Monikkojen vanhemmat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pesky Pixie

Aktiivinen jäsen
11.09.2008
26 526
2
36
Tosi tärkeää kyssäriä pukkaa... :D ÄRSYTTÄÄKÖ tietä koskaan ihmisten reaktiot kun liikutte kaksosten/kolmosten (tai miksei nelostenkin) kanssa? Mulla on siis vuoden välein syntyneet tytöt, ja vähintään kerran päivässä joku kysyy että ONKO NE KAKSOSET?! Ja joskus se nyrsiii..... Mitä se kenellekään kuuluu? No, ei kukaan tietysti pahalla... =) Kerran seurasin Kupittaan Citymarketissa kun eräs äiti liikkui kolmosten kanssa, ja aika toivotonta se oli kun IHAN JOKAINEN vastaantulija kumartui tuijottelemaan lapsia ja kommentoimaan jotain... Oli kyllä hiljainen aika, joskus aamukymmeneltä. Ajattelin vaan, että millaisia kokemuksia on.

Mua ainakin ärsyttää, että kaksosten juhlat pidetään aina kimpassa. on mitkä vaan synttärit/Yo/rippijuhlat, niin juhlia on vain yhdet, mutta lahjoja sun pitää tuoda kahdelle! Ihan älytöntä!! Huippu oli, kun kaksoset piti vielä tuplahäät. No, halvaksihan se heille tietty tulee, mut tosi läpinäkyvää.

Kyllähän ne kyselee, tai jos on jo hyvänpäiväntuttuja, niin jäävät ihmettelemään onpa ne kasvanu :) Varsinkin sillon kun makasivat vaunussa pikkuvauvana. Meillä tyttö ja poika ja ihan erinäköiset, eli usein tuijottavat ennekuin rohkenevat kysyä onko ne edes kaksoset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua ainakin ärsyttää, että kaksosten juhlat pidetään aina kimpassa. on mitkä vaan synttärit/Yo/rippijuhlat, niin juhlia on vain yhdet, mutta lahjoja sun pitää tuoda kahdelle! Ihan älytöntä!! Huippu oli, kun kaksoset piti vielä tuplahäät. No, halvaksihan se heille tietty tulee, mut tosi läpinäkyvää.

Tottakai juhlia on vain yhdet :D, jos tuplat pääsevät samaan aikaan ripille ja kirjoittavat samaan aikaan ylioppilaiksi. Ja tottakai molemmille viedään lahjat.

Tuplahäät sen sijaan on jo vähän eri juttu.

Aijuu, oli mulla asiaakin; mun lapsia on myös kaksosiksi ainakin 10 kertaa luultu, vaikka ikäeroa on kaksi vuotta :o :D

Meinaatko että Maija viettää synttäreitään helmikuussa ja kaksoisveljensä matti syyskuussa?

Aika hauskaa olikohan mieheni sisko kun oli siellä hän nimittäin käy siellä välillä kaupassa =)

Kyllä olen huomannut miten ihmiset tuijottaa kun viimeksi oltiin Brahen kahvilassa salaatilla ja kun muksuilla ( siis kolmoset ) tuli nälkä ja otettiin niitä vaunuista ja lapsia vaan tuli ja tuli sieltä. :D
Ja kyllä meillä oli hauskaa seurailla ihmisten ilmeitä =)

No miks pitäis olla kahdet rippijuhlat tms :o Olishan se ihan hassua!!! Ja tottakai sukulaiset tuo lahjat molemmille oli ne sitten samana tai peräkkäisinä päivinä (kummit meil tuo vaan omalleen)! Vai tarkoititko että itse et saa lahjallesi vastinetta tarpeeksi kun saat kakkua vaan yhtenä päivänä :D Syö sitä sitten tuplasti enemmän :D Meillä on ainakin kunnon tarjoilut ei kenenkään tarvii kolo vatsassa pois lähteä.

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Aika hauskaa olikohan mieheni sisko kun oli siellä hän nimittäin käy siellä välillä kaupassa =)
)

:D Saattaa olla, tuskin niitä montaa siellä käy. :D Suloiset lapset oli, mutta en jäänyt mitenkään kommentoimaan, pistin vaan merkille, että jokaisella oli joku kommentti. :D

...
...
...
Mitä nyt joskus vähän nyppii. Toki ymmärrän, ei kai kolmosia ihan joka päivä näe, mutta joskus olisi kiva saada olla enemmän rauhassa.

Vauva-aikana oli ihan mahdotonta välillä. Aluksi kun lapset oli niin pikkuisia, niin sopivat kaksosten vaunuihin ja sitten kaupassa tyyliin "Ai sul on kaksoset!", pään työntäminen vaunuihin ja sitten taivastelua "VOI HERRANJESTAS, niitä on kolme!!!" Olis pitänyt näyttää ite yllättyneeltä ja väittää vastaan "no eikä ole". :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja tuplien äiti:

No miks pitäis olla kahdet rippijuhlat tms :o Olishan se ihan hassua!!! Ja tottakai sukulaiset tuo lahjat molemmille oli ne sitten samana tai peräkkäisinä päivinä (kummit meil tuo vaan omalleen)! Vai tarkoititko että itse et saa lahjallesi vastinetta tarpeeksi kun saat kakkua vaan yhtenä päivänä :D Syö sitä sitten tuplasti enemmän :D Meillä on ainakin kunnon tarjoilut ei kenenkään tarvii kolo vatsassa pois lähteä.

No kaikki ei edes pidä mistään täyte-/voileipäkakuista, joten pitäkään könköt läskit kakkunne. Mä ainakin tuon tuplasti pienemmän lahjan, jos on yritetty kuitata kahdet juhlat yksillä.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
)

:D Saattaa olla, tuskin niitä montaa siellä käy. :D Suloiset lapset oli, mutta en jäänyt mitenkään kommentoimaan, pistin vaan merkille, että jokaisella oli joku kommentti. :D

Oliko nää kolmoset siis jo isompia mitä näit?

Läpinäkyvää vai? Joo varmaan ihan juhlien järjestämisen takia kaksoset pääsee samana päivänä ripille ja ylioppilaaks. Onhan sitä nyt ilmanmuuta just kaksosia varten kaksi kevätjuhlaa jne jne.

Rouva on hyvä ja ottaa kaksi palaa sitä kakkua ettei niin kyrsi. Aattele - säästät bensaa kun sun ei tarvi ajella kahta eri kertaa niihin juhliin ja sitä kakkua kun tosiaan voit kiskoa itseesi kaksien juhlien edestä kyllä. :D

Sulla ei varmaan itselläsi ole kaksosia...? Ihan koko perheen elämää helpottaaksemme kaksosemme ovat olleet aina samalla luokalla ja samassa ryhmässä, eikä se ole heitä haitannut mitenkään. Meillä on ollut synttärit aina samaan aikaan paitsi tietty kaverisynttärit molemmilla omat. Rippijuhlat tulee olemaan samaan aikaan, mutta häät saavat pitää molemmat silloin kuin haluavat :D

Mä oon ollut aina ylpeä kaksosistani, eikä ole yhtään haitannu vaikka vieraatkin ovat heitä halunneet katsoa :)

Kyllä ne mun mielestä reippaasti alle vuoden oli, tietenkin hankala sanoa, kun voivat olla keskosiakin, mutta aika pieniä siis, ja siis sellaiset... ööö... ihan umpivaunut ei ollut käytössä enää, ennemminkin matkarattaan näköiset, naama menosuuntaan, suunnilleen istuvassa asennossa kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja tuplien äiti:

No kaikki ei edes pidä mistään täyte-/voileipäkakuista, joten pitäkään könköt läskit kakkunne. Mä ainakin tuon tuplasti pienemmän lahjan, jos on yritetty kuitata kahdet juhlat yksillä.

:laugh: Eli tulisit mieluummin vaik kahtena peräkkäisenä päivänä katselemaan niitä läskejä kakkuja :lauhg:

Ai niin ja pakko kertoa meidän ekasta neuvolakäynnistä. Vyöryttiin sisään kolmen turvakaukalon kanssa, odotusaulan puheensorina lakkaa, ihmiset tuijottaa, aletaan purkamaan vauvoja vaatteista, joku vihdoin kysyy "Onko ne kolmoset?" (Ei vaan tuotiin kavereidenkin vauvat... No en mä oikeasti ilkeile.) Ja sitten kaikki aulan äidit alkaa kyseleen ja puhuun yhteen ääneen. :D

Kyllä minultakin kysellään onko kaksoset.. siis identtiset pojat joita ei erota toisistaan paitsi oma perhe. Ja lisäksi mukana liikkuu vuotta heitä vanhempi tyttö joka lähes samankokoinen ja näköinen. Usein luullaan kolmosiksi. Mutta ei minua mikään ärsytä... minulla on terveet ja iloiset lapset. Elämä voisi olla paljon huonommin, miksi siis pikkuasioista ärsyyntyisin? Ja synttärit vietän usein kaikille kolmelle samaan aikaan. Ikäeroa siis melko tarkaan vuosi. Jos se jotakuta ei miellytä niin voi olla tulematta. Ja kun minun lapseni menevät yhden lapsen synttäreille niin jokainen vie oman lahjan joten meiltä myös tulee kolme lahjaa...

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Kyllä ne mun mielestä reippaasti alle vuoden oli, tietenkin hankala sanoa, kun voivat olla keskosiakin, mutta aika pieniä siis, ja siis sellaiset... ööö... ihan umpivaunut ei ollut käytössä enää, ennemminkin matkarattaan näköiset, naama menosuuntaan, suunnilleen istuvassa asennossa kaikki.

Juu, ei se sitten ollut hän.
Tämä meitin kolmosten äitee saa ensi viikolla ne kolmostenvaunut jotka ollut tilauksessa ja SITTEN kyllä herättää huomiota :D
Heillä vauvat n.3 kk ikäisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
...
...
...
Mitä nyt joskus vähän nyppii. Toki ymmärrän, ei kai kolmosia ihan joka päivä näe, mutta joskus olisi kiva saada olla enemmän rauhassa.

Vauva-aikana oli ihan mahdotonta välillä. Aluksi kun lapset oli niin pikkuisia, niin sopivat kaksosten vaunuihin ja sitten kaupassa tyyliin "Ai sul on kaksoset!", pään työntäminen vaunuihin ja sitten taivastelua "VOI HERRANJESTAS, niitä on kolme!!!" Olis pitänyt näyttää ite yllättyneeltä ja väittää vastaan "no eikä ole". :xmas:

:D HERRANJESTAS?! Mistä se yksi sinne on tullut? HEI KENEN VAUVA TÄÄÄ ON????!!! Olis aika mielenkiintoinen tilanne. :D

Alkuperäinen kirjoittaja monikot:
Kyllä minultakin kysellään onko kaksoset.. siis identtiset pojat joita ei erota toisistaan paitsi oma perhe. Ja lisäksi mukana liikkuu vuotta heitä vanhempi tyttö joka lähes samankokoinen ja näköinen. Usein luullaan kolmosiksi. Mutta ei minua mikään ärsytä... minulla on terveet ja iloiset lapset. Elämä voisi olla paljon huonommin, miksi siis pikkuasioista ärsyyntyisin? Ja synttärit vietän usein kaikille kolmelle samaan aikaan. Ikäeroa siis melko tarkaan vuosi. Jos se jotakuta ei miellytä niin voi olla tulematta. Ja kun minun lapseni menevät yhden lapsen synttäreille niin jokainen vie oman lahjan joten meiltä myös tulee kolme lahjaa...

No meidän kaksoset vie yhden, mutta se on sitten kalliimpi kuin normaalisti, esim Legopaketti isompaa kokoa.

Juu, ei se sitten ollut hän.
Tämä meitin kolmosten äitee saa ensi viikolla ne kolmostenvaunut jotka ollut tilauksessa ja SITTEN kyllä herättää huomiota :D
Heillä vauvat n.3 kk ikäisiä.

Ahaa, joo, sitten on kyllä eri perhe. :D Mutta tosiaan, jos haluaa lapsilleen ihailua niin sinne vaan aamupäivällä, joka mummu ja vaari on rattaissa kiinni. :D

kyllä kysellään ja ihan sitten ihan joka paikassa.. yleensä mua ei haittaa...

mut joskus ärsyttää kun ei tee mieli eikä aina jaksa ventovieraille selittää vastauksia tällaisiin kysymyksiin: riittääkö maito, onko raskasta, miten ne synty, paljonko painoivat syntyessään, ovatko identtisiä, onko teillä suvussa kaksosia jne..

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

mut joskus ärsyttää kun ei tee mieli eikä aina jaksa ventovieraille selittää vastauksia tällaisiin kysymyksiin: riittääkö maito, onko raskasta, miten ne synty, paljonko painoivat syntyessään, ovatko identtisiä, onko teillä suvussa kaksosia jne..

Meillä nää loppu siinä vuoden paikkeilla :) Nyt ihmiset vaan naureskelee kun yritän pyydystää niitä takas rattaisiin...

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Mitä haluaisit, että sulta kyseltäisiin? Päivän säästä, maailmanpolitiikasta? Sitten taas pitäisi pillittää, että kukaan ei ole kiinnostunut mun vauvoista.

Yhteistyössä