Monien mielestä vauvaa ei voi ottaa mukaan työhaastatteluun..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emilyn

Aktiivinen jäsen
27.06.2006
13 840
2
36
Mikä siihen olisi syynä, että pomo katsoisi oudosti? Minusta pomo olisi pikemminkin outo, jos olisi ehdottomasti sitä mieltä että lasta ei voi mukaan ottaa (vanhempainvapaalla tällä hetkellä ). Ehkä en niin yli virallista pomoa haluaisikaan..

Oli kiva soittaa eräästä työpaikasta, kun en ehtinyt edes mainita että pitää katsoa minä päivänä pääsisin ilman lapsia, niin hän jo ennätti toteamaan että ota lapset mukaan, ei haittaa ollenkaan, sehän on vain ihanaa! Oli niin kivan tuntuinen pomo että jo sen perusteella voisin melkein kirjoittaa työsopimuksen :whistle: :)

olen joutunut ottamaan pienemmän mukaan työpaikkahaastatteluun. isomman saan päiväkotiin mutta jos mies on töissä, pienemmän joudun ottamaan mukaan. istutan rattaisiin ja annan jonkun lelun ja hyvää naposteltavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuule, kun jotkut ihan sanovat jo, että eivät ota pienen lapsen äitiä töihin. Että saattavat siis tehdä muutakin kuin vain katsoa oudosti.

Niinhän kuulemma ainakin joillain aloilla, onneksi en työskentele sellaisella enkä niin asennevammaiseen pomoon haluaisi törmätäkään.. :o

No, mä voin ainakin sanoa ettei tarvii jäädä saikulle jos lapset sairastaa, kun mies on kotona :D

joku lähäri tms? kyl varmaan sellasiin "haastatteluihin" voi ottaa vaikka apinan mukaan. mut sit ihan oikeisiin töihin, niin kyl ne haastattelut on sen verta keskittymistä vaativia sekä haastattelijalta et haastateltavalta et ei sellasiin voi kyl lasta mukaan ottaa.

Riippuu varmaan alastakin, mutta itse en kyllä voisi edes kuvitella ottavani lasta mukaan työhaastatteluun. Sinne kun mennään näyttämään itsestä se paras puoli ja keskustelemaan rauhassa eikä paimentamaan tai viihdyttämään lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja sähän olet:
joku lähäri tms? kyl varmaan sellasiin "haastatteluihin" voi ottaa vaikka apinan mukaan. mut sit ihan oikeisiin töihin, niin kyl ne haastattelut on sen verta keskittymistä vaativia sekä haastattelijalta et haastateltavalta et ei sellasiin voi kyl lasta mukaan ottaa.

:headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Riippuu varmaan alastakin, mutta itse en kyllä voisi edes kuvitella ottavani lasta mukaan työhaastatteluun. Sinne kun mennään näyttämään itsestä se paras puoli ja keskustelemaan rauhassa eikä paimentamaan tai viihdyttämään lapsia.

Juuri näin!!!

Mä en kyllä ottais. Jättäisin väliin. Mä haluaisin ett voisin keskittyä siihen tilanteeseen 100 prosenttisesti, eikä lapset kyllä antais siihen tilaisuutta. Sen lisäksi mä koen että lasten kanssa oon aina ja ikuisesti vain äiti, ja äitinä mä en ole työhön menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä en kyllä ottais. Jättäisin väliin. Mä haluaisin ett voisin keskittyä siihen tilanteeseen 100 prosenttisesti, eikä lapset kyllä antais siihen tilaisuutta. Sen lisäksi mä koen että lasten kanssa oon aina ja ikuisesti vain äiti, ja äitinä mä en ole työhön menossa.

Tarkentaisitko lausetta, ihan mielenkiinnosta?
:)

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:

En ole NeitiNasu, mutta ymmärtäisin että tässä (kuten itsekin) erotellaan siviiliminä ja työminä.

Sitä vaan, että tilanne on ihan samanlainen ihan joka paikassa jos lapset on mukana: äiti hakee, äiti pitää, äiti pyyhkii, äiti niistää.. Mielelläni siis irtaidun työhaastatteluajaksi näistä äidin ratkiriemukkaista velvollisuuksista. :D

Alkuperäinen kirjoittaja sähän olet:

:headwall:

Peesi tähän. Eihän lähihoitaja oikeita töitä tee, harrastaa vain. :kieh: :headwall:

Mikä siihen olisi syynä, että pomo katsoisi oudosti? Minusta pomo olisi pikemminkin outo, jos olisi ehdottomasti sitä mieltä että lasta ei voi mukaan ottaa (vanhempainvapaalla tällä hetkellä ). Ehkä en niin yli virallista pomoa haluaisikaan..

Oli kiva soittaa eräästä työpaikasta, kun en ehtinyt edes mainita että pitää katsoa minä päivänä pääsisin ilman lapsia, niin hän jo ennätti toteamaan että ota lapset mukaan, ei haittaa ollenkaan, sehän on vain ihanaa! Oli niin kivan tuntuinen pomo että jo sen perusteella voisin melkein kirjoittaa työsopimuksen :whistle: :)

No jos pomo sanoo että lapsi mukaan työhaastatteluun, niin mikäs siinä. Muuten en ottais: jos ei saa lapsenvahtia järjestettyä niin se saattais kieliä heikoista turvaverkoista. Miten asiat sit järjestyis kun olisi töissä?

Siis tiedän, että ne on eri tilanteita ja asiat järjestyis, mutta tuollaisia se työnantaja saattaisi miettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja nn:

En ole NeitiNasu, mutta ymmärtäisin että tässä (kuten itsekin) erotellaan siviiliminä ja työminä.

Tätä komppaan.

Mun mielestä työhaastattelu on kahdenkauppa eli työnantajan ja työntekijän, joten siihen tilanteeseen ei ylimääräiset hekilöt hakijan puolelta kuulu. Mutta on mulla itsellänikin ollut 2v poika kerran mukana, kun kysyivät, että pääsenkö haastatteluun huomenna ja sanoin, että vain jos voin ottaa pojan mukaan. Se sopi heille kyllä, mutta täytyy myöntää, että paljon mielummin olisin ollut sielä yksin kuin pahimmassa vilpertti-iässä olevan taaperon kanssa. Työt aloitin muutama viikko haastattelun jälkeen.

Itsellänikin on lapsia ja lapsia vastaan ei ole mitään, mutta jos työnhakija saapuisi paikalle lapsi/lapset mukanaan, hän menettäisi armotta pisteitä silmissäni. Ensimmäinen ajatus olisi, että miksi raahaa mukanaan kun pitäisi antaa parastaan mahdolliselle pomolleen.

Yhteistyössä