Moniko teistä kärsii uniongelmista? Olenko ainoa? Tuntuu niin tyhmältä valvoa kun olisi tilaisuus nukkua!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja caniche fan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

caniche fan

Jäsen
04.02.2009
171
0
16
Viime yönä nukuin 2h :'( Tälläisiä öitä on turhan paljon. Pelkään jo sänkyyn menoa. Lapset alkaneet nukkua niin minä en. Olen nuorimman jälkeen viimeiset 4v taistellut tämän kanssa..... Viime yönä sain oikein paniikki kohtauksen kun uni ei vaan tullut...

Olen kokellut vaikka mitä lääkkeitä. Niistä tulee vaan kamala tokkura seuraavaksi päiväksi jos sattuvat auttamaan. Kävin uniklinikalla asti tutkimuksissa ja fyysistä syytä ei löytynyt. Sain vaan lyrica ja melatoniini reseptin kouraan. Ei paljoa auta :ashamed:

Nyt kokeilussa estrogeeni laastarit kun arvot olivat hieman alhaalla. Vaikka vasta 29v täytin. Tuosta tuntuu tulevan vaan niin levoton olo että nukun entistä huonommin....

Olenko ainoa ketä taistelen tämän kanssa?

:wave: Mie oon aina nukkunu aika huonosti... Osittain siksi kun oon niin herkkäuninen niin herään sitten jokaiseen pikku ääneenkin...
Ja sitte välillä kun on toi kortisonikuuri päällänsä niin se sitten vie yöunet... Mulla on myös yötyö ja se pistää unirytmit ihan sekasin...

Mulla ei nyt noin paha unettomuus ole, mutta on sitä vaivaa kyllä. On se inhottavaa kun vauvan saa nukahtamaan niin sit ite ei saa unta. :( Mulla on univaikeuksia ollut aina vähän, mutta nyt se ärsyttää enempi ku pitäis sit vauvan kanssa päivät jaksaa. Raskaana ollessa en nukkunut juuri lainkaan, kerran viikossa sain ehkä nukuttua yhen kunnollisen yön.

Mulla on aina ajoittain, kun töissä on enemmän stressiä. Olen selvinnyt nukahtamislääkkeillä. Nyt en tiedä, raskauden aikana on mennyt tuohon 2 tunnin pätkissä nukkumiseen joten saa nähdä miten vauvelin kanssa...joudunko samantien alottaan lääkityksen...

Uniklinikalla kielsivät nukahtamislääkkeet.... Eivat auta kroonisessa unettomuudessa.... Pilaa unen rakenteen kokonaan ja vie sen tärkeän REM unen pois... Itse kun olin unitutkimuksessa niin heräsin keskimäärin 16krt/tunnin aikana juuri sen takia että olin käyttänyt nukahtamislääkkeitä vaikkakin epäsäännöllisesti. Noita kaikkia heräämisiä ihminen ei edes havaitse.... Olen nyt helmikuusta ollut ilman niitä ja nukkunut yössä 2-6h. Rankkaa on kolmen lapsen kanssa :ashamed: Miten ikinä voin palata työelämään tälläisena.

Huonosti nukutun yön jälkeen olo on kamala. Sydän hakkaa ja huippaa, ja on levoton olo....

Mun uniongelmat on monensorttista; vaikeata nukahtaa illalla, heräilen usein keskellä yötä, joskus herään tosi aikaisin aamulla eikä tuu enää uni silmään... Päivisin oon todella väsynyt, ja muutaman kerran jopa mun työkaverit on sanonnut mulle et näytän väsyneeltä :ashamed: . Joo, osasyynä on tietty se että mä nukun liian vähän. On vaan niin kovin vaikeeta mennä iltavuoron ( 14-21.30) jälkeen heti nukkumaan, vaikka seuraavana aamuna pitäis olla takaisin hommissa klo 7. En oikeen tiedä mitä tässä pitäis tehdä.

Oon nyt alkanut epäilemään et mulla saattais olla kilpirauhasen vajaatoiminta. Eilen illalla kun lueskelin kilpirauhasliiton sivuilta , niin mulla näyttäs olevan suurin osa vajaatoiminnan "oireista". Tarttee varmaan mennä lekurin vastaanotolle, jos tää väsymys ei pian ala hellittämään. :(

Mulle kans sanottiin noista nukahtamislääkkeistä (käytin itte Imovanea aika pitkään) että ne paremminki ylläpitää sitä unettomuutta ku hoitavat sitä. Sain sitten tilalle Ketipinoria jota käytetään vaikean unettomuuden hoitoon. Se oli suht hyvä lääke, sillä sai nukahdettua ja se myös piti unta yllä ettei heränny jatkuvasti. Unet kyllä katos ja huomas ettei se uni sillä lääkkeellä oo "normaalia" mutta nukuin kuitenki. Useemman kuukauden mä nukuin sillä ja sitten sain välillä jo ilman lääkettäki nukuttua.

Mä oon itte joko-tai nukkuja. Joko nukun tai sitten en. Viime yönä valvoin vielä kolmen jälkeen..

Kuullostaa tosi kurjalta...eikö mitään apua löydy? Tuntuu uskomattomalta nykyaikana...

Mulla on ongelmana se, että tartten varsinkin kesällä niin vähän unta etten pysty meneen nukkumaan ennen puoltayötä vaikka klo 7 ois herätys.
Nyt kun lapsetkin on olleet lomailemassa isovanhmepien kanssa ois voinu nukkua vaikka kellon ympäri muttei.

Mä kyllä nukahdan sit heti kun menen nukkumaan ja nukun heräämättä jos vaan mahdollista. Kuopus kyllä heräilee yöllä ja nukkuu levottomasti, joten häiriöttömiä öitä on harvassa.

Niin sitä minäkin ihmettelen.... Että ei nykyaikana ole keksitty tähän mitään. Tämä on yhtä suurta kidutusta. Tästä kärsii lapset, avioliitto ja kaikki.... Ei ole kiva olla aina väsynyt ja ainoa joka yöllä valvoo... Olen alkanut saamaan yöllä paniikki kohtauksia kun kello lähenee kahta ja eikä tietoakaan nukahtamisesta. On niin yliväsynyt ettei vaan uni tule....

Minulla oli kanssa seroguel vuoden ajan mutta teki sydämen tykytystä niin lopetettiin. Isommilla annoksilla oli ihan Zompie olo....

Alkuperäinen kirjoittaja caniche fan:
Niin sitä minäkin ihmettelen.... Että ei nykyaikana ole keksitty tähän mitään. Tämä on yhtä suurta kidutusta. Tästä kärsii lapset, avioliitto ja kaikki.... Ei ole kiva olla aina väsynyt ja ainoa joka yöllä valvoo... Olen alkanut saamaan yöllä paniikki kohtauksia kun kello lähenee kahta ja eikä tietoakaan nukahtamisesta. On niin yliväsynyt ettei vaan uni tule....

Minulla oli kanssa seroguel vuoden ajan mutta teki sydämen tykytystä niin lopetettiin. Isommilla annoksilla oli ihan Zompie olo....

Ei nykyaikana keksitty...
Shiatsuhierojaa suosittelen edelleen. Pistää energiat virtaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja caniche fan:
Niin voishan sitä kokeilla.... Yhden kerran olen yhdellä kylpylä lomalla käynyt. Tuntui ihan mukavalta. Mutta tuohon pitäisi löytyä rahaa. On varmasti aika kallista....

Terveytesi on viellä arvokkaampi.

voi ei :hug: Mulla alko kans tuleen yöllä paniikkikohtauksia, ihan samasta syystä. Lääkäri kirjotti mulle sit rauhottavaa noihin. Koska siinä vaiheessa kun se paniikki tulee, on ihan satavarma ettei uni tule. Rauhottava taas siihen auttaa, rentouttaa ja väsyttää jne. Ei mun oo kyl tarvinnu sitä ottaa ku pari kertaa.

Mä itte teen nykyään sellasta että kun jo illalla huomaan et on sellanen olo ettei uni tule niin alan jo siihen asennoitumaan. Jos se uni ei tuu tunnin sisällä sänkyynmenosta ni nousen ylös. Kattelen telkkaria ja neulon. Sitten meen takas sänkyyn. Ja taas sama homma. Koska se sängyssä makaaminen on ihan turhaa jos uni ei tule. Ja se vaan ruokkii niitä paniikkeja. Teen myös silleen et aattelen sängys et jos en vartin päästä ole nukahtanu ni nousen ylös.

Rankkaa se on kyllä. Tuntuu siltä että ku ei oo unia, ei oo mitää. Kaikki kärsii.

Niimpä. Mulla meni jo unitutkukseen yli tonni =( Ja tälläkin hetkellä tili miinuksen puolella ja luottotii täysi. Eli rahatilanne tooosi tiukka. Ollaan pulassa tuon asuntolainan kanssa. Oneksi miehelle tulee palkka pe. Mutta eipä siitä paljoa jääkun taas yksi lainaerä menee jalaskut....

Itsekkin olen soveltanut unikoulua. Tuo yöllä ylös nouseminen on rankkaa :'(

Kyllä löytyy apua. Multa löytyi lääkkeestä nimeltä Remeron. Auttaa nimenomaan pitkäaikaisessa unettomuudessa. Mulla ei auta nukahtamislääkkeet.

Remeron on itseasiassa masennuslääke, mutta sitä määrätään unettomille, joilla ei masennusta. Tuo kivasti unta. Vaikka edelleen heräilen öisin noin 1,5h välein, en jää enää valvomaan. Kiitos lääkkeen.

Remeronia voi käyttää vuosikausia, ei ole kolmiolääke, ei aiheuta riippuvuutta eikä tokkuraisuutta.

Mene lääkäriin!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä löytyy apua. Multa löytyi lääkkeestä nimeltä Remeron. Auttaa nimenomaan pitkäaikaisessa unettomuudessa. Mulla ei auta nukahtamislääkkeet.

Remeron on itseasiassa masennuslääke, mutta sitä määrätään unettomille, joilla ei masennusta. Tuo kivasti unta. Vaikka edelleen heräilen öisin noin 1,5h välein, en jää enää valvomaan. Kiitos lääkkeen.

Remeronia voi käyttää vuosikausia, ei ole kolmiolääke, ei aiheuta riippuvuutta eikä tokkuraisuutta.

Mene lääkäriin!!

Ja mikä parasta Remeronia voi käyttää imetyksen ja raskauden aikana. On kysytty teratologisesta tietopalvelusta.

Lääkkeessä on jotain, mikä toimii mulle. Onneksi.

On se yöllä nouseminen rankkaa, kieltämättä. Mä vaan itteni kohdalla totesin että se on kahdesta pahasta pienempi paha. Mä saan itteni sängyssä valvomalla kiihdytettyä sellaseen paniikkiin ettei unta varmasti tule koko yönä. Siihen aikaan ku sitkeesti vaan makasin sängyssä niin uni tuli ehkä 5-6 aikaan. Ja tyttö heräs seiskalta. Nyt unettomana kautena nukahdan vähän aikasemmin ku välillä nousen ylös.

Yhteistyössä