän saa tämän kämpän myydä, kysymys kuuluu vaan että milloin vihdoin laitetaan tämä myyntiin.

Jos ei ole pakko, niin odottakaa ihmeessä muutama vuosi. Nyt lähtee hinnat alaspäin.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen puoli:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Meillä on käynyt kolme välittäjää arvioimassa..
Myyntiin tämän saisi totta kai se, joka on hinnasta eniten sama mieltä meidän kanssa. Yksi arvioi asuntomme niin hinnakkaksi, että hänelle jos tämä annettaisi myyntiin niin kukaan ei varmaan tulisi edes katsomaan :laugh:
No, mun sisko on kiinteistönvälittäjä niin kyllä loppujen lopuksi hän saa tämän kämpän myydä, kysymys kuuluu vaan että milloin vihdoin laitetaan tämä myyntiin.

Jos ei ole pakko, niin odottakaa ihmeessä muutama vuosi. Nyt lähtee hinnat alaspäin.

Ei ole pakko, kutkutus oman talon rakentamiseen on vaan niiiiiiiin suuri.
Ollaan kyllä perillä noista hintojen muutoksista, mut ei se oikeastaan ratkaise tätä meidän hommaa nyt.

äh, täällä olis vielä paljon kommentoitavaa ja hyviä pointteja, mutta nyt on mentävä. Palaan kyllä astialle myöhemmin :).

ISO kiitos kaikille vastanneille. Pistää mietityttämään... :D

Kommentoin vielä omaa kokemusta itse myymisestä.

Kerrostako yksiöt ja kaksiot + ns. sijoituskämpät on hyvä ja helppo myydä itse. Tiedän ostajia, jotka eivät edes ole käyneet katsomassa kohdetta.

Omakotitaloissa itse myyjissä on erittäin suuresti edustettuna se ryhmä, joka ei enää kelpaa välittäjille. Ollaan sitä mieltä, että kohde on huomattavan paljon todellista arvoaan kalliimpi ja välittäjä ei kelpuuta sitä välitettäväksi. Sitten joukossa on myös niitä, joiden mielestä ostajaa ei saa päästää asuntoon sisälle, sillä tämä on niiden oma koti. Ja kaikkea muuta sellaista.

Osassa oli varmaan takana myös se, että halua myyntiin ei ole, mutta pankki vaatii toimia, kun velat painaa päälle ja tarkoitus on ennemminkin kituuttaa ja venyttää loppuun saakka. Sitten on vielä se, että monella on oikeasti suhde taloonsa. Sen toteaminen, että villat on peltikattoa vasten saattaa aiheuttaa myyjässä saman reaktion, kun että sanoisi sille, että vaimosi on muuten huono pano.

Siksi toteankin omalta kohdaltani, että en (mielelläni) mene katsomaan taloa, joka ei ole välittäjällä myynnissä. Ainakaan helpolla tai riemusta kiljuen. Voihan se olla, että monella muulla on positiivisiakin kokemuksia tälläisistä tapauksista. Ja olen muuten myös ostanut omakotitalon ilman välittäjää, mutta silloin oli tunnettu myyjä.

Kaksi kävi.
Kiinteistömaailman täti arvioi hinnaksi 98 000 ja Huoneistokeskuksen 128 000. Että pikkasen oli eroa... Vähän katteltiin niitä asuntomainoksia ja huomattiin, että jostain syystä kiinteistömaailman hinnat oli noissa puutaloasunnoissa muita alhasempia. Kun tossa kaks vuotta sitten myytiin, niin tiedettiin, että alue oli tosi suosittua ja hinnat ylhäällä - uskallettiin siis pyytää enemmän. Asunto myytiin 125 000 ekalla näytöllä.
Huoneistokeskuksen myyjä oli muuteskin erittäin pätevä: varmaan useesta firmasta löytyy niitä hyviä ja ei niin hyviä, oon törmänny tosi törppöihin huoneistokeskuksen ihmisiinkin.

Meil oli eka tarjous välityspalkkiosta huoneistokeskuksella huomattavasti korkeempi. Sitten kun kerrottiin, että on käyny toinen firma ja heidän palkkio paljon vähemmän, niin palkkio laski ihan ilman sen suurempia säätöjä :D Siinä on siis tosiaan neuvottelun varaa.

Nonni. Nyt olen vaan pää niin tyhjänä etten enää muista mitä piti sanoa. Mutta siis tänään puhuin jo toisen välittäjän kanssa ja se tulee meille seuraavaksi katsomaan :). Saas nähdä mitä tästäkin vielä tulee ja mihin ratkaisuun päädytään :snotty:

Yhteistyössä