Monikohan seurasi mua tänään kaupan parkkipaikalla...

Mä oon ihan samanlainen vouhka. Vaikka lapsille ei pitäs opettaa sitä "pelkoa". Mulla vaan on aivan kamala pelko amppareitakohtaa, ja säntäilen hulluna pakoon kun sellasen nään. Viime yönä näin aivan hirveitä painajaisia amppareista, että ne hyökkäs mun kimppuun sellasena parvena. Tarttiskohan tässä kohta mennä jo hoitoon kun menee jo pikkasen yli :D

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
ootko oikeen malliesimerkki lapsillesi?ei ne ampiaiset pistä jos niitä ei härnää..varmaa saat sossutädit vierailulle!!

Ei juma! :laugh: :laugh: Ai sossutädit tulee vierailulle, jos äiti pelkää ampiaisia.

Ja voin kertoa, että noi loppukesän ampiaiset pistää vaikka niitä ei härnää. Noikin tuli eilen ihan silmille, vaikka ei ensin edes nähty niitä. Ja poikaa pisti 2 vuotta sitten niskaan elokuussa pöppöröinen ampiainen vaikka poika seisoi ihan paikoillaan.

Eli ne ampiaiset on ihan itse kouluttaneet lapseni pelkäämään niitä, ei tarvitse parin piston jälkeen enää estellä omaa käytöstään, kun lapsi tietää jo miten se sattuu.

:laugh: sisko on kans ihan hulluna itikoihin.Tässä se ajeli autolla ja joku kärpänen surahti sen tuulilasin sisäpuolella ja se luuli sitä ampiaiseks,liinat kiinni tienpenkalle ja ovi auki ja kiljuen autosta ulos..juu aatelkaa jos olis joku ajanu perässä olis systa liiskaantunu sen auton alle..

ootko oikeen malliesimerkki lapsillesi?ei ne ampiaiset pistä jos niitä ei härnää..varmaa saat sossutädit vierailulle!!

Voin muuten sanoa, et nää, mitkä on nyt tullu jonku ilhe-tuulien mukana nyt loppukesästä Suomeen, pistää kyllä vaikka et edes kattos päin.

Mun miestä pisti kolme samana iltana.

Ihanaa että on joku kohtalontoveri. :hug: Mä pelkään ampiaisia kans aivan hysteerisesti! Mä menen ihan sekaisin kun näen niitä, en näe enkä kuule ympärillä olevia ihmisiä ainoastaan tunnen mieletöntä hysteriaa sitä ampiaista kohtaan! Mä kiljun ja juoksen pakoon. Sille ei oikeesti voi mitään, se pelko on jotain niin mieletöntä ettei sitä voi ampiaisia pelkäämättömälle kuvailla. Kun yleensä ihmiset pelkää jotain hämähäkkejä mutta en minä, en edes välitä niistä, tuntuu että mua ei ymmärretä! :o

Ihanaa, en oo ainoa.

Mie oon joskus esikoisen ollessa vauva, saanu sellaisen vauhkokohtauksen, että vaunut jäi jälkeen kun mie pingoin karkuun kiljuen. Mies siis oli mukana, jäi vaunujen luo pyörittelemään päätä... Kesät on ärsyttäviä, sivusilmällä kärpäset, linnut yms. näyttävät mehiläisiltä/amppareilta ja hiukan tuntuu typerältä kun niiden takia jo säpsähtelen ja kiljahtelen. |O

Ampiaista kohden kannatta puhaltaa kun se tulee lähelle, yleensä sitten häipyy. Ei vissiin pidä hiilidioksidista... tai hengityksen hajusta :D Mut en muista onko toi tehonnut kohmeisiin ampiaisiin, täytyy muistaa kokeilla seuraavalla kerralla ja rekisteröidä muistiin.

Alkuperäinen kirjoittaja HeviÄityli:
Ampiaista kohden kannatta puhaltaa kun se tulee lähelle, yleensä sitten häipyy. Ei vissiin pidä hiilidioksidista... tai hengityksen hajusta :D Mut en muista onko toi tehonnut kohmeisiin ampiaisiin, täytyy muistaa kokeilla seuraavalla kerralla ja rekisteröidä muistiin.

IHan taatusti jos puhallan ampparia päin niin se kilahtaa ja pistää mua välittömästi. :headwall: :headwall:

Ja noi, jotka mutisee siitä, että on typerää tai että näyttää lapsille huonoa mallia... Kas kun kukaan ei varmasti rakasta ötökkäkammoaan, kukaan ei huvikseen huido, kilju ja pelkää ötököitä. Se on asia, jolle ei oikein voi mitään tehdä. Siedätyshoito ehkä, mutta ei sekään mikään helppo ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:

IHan taatusti jos puhallan ampparia päin niin se kilahtaa ja pistää mua välittömästi. :headwall: :headwall:

Ei ole minua pistänyt kertaakaan. Isäni tämän minulle opetti ja toimii joka kerta.l

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:

Ei ole minua pistänyt kertaakaan. Isäni tämän minulle opetti ja toimii joka kerta.l

Vaatii muuten rohkeutta jo tuokin aika paljon. Hysteerisenä varsinkin on vaikeaa. En tiedä uskallanko edes kokeilla. :ashamed:

Ihanaa, en ole ainut! :)

Minä kanssa sekoan, kun nään ampiaisen tai muun pistävän ötökän. Mun äiti on ollu joskus samanlainen, ja siltä mä kai olen sen oppinut. Nyt, kun mulla on omia lapsia niin äiti on sanonu mulle että koita sinä olla pelkäämättä että ne ei opi sitä sulta.. Arvaatkaa onko helppoa? :)

Kaikki nauraa aina, kun mä sekoan. Mutta mua ei. Mä tunnen kuinka sydän alkaa lyömään kovaa. Päässä pyörii. Se on ihan oikeata pelkoa. Niinpä oonki sanonu että kuvitelkaa jokin asia, mitä todella pelkäätte (kaikki yleensä jotain pelkää), ja naurakaa sitten. Ei kai kukaan huvikseen tällainen ole.

Niin ja mua ei ole edes koskaan mikään pistäny, siksi kai myös pelkään, kun en tiedä miltä se tuntuu..

mua lapsena pistänyt 4 ampparia naamaan, kun tungin pääni pensaaseen jossa oli ampiaispesä, olin kuulemma huutanut hieman. itse en muista kun olin niin pieni. aikuisena mua on pistänyt amppari kämmenselkään millin päästä verisuonesta, koko käsi turposi ja oli pirun kipee |O pirulainen pisti kun huitaisin kädellä. siksi huidon nykyään aina kättä pidemmällä. meidän päiväkodissa hoitajalla on pihlajanoksa tätä varten.

:laugh: Ei kyllä sais nauraa, kun ite oon samanlainen ja voin hyvin kuvitella sen paniikin.
Mä oon nyt oppinu pitämään jotain riepua, esim. takkia mukana. Sillä sitten lyön ja kovaa, jos sattuu ampiaiset tekevän liian läheistä tuttavuutta :x

:D

Samalla tavalla olisin minäki ragoinu ja teenkin kun kammoan noita ampiaisia yli kaiken. :x

Sitä paitsi ei pidä paikkaansa ettei ne pistä jos oot vaan paikallas.
Nyt kun on näin viileet ilmat niin ne on tokkurassa ja kiukkuisia ja tulee tuikkamaan vaikka seisoa jököttäisit paikallas kun patsas :/

Meillä ainakin pojat on mielissään kun mä kiljun kaikkia amppareita ja ötököitä.

Äiti hei,rauhoitu,ei niitä tarvii pelätä :D Saavat päteä :whistle:

Yhteistyössä